منظور از محصولات خاص چیست؟

تا به حال شده از کارتن بسته بندی محصولات نگران باشید؟ وقتی برای کسی هدیه‌ ای می‌فرستید دغدغه این را دارید که در سلامت کامل به دست گیرنده برسد؟ هر وقت محصولات شما به دیگر کشورها صادر می‌شود تا تایید مشتری از آسیب نرسیدن طی حمل و نقل، نگران هستید؟

پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا پاسخ این سوالات را دریافت کنید.

همه مواردی که در بالا گفته شد، شامل کالاهایی که از حساسیت بالاتری برخوردار هستند می‌شود. هنگام ساخت کارتن بسته بندی محصولات این طیف لازم است دقت بالایی به خرج دهید.

مشاوره رایگان بسته بندی و کارتن سازی

طیف کالاهای حساس

در هر حوزه از تکنولوژی گرفته تا وسایل خانه و مواد غذایی، کالاهایی وجود دارد که نسبت به بقیه حساس‌تر هستند. این حساسیت به عوامل زیادی بستگی دارد مثلا تاریخ انتقضای کوتاه، احتمال بالای ضرب دیدگی در فشار و دما.

در زیر توضیحاتی در خصوص کارتن بسته بندی محصولات خاص بیان شده است.

ظروف شکستنی و آسیب پذیر

جنس بسیاری از ظروف شکستنی است و اگر از آن‌ها به خوبی مراقبت نکنیم به راحتی آسیب می‌بینند. در چنین مواردی باید از بسته بندی قوی استفاده کنیم.

جنس کارتن بسته بندی‌های ظروف شکستنی

متریالی که در کارتن بسته بندی محصولات به کار می‌رود از مقاوم‌ترین جنس‌ها است. با خرید کارتن‌های بی‌کیفیت و با جنس درجه 3 و 4 شاید پول کمتری خرج کنید اما کسب و کارتان را به نابودی خواهید کشاند.

اهمیت این موضوع را با ذکر داستانی به پایان می‌رسانیم و در نهایت انتخاب با شماست.

داستان تفکر متفاوت دو مدیر عامل در خصوص بسته بندی

آقای x و آقای y مدیر عاملان دو شرکت تولیدی ظروف شکستنی در شهرک کوچکی بودند. هر یک از این دو روش خاصی از مدیریت را در بیزینس به کار می‌گرفتند. در زمینه کارتن بسته بندی محصولات نیز هر یک ملاک‌های متفاوتی را بر می‌گذیدند.

آقای x معتقد بود هزینه کردن برای بسته بندی و خرید کارتن با کیفیت امری بیهوده است و چرا باید بودجه‌ای برای این کار در نظر داشته باشد. آقای y با این شیوه تفکر مخالف بود. او همشه از کارتن‌های با کیفیت و دارای طراحی زیبا برای محصولاتش استفاده می‌کرد.

حدس می‌زنید در نهایت چه اتفاقی افتاد؟ فروش شرکتی که برای کارتن بسته بندی محصولات ارزش ویژه‌ای قائل بود روز به روز افزایش پیدا کرد اما شرکت آقای x رو به ورشکستگی بود. برای دلایل سراغ فروشندگان رفتند و از آن‌ها سوال شد. همگی به اتفاق پاسخ دادند که مردم ترجیح می‌دهند کالاهایی با بسته بندی خوب خریداری کنند تا احتمال آسیب به آن حداقل ممکن باشد

بسته بندی مواد غذایی از شیر تا تخم مرغ

برای کارتن بسته بندی محصولات خوراکی حساسیت و استانداردهای بالایی تعریف شده است. ماده‌ای مانند شیر تاریخ انقضای کمی دارد و لازم است در عرض چند روز مصرف شود. (به غیر از شیر مدت دار)

تخم مرغ به آسانی می‌شکند و باید زیره مقاومی برای آن تعبیه شود. اگر به خوبی دقت کنیم چه در بسته‌های کارتنی و چه بسته‌های پلاستیکی اکثر برندها این موضوع رعایت شده است.

شیر و تخم مرغ فقط نشان دهنده برخی ویژگی‌های مواد غذایی است و برای حفظ و نگهداری چنین محصولاتی باید بهترین شیوه بسته بندی را به کار ببندید.

روش بسته بندی وسایل شکستنی

بسته بندی وسایل شکستنی امری اصولی است. به خصوص بیزنس‌ها برای موقیت در این زمینه باید آن را جدی بگیرند. یکی از روش‌های متداول گذاشتن مقواهایی در کارتن برای جداسازی کالاها جهت برخورد نکردن است. با قرار دان این قسمت‌های جدا کننده درون کارتن بسته بندی محصولات افزون بر حفاظت بیشتر از کالا، نمای زیبایی در کارتن برای نمایش بهتر محصول اختصاص داده‌اید.

روش بسته بندی وسایل در اسباب کشی

کارهایی که برای بسته بندی قرا است انجام دهید لیست کنید تا موردی از قلم نیفتد. هرچند بیشتر اوقات از کارتن‌های قدیمی برای این کار استفاده می‌شود تا هزینه کمتری داشته باشد و محیط زیست نیز بهتر حفظ شود اما کارتن بسته بندی محصولات خاص را می‌توانید خریداری کنید.

لوازم شکستنی نباید به طور مستقیم وارد کارتن شود. بهترین کار این است که کالای مد نظر را روزنامه پیچ کنید یا لا به لای لباس و پارچه بگذارید تا خطر شکستن آن کمتر شود. می‌توانید بعد از قرار دادن در کارتن دور آن را طناب بپیچید. کیسه‌های هوا و فوم هم برای محافظت درون بسته گزینه مناسبی است.

بعد از اینکه کارتنی با ابعاد و اندازه مطلوب پیدا کرید و فرایند بسته بندی را انجام دادید، برای راحتی روی آن کد گذاری کنید که مربوط به کدام بخش خانه است و باید به آن‌جا منتقل شود.

وقتی بسته بندی مهم است

به یک جشن تولد دعوت شده‌اید و موقع باز کردن کادوها فرا می‌رسد. قبل از باز کردن کادوها اولین چیزی که به چشم می‌آید نحوه بسته بندی است بدون اینکه محتوای درونی آن مشخص شود.

برندها کارتن بسته بندی محصولات را جدی می‌گیرند و برای آن ارزش ویژه‌ای قائل هستند. اغلب کالاهای فیک و تقلبی که در بازار عرضه می‌شود دارای بسته بندی ضیف است و به نوعی نحوه بسته بندی درست یکی از تفاوت‌های جنس اصل با تقلبی است.

بسته بندی اجناس لاکچری

اگر عرضه کننده اجناس لاکچری نظیر عطر و جواهرات و ساعت هستید باید از کارتن بسته بندی محصولات شیکی استفاده کنید تا ارزش محصول حفظ شود.گاهی حتی بسته بندی از خود کالا هیجان انگیز و جالب‌تر به نظر می‌رسد.

استفاده از بسته بندی نامناسب نه تنها ارزش خود محصول را پایین می‌آورد بلکه سطح برند شما برای مخاطب ضعیف جلو می‌دهد و آثار مخربی دارد.

برعکس این قضیه نیز برای محصولات سطح متوسط صدق می‌کند. یعنی بیزنس‌ها می‌توانند با کمک گرفتن از بسته بندی کالای خود را ارزشمند تر از حقیقت وجودی جنس جلوه دهند. چه بسیارند کسب و کارهای کوچکی که تنها ارزش پیشنهادی آن‌ها شیوه خلاقانه در کارتن بسته بندی محصولات بوده و موفق هم شده‌اند.

هنگام قیمتی شدن فرا رسیده است

به قیمت کم راضی نباشید و کالای قیمتی بسازید. این بدان معنی نیست که مثلا از فردا فروش لباس‌ها را رها کنید و به دنبال لباسی گران قیمت بگردید یا در صورتی که توانایی خرید برند اصلی را نداشته باشید، از بازار کناره گیری کنید.

بسته بندی ایجاد کنید که حس خاص بودن به مخاطب القا شود. اگر هدف شما از بسته بندی صادرات است استانداردهای آن نسبت به بازار ایران به شدت افزایش می‌یابد و دقت و حساسیت بالایی را می‌طلبد.

کالایی با قیمت 1 دلار وقتی با یک کارتن بسته بندی محصولات خاص همراه شود، حدود 10 دلار خریدار دارد. این اصلا غیر منطقی نیست. شما انجام این کار ارزش کالای خود را حداقل ده برابر کرده‌اید.

آیا بسته بندی و کارتن سازی اجناس خاص، در میزان فروش موثر است؟

بله قطعا همین طور است. میزان فروش شما با نحوه بسته بندی رابطه مستقیم دارد. هر چقدر بسته بندی شما اصولی تر باشد نرخ فروش افزایش می‌یابد و هر چقدر در این خصوص بی‌توجه باشید، متضرر خواهید شد.

در حقیقت کارتن بسته بندی محصولات پلی برای سرعت بخشیدن به ارتقای فروش است. با انجام این کار مشتری احساس رضایت بیشتری دارد زیرا جدا از حفاظت کالا احساس منحصر به فرد بودن می‌کند و شما را در برابر دیگر رقبا انتخاب می‌کند. شما نیز سود بیشتری از این کار می‌برید.

می‌توان به ضرب ضرب المثل معروف اشاره کرد و گفت یک تیر و دو نشان زده‌اید اما ما بر این باوریم که بیش از دو نشانه مثبت در نحوه صحیح کارتن بسته بندی محصولات نهفته است. شاید بهتر است بیان شود، یک تیر که هزاران نشان را در بر دارد.

در مجموع بسته بندی و کارتن سازی اجناس خاص چه سودی دارد و باید از کجا شروع کرد؟

محصولات خاص به اجناسی گفته می‌شود که حساسیت بالایی دارند مثل ظروف شکستی، مواد غذایی که تاریخ انقضای پایینی دارند یا شکننده محسوب می‌شوند، جزو این دسته می‌باشند.

توجه به بسته بندی کالای شما رابسیار ارزشمندتر نشان می‌دهد و به طور مستقیم در افزایش فروش موثر است. با کارتن بسته بندی محصولات لاکچری بیش از پیش بدرخشید و موفقیتی بزرگ به ارمغان آورید.

آذین پک راه حلی منحصر به فرد برای هر کدام از شما در نظر دارد

اگر مهارت و تخصصی برای انجام دادن کارهایی که در بالا گفته شد نگران نباشید. آذین پک همراه شماست تا ارائه دهنده با کیفیت‌ترین خدمات در زمینه بسته بندی باشد.

حتی افرادی که با نکات بسته بندی محصولات آشنا هستند نیز به مشاوره برای و عملی ساختن ایده‌های خود نیاز دارند که تیم کار کشته و متخصص ما، مفتخر به انجام آن به بهترین نحو است. آذین پک انتخاب حرفه‌ای هاست. فرصت را از دست ندهید و همین حالا با ما تماس بگیرید.

مشاوره رایگان بسته بندی و کارتن سازی