بسته بندی زیبای قهوه می تواند یک اثر هنری باشد. با این حال، هر برندی در طراحی یک بسته بندی خوب موفق نیست. بسته بندی قهوه به طرز باورنکردنی متنوع است، شما می توانید با سر زدن به فروشگاه های محلتان نمونه هایی از بسته بندی خوب و بد قهوه را ببینید. طراحی بسته بندی تاثیر بسزایی در موفقیت و شکست یک نام تجاری دارد. طراحی بسته بندی خوب باعث ایجاد برداشت اولیه مثبت می شود و می تواند به کسب و کار های نوپا کمک کند تا در بازار خود را متمایز از رقبا نشان دهند.

اهمیت بسته بندی قهوه

از آنجا که بسته بندی قهوه بهترین وسیله برای بازاریابی محصول و برند شما است طراحی یک بسته بندی خوب باید در برایتان اولیویت باشد. یک بسته بندی خوب هم کاربردی است و هم چشم نواز. هم از محصول شما حین حمل و نقل محافظت می کند و هم توجه مشتریان جدید را به خود جلب می کند.

چرا بسته بندی باکیفیت اهمیت دارد.

محافظت از قهوه

تنها جذابیت بصری کافی نیست، بسته بندی باید کاربردی باشد.

زمانی که بسته بندی خود را طراحی می کنید، بهتر است از متریال مقاوم استفاده کنید تا محصول شما را در زمان جا به جایی و انبار ایمن نگه می دارد. اولویت شما باید محفاظت از محصولتان باشد، چه قهوه آسیاب شده، چه طعم دار و یا دانه کامل قهوه. بسته بندی خوب محصول شما را تازه نگه می دارد و از آسیب به آن جلوگیری می کند.

 تبلیغ محصول شما

طرح ها و جزئیات استفاده شده روی بسته بندی می تواند برند شما را متمایز نشان دهد. در زمان طراحی بسته بندی، سعی کنید جذاب ترین بخش‌های برندتان را روی بسته‌بندی برجسته کنید، مثلا مانند محل کاشت محصول، و یا مشخصات دقیق ترکیب‌هایتان.

سعی کنید در بسته بندی از داستان برند خود استفاده کنید، این کار باعث می شود مشتریان به سمت محصول شما جذب شوند، برند شما را بشناسند و در آینده تمایل بیشتری به خرید قهوه شما داشته باشند.

کمک به فروش محصول شما

یک بسته بندی خوب قهوه شما را از سایر رقبا متمایز می کند. توجه مشتری را جلب کرده و باعث می شود آنها محصول شما را انتخاب کنند.

فقط چند لحظه طول می کشد تا یک مصرف کننده تصمیم بگیرد که آیا می خواهد محصول شما بخرد یا نه، و بسته بندی نقش مهمی در این انتخاب ایفا می کند. ما بیشتر قضاوت ‌هایمان در مورد یک محصول را بر اساس طراحی آن انجام می‌دهیم.

اگر می خواهید نام تجاری خود را تبلیغ کنید، ارائه یک “برداشت اولیه” مثبت بسیار حائز اهمیت است. شاید بسته بندی شما بر کیفیت قهوه شما تأثیری نداشته باشد، اما بیشتر مصرف کنندگان بر اساس زیبایی شناسی انتخاب خود را انجام می دهند. اگر آنها شما را نشناسند، احتمالا جذاب ترین مارک را از نظر بصری را انتخاب می کنند.

بسته بندی خوب قهوه یکی از قدرتمندترین ابزارها برای جذب مشتریان جدید برای محصول شما است.

مشاوره رایگان بسته بندی و کارتن سازی
مشاوره رایگان بسته بندی و کارتن سازی

بازگویی داستان برند شما از طریق بسته بندی منحصر به فرد

بسته بندی خلاقانه و کاربردی علاوه بر داشتن جذابیت های زیبایی شناختی، باید داستان برند و قهوه شما را بازگو کند. بسته‌بندی قهوه باید مشتری را نه تنها در مورد محصول، بلکه در مورد ارزش‌های برند شما نیز آگاه کند و تمام اطلاعاتی که مشتری نیاز است بداند را شامل شود.

خواستگاه محصول شما کجاست

می توانید خواستگاه محصول را روی بسته بندی درج کنید، به عنوان مثال ترکیب قهوه اتیوپی یا قهوه وانیلی کلمبیا. اگر با یک مزرعه کوچک قهوه کار می کنید، می توانید اطلاعاتی در مورد کشاورزان روی بسته بندی قرار دهید. استفاده از این المان ها در طراحی بسته بندی باعث می شود که برند شما چیزی بیش از یک تولید کننده قهوه باشد.

جامعه به طور فزاینده ای به سوی سازگاری بیشتر با محیط زیست حرکت می کند و امروزه مصرف کنندگان نیز از تاثیرات زیست محیطی هر محصول آگاه هستند. اگر برند شما دوست دار محیط زیست است سعی کنید در مورد آن روی بسته بندی اطلاعاتی درج کنید. از مهندسی اطلاعات صحیح رو بسته بندی اطمینان کامل حاصل نمایید.

طعم قهوه چیزی ورای نحوه فراوری آن است.

درخصوص محتویات داخل بسته روی بسته بندی توضیحات کامل را درج نمایید تا مشتری بتواند تفاوت‌های بین هر ترکیب را درک کند، تفاوت‌ها بین رست های مختلف را شرح دهید و نحوه دم‌ کردن قهوه را شرح دهید.

سعی کنید خلاقیت به خرج دهید. خیلی وقت ها می توان به جای نوشتن توضیحات از یک المان گرافیکی استفاده کرد. یک المان گرافیکی مینیمالیستی و ساده می تواند اطلاعات مورد نیاز را بدون ایجاد آشفتگی بصری روی بسته بندی منتقل کند.

 تاکید بر رنگ ها

برای طراحی یک بسته بندی متمایز روی رنگ بندی ها تاکید کنید. از روان شناسی رنگ ها برای جلب توجه استفاده کنید. رنگ سبز اغلب نشان سلامتی و طبیعی بودن است، در حالی که رنگ طلایی به لوکس بودن اشاره می کند. مثلا می توانید از رنگ های یک جنگل بارانی استوایی الهام بگیرید.

با این حال، همیشه نیاز نیست از رنگ های زنده در بسته بندی خود استفاده کنید تا محصول شما نگاه ها را به خود جلب کند. گاهی اوقات، استفاده از طرح ها و رنگ های مینیمالیستی می تواند برند شما را شیک، خاص و مدرن جلوه دهد.

برای اینکه بسته بندی خود را منحصر به فرد کنید رنگ بندی های مختلف را آزمایش کنید. یک رنگ بندی خوب باعث تمایز محصول شما می شود و داستان برند شما را منعکس می کند.

استفاده از المان های گرافیکی متحرک

برای ایجاد بسته بندی منحصر به فرد و جذاب، می توانید از المان های گرافیکی که روی حرکتی تاکیید می کنند استفاده کنید. اگر می‌خواهید تصویری را روی بسته‌بندی خود بگذارید، می توانید تصویری از قهوه‌ که در یک لیوان ریخته می‌شود یا دانه‌های قهوه که در دستان کسی ریخته می‌شوند قرار دهید. این حرکت یک تجربه حسی برای بیننده ایجاد می کند و او را به سمت محصول شما می کشاند.

تایپوگرافی خلاقانه

استفاده از تایپوگرافی روی بسته بندی یکی از قدرتمندترین عناصر طراحی در بسته بندی و برندسازی است. بسیاری از شرکت های بزرگ فقط از تایپوگرافی برای لوگوی خود استفاده می کنند که نشان دهنده قدرت تایپوگرافی است.

استفاده از المان های گرافیکی

در هنگام طراحی بسته بندی خود به المان های گرافیکی یا تصاویر توجه ویژه ای داشته باشید. درست مانند رنگ بندی، استفاده از طرح ها و اشکال مناسب روی بسته بندی در جذب مخاطب تاثیر بسزایی دارد و می تواند باعث ایجاد ارتباط عمیق تری بین بیننده و محصول ایجاد نماید.

طراحی یک بسته بندی خوب برای موفقیت محصول شما حیاتی است، ما در آذین پک به کسب و کار ها کمک می کنیم تا طراحی بسته بندی های زیبا و خاص مطابق با سلایق بازار هدف داشته باشند و از این طریق بتوانند فروش بهتری را تجربه کنند.