یکی از روش هایی که یک صاحب کسب و کار می‌تواند برند خود را به نمایش بگذارد و مشتریان خود را هیجان زده کند، ارائه یک تجربه آنباکس خوب است اما اصولا آن طور که باید به آن توجه نمی شود. شما می توانید از همان طراحی های مرسوم و جعبه های ساده استفاده کنید و امیدوار باشید که محصول داخل بسته بندی برای شگفت‌ زده کردن مشتریان شما کافی باشد. اما هر صاحب کسب و کاری خوب می داند، حتی بهترین محصولات نیز می توانند از یک ارائه لذت بخش سود ببرند.

49٪ از شرکت کنندگان در یک تحقیق در سال 2015 بیان کردند که وجود بسته بندی خاص، اشتیاق و هیجان آن ها را برای دریافت محصول از آن برند بیشتر می کند. همچنین 39٪ اعلام کردند که این امر اشتیاق آنها را برای اشتراک گذاری تجربه هایشان بیشتر می کند. پس نباید چنین فرصت طلایی ای را برای شگفت زده کردن مشتریان خود (و شاید حتی دوستان آنها) از دست داد!

در آذین پک ما کاملا به اهمیت بسته بندی محصول و ارائه یک تجربه به یاد ماندنی و خاص برای مشتریان شما در هنگام آنباکس محصول واقفیم. در ادامه به چند نکته مهم برای ارائه یک آنباکس خوب، اشاره می کنیم.

به داخل جعبه فکر کنید

خب، فرض کنیم شما جعبه سفارشی خود را آماده کرده اید. حالا قصد دارید درون آن را به چه چیزهایی پر کنید؟ از تکه های کوچک کاغذ رنگی، برچسب های مارک دار گرفته تا کنف، روش های زیادی برای بهبود تجربه آنباکس و همچنین محافظت از محصول داخل جعبه وجود دارد. سعی کنید از آن به عنوان فرصتی برای به نمایش گذاشتن رنگ های برند خود استفاده کنید. برای ارائه یک تجربه آنباکس لذت بخش با یک طراح مشورت کنید.

از شخصی سازی بسته بندی نترسید

به مشتریان خود نشان دهید که فردی واقعی هستید که سخت تلاش می کنید تا محصولی شگفت انگیز ارائه دهید. یک یادداشت دست‌نویس در داخل بسته بندی خود قرار دهید یا جایی را روی طرح جعبه اضافه کنید تا کسی که کار بسته‌ بندی‌ محصول را انجام می دهد نام خود را بنویسد. (مثلا: «این محصول توسط _____ برای شما بسته‌بندی شد.»). امروزه فرصت‌های کمتری برای به جا گذاشتن تأثیر و ایجاد ارتباط شخصی وجود دارد. لذا مهم است که از هر فرصتی برای برقراری ارتباط با مشتری خود نهایت استفاده را ببرید.

سعی کنید بسته بندی شما داستانی را بگوید

بسته بندی را فرصتی برای تعریف داستان برند خود در نظر بگیرید. می توانید یک برگ کاغذ که داستان محصول یا برند شما روی آن نوشته شده باشد داخل جعبه بگنجانید، لحن نوشتاری باید طوری باشد که شخصیت شما را نشان ‌دهد. همچنین باید به چینش اقلام در داخل جعبه و ترتیبی که مشتری‌ شما هر کدام از آنها را باز می‌کند، توجه ویژه داشته باشید. می‌توانید لینک شبکه های اجتماعی خود و حتی یک هشتگ قرار دهید که مشتری تان تشویق شود تا تجربه خود را از برند شما به اشتراک بگذارد. و اینگونه است که شما می توانید تجربه ای کامل را از محصول خود ارائه دهید.

مشتری تان را سورپرایز کنید

یک روش مطمئن برای تبدیل تجربه آنباکس از خوب به شگفت انگیز، گنجاندن یک هدیه رایگان داخل بسته بندی است. هیچ چیزی مانند دریافت هدیه ای کوچک نمی تواند تجربه آن باکس محصول شما را به یاد ماندنی تر کند.  سعی کنید هدیه ای را در نظر بگیرید که واقعاً مناسب برند شما باشد. مثلا، اگر محصولات زیبایی می فروشید، میتوانید داخل بسته بندی برق لبی کوچک قرار دهید. یا می توانید، با قرار دادن لوندر یا مریم گلی درون جعبه عطری دلپذیر به تجربه آنباکس اضافه کنید. در نظر داشته باشید که قرار دادن یک کد تخفیف کوچک درون بسته بندی برای سفارش آینده مشتری هرگز ضرری نخواهد داشت.

در پایان، دستیابی به یک تجربه آنباکس شگفت‌انگیز آنقدر ها هم که فکر می کنید سخت نیست. فقط کافیست خود را جای مشتری تان بگذارید و به آنچه دوست دارید به دست شما برسد بیاندیشید.

ما در آذین پک به کسب و کار ها کمک می کنیم تا طراحی بسته بندی های زیبا و خاص مطابق با سلایق بازار هدف داشته باشند. و از این طریق بتوانند فروش بهتری را تجربه کنند.