طلاکوب بودن جعبه کارتنی بسته بندی برای با ارزش نشان دادن محصولات داخل جعبه می‌باشد. برخی از بسته بندی‌ها لاکچری هستند و برای هدف قرار دادن تعدادی از مصرف کنندگان بازاریابی هدف در فروشگاه‌ها قرار می‌گیرند. البته بسته بندی لاکچری برای صادرات به خارج از کشور صورت می‌گیرند.

هدف‌های استفاده از بسته بندی لاکچری برای محصولات فرق دارد. خلاقانه بودن بسته بندی و باکیفیت بودن جنس آن در انواع این مدل بسته‌ها حرف اول را می‌زند. البته شرط سوم برای نمایش شفاف برند شما در بسته بندی‌های Luxury ، هوشمندانه بودن طراحی ظاهر است.

بسته بندی لاکچری زعفران

زعفران در میان سایر ادویه‌های ایرانی جایگاه خاصی دارد. جایگاه ویژه این ادویه باعث شده است تا تنوع زیادی در بین بسته بندی‌های لاکچری زعفران وجود داشته باشد.

بسته بندی لاکچری که تا به حال، کمتر دیده شده است، بسته بندی رشته‌های زعفران داخل لوله‌های باریک شیشه‌ای می‌باشد. این نوع بسته بندی به همین جا ختم نمی‌شود.

در نظر گرفتن بسته بندی کارتنی که اطراف آن با پوشال پوشیده شده باشد، گزینه بعدی است. بالاخره باید محافظی برای محافظت از لوله باریک شیشه‌ای وجود داشته باشد! ظرافت خاص و توجه ویژه شما در طراحی جعبه، بسته بندی زعفران را لاکچری می‌کند.

بسته بندی آبمیوه‌های خوراکی

در سال‌های پیش تنوع زیادی در بسته بندی انواع آبمیوه‌های خوراکی دیده نمی‌شد. اما اگر الان به هر مغازه‌ای سر بزنید، یک بسته بندی نوشیدنی خاص توجه شما را جلب می‌کند.

یک ایده برای بسته بندی لاکچری آبمیوه‌های خوراکی، طراحی پاکت آبمیوه به صورت تکه‌های همان میوه است. از طرفی، قیمت این نوع بسته بندی برای شما به صرفه تر خواهد بود.

زیرا ابعاد بسته بندی کوچک تر می‌باشد. با تولید بسیار زیاد آن، سود زیادی خواهید برد. برای مثال، چندین تکه پاکت پرتغال را در کنار هم قرار بدهید. سپس آن‌ها را طوری کنار هم بچینید که شکل کامل پرتغال تشکیل شود. سپس با روکش پلاستیکی نارنجی رنگی، شکل کلی پرتغال ثابت خواهد شد.

بسته بندی لاکچری عسل

عسل از جمله محصولاتی است که در بین ایرانی‌ها هم طرفداران زیادی دارد. قیمت مناسب و به صرفه آن باعث شده است تا فرآورده‌های حاصل از زنبورهای کندو در بین مردم خارج از کشور هم استفاده‌های زیادی داشته باشد. مایع عسل به اندازه خود زیبایی منحصربه‌فرد خیره کننده‌ای دارد.

مسلما طرح روی بسته بندی آن نیز باید گویای این ویژگی باشد. علاوه بر بسته بندی عسل با قوطی‌های شیشه‌ای، بهتر است به فکر بسته بندی کارتن آن هم باشید.

زیرا جداگانه بودن جعبه نگهدارنده کارتن و درب آن، نشان از لاکچری بودن و شکیل بودن بسته بندی عسل است. درب جعبه چندتایی شیشه عسل می‌تواند به صورت کشویی باشد تا ظاهر بسته شیک تر به نظر برسد.

بسته بندی Luxury پسته

پسته یکی از خشکبارهای پر خاصیت در بین محصولات کشاورزی ایرانی است. در مقاله بسته بندی پسته بیان کردیم که یک ایده برای بسته بندی، استفاده از قوطی‌های فلزی است.

اگر بودجه کافی برای خرید قوطی فلزی ندارید و همچنان اصرار دارید که از بسته بندی‌های لاکچری استفاده کنید، قوطی‌های شیشه‌ای تهیه کنید.

دورپیچ یا رپ شیشه را با توجه به ویژگی‌های خود بطری شیشه طراحی کنید و مکان مناسبی را برای درج نام و برند لوگوی کسب و کار خودتان در نظر بگیرید.

درب شیشه پسته را به گونه‌ای طراحی کنید که ابتدا کاغذ سلفونی در زیر آن کشیده شده باشد. این ترفند شما برای لاکچری نشان دادن محصول، ارزش مصرف کننده و خود محصول را در جایگاه‌های بالا قرار می‌دهد.

بسته بندی دستمال کاغذی

بسته بندی دستمال کاغذی هم می‌تواند لاکچری و شیک باشد. اگر دستمال کاغذی‌های کوچکی تولید می‌کنید، طرح‌های سه بعدی برای جعبه آن در نظر بگیرید.

کیبورد لپتاپ، سقف خانه کلبه‌ای و اشکال حیوانات از جمله پیشنهادات عالی برای بسته بندی لاکچری دستمال کاغذی هستند. درب تاشو را به شکل مستطیل طراحی نکنید.

محل برید ن درب را به صورت‌های نامتعارف که کمتر دیده شده اند، طراحی کنید. این غیرمتعارف بودن، برند شما را بیشتر از سایر رقبای‌تان محبوب می‌کند.

بسته بندی عطر

بسته بندی لاکچری عطر

عطرها یکی از وسایل آرایش و زیبایی هستند که حس خاصی را به مصرف کنندگان القا می‌کنند. عطرهای شیرین، عطرهای میوه‌ای و اسپری‌ها با نت تلخ، در دسته وسایل آرایش و زیبایی هستند.

اگر نت پایه عطر تولیدی شما، از نوع میوه‌ای بود، این ویژگی را به بسته بندی خارجی عطر منتقل کنید. یعنی اگر نت پایه عطر و خوشبوکننده‌ای از گل‌های یاس بود، بطری عطر را به صورت گل یاس تولید کنید.

رنگ و سایر طرح‌هایی که بر روی بطری افشانه می‌زنید، باید با شکل کلی گل یاس هماهنگ باشد. شما دو راهکار برای طراحی دارید.

بخش زیادی ار بطری افشانه را با رنگ پر رنگ گل یاس طراحی کنید و قسمتی را برای مشاهده مایع خود عطر بگذارید. یا اینکه تمامی بدنه اسپری را به رنگ طلقی گل‌های یاس درآورید تا مایع عطر هم مشاهده شود.

بسته بندی نوشیدنی‌های خانوادگی

ایده‌های خلاقانه تا بسته بندی خاص و ویژه نوشیدنی‌های خانوادگی هم راه پیدا کرده اند. تا چندی پیش، نیاز روزمره دلیل خرید نوشیدنی‌های چند نفره بود.

اما امروزه ظاهر بسته بندی این نوشیدنی‌ها، بیشتر از هر چیز دیگری در ذهن شما ایده آل به نظر می‌رسد. فرض کنید که یک نوشیدنی با رنگ صورتی دارید.

برای انتخاب شیشه آن چه طرحی دارید؟ از آن‌جایی که استفاده از عینک‌ آفتابی در تابستان هم رایج است، بهتر است که ارتباطی بین بسته بندی و عینک آفتابی پیدا کنید. بر روی قوطی شیشه‌ای، عینک آفتابی با جداره‌های سفید درج کنید تا افراد با مشاهده به خرید آن ترغیب شوند.

بسته بندی لاکچری شکلات و ترافل

بسته بندی لاکچری شکلات برای اهداف خاصی صورت می‌گیرد. یکی از این اهداف، رسمی نشان دادن جعبه شکلات است. شیک نشان دادن و خاص بودن شکلات‌ها هم از جمله اهداف دیگر این مدل بسته بندی شکلات می‌باشند. پس پیش از اینکه شروع به طراحی بسته بندی لاکچری شکلات بکنید، ابتدا به اهداف خود نگاه کنید.

اگر شکلات دو رنگ سفید و صورتی دارید، از طرح لب و دندان بر روی آن استفاده کنید. محل باز شدن این بسته بندی هم باید به صورتی باشد که محل باز کردن آن از کنار لب‌ها باشد. سپس با به پایان رسیدن خط باز شدن بسته بندی، ظاهر خاص بسته بندی شما در حافظه ناخودآگاه او ثبت می‌شود. چون مشتری پس از باز کردن بسته بندی خلاقانه شما، شکلات‌های دو رنگ را در دهان یک انسان می‌بیند.

برای بسته بندی لاکچری شکلات‌ها برای کادو دادن رسمی، بیشتر از هر چیزی باید به فکر جنس باکیفیت بسته بندی کارتنی و مقوایی باشید.

به کاربردن لفافه‌های آلومینیومی در اینجا ناکارآمد به نظر می‌رسد. برای فیکس شدن شکلات‌ها در داخل جعبه بهتر است که از ظروف پلاستیکی کمک بگیرید تا شکلات‌ها به طور کامل در داخل آن جای بگیرند.

به طور معمول برای رسمی نشان دادن بسته بندی شکلات، شعار تبلیغاتی زیادی بر روی آن درج نمی‌شود. نام برند بر روی درب بسته شکلات چاپ می‌گردد.

آدرس و سایر اطلاعات مثل کارخانه تولید کننده و شماره‌های آن در قسمت‌های کناری درب کارتنی بسته شکلات چاپ می‌شوند. پاپیون‌های رنگی و بزرگ نیز برای بسته بندی در مراحل پایانی مناسب است. اگر دوست ندارید از پاپیون و ربان استفاده کنید، درب کشویی را انتخاب کنید. 

بسته بندی سس

سس‌های تک نفره در ایران تغییرات زیادی نسبت به سایر بسته بندی‌ها نداشته است. برای اینکه بسته بندی ایده آلی برای سس‌های تک نفره داشته باشید، از اشکال سبزیجات کمک بگیرید. اشکال توخالی سبزیجات نشان از ماده اصلی تشکیل دهنده آن می‌باشند.

برای مثال، برای بسته بندی سس گوجه‌ای کچاپ، یک پلاستیک محکم را انتخاب کنید و حجم گوجه‌ را در پلاستیک دربیاورید. سپس سس گوجه‌ای را داخل همان پلاستیک توخالی و حجیم بریزید. وقتی مشتری شما وارد فروشگاه اینترنتی یا حضوری شما می‌شود، ظاهر ساده اما متفاوت سس‌های تک نفره نظر او را جلب می‌کند. او محصول شما را انتخاب می‌کند. پس از باز کردن آن، حس بسیار شگفت انگیزی که در اثر بسته بندی لاکچری این محصول به او دست میدهد، اشتهای او را چندین برابر می‌کند.