افزایش تعداد افرادی که سالم خوری برایشان مهم است، تغییر در سبک زندگی و ترجیحات مصرف کنندگان باعث شده که محصولات آبمیوه توسط گروه های مختلف سنی مصرف شود. از آغاز قرن بیست و یکم، مصرف این محصولات رشد بالایی داشته و توانسته جایگاه خوبی در بازار رقابتی در کنار انواع محصولات نوشابه و آب برای خود بدست آورد. امروزه، صدها برند مختلف وجود دارند که محصولات آبمیوه را تولید می کنند پس بازار رقابت داغ است، بنابراین شرکت ها باید با طراحی یک بسته بندی خلاقانه، منحصر به فرد و خاص محصول خود را از محصولات رقبا متمایز کنند.

ویژگی های یک بسته بندی خوب 

یک بسته بندی خوب برای محصولات آبمیوه تنها نقش حفاظت از آن را بر عهده ندارد بلکه باید بتواند با یک طراحی خوب توجه مصرف کنندگان را به خود جلب نماید.

طراحی بسته بندی آبمیوه باید حس طراوت، تازگی، سلامت و طعم خوب را را به مخاطبین القا نموده تا بتواند آنها را قانع کند که محصول را خریداری کنند.

استفاده از بسته بندی های شفاف به مشتری این امکان را می دهد که راحت تر به محصول اعتماد کند و مفهوم طبیعی و خالص بودن را به وی القا می نماید.

رنگ آبمیوه به راحتی طعم و نوع آن را مشخص می کند و برچسب روی محصول تمام اطلاعات مورد نیاز به همراه تصویر واقعی میوه را در خود جای می دهد. برای مثال در طراحی بسته بندی آب پرتقال، تصویری از میوه پرتقال، مزایای محصول، اطلاعات تغذیه ای، ترکیبات محصول روی بسته بندی قرار خواهد داشت. گاهی اوقات حتی خود محصول آب میوه نیز در طراحی بسته بندی نمایش داده می شود.

طرح بسته بندی

طرح کلی بسته بندی آبمیوه باید منعکس کننده شخصیت برند شما باشد. مثلا 100% پالپ، طبیعی، ارگانیک، همچنین درج اطلاعات مهم دیگر مانند رنگ‌های مصنوعی، هشدارهای آلرژی و مواد نگهدارنده نیز روی بسته ضروری است و در هنگام برنامه ‌ریزی برای طراحی بسته‌بندی آبمیوه، نباید از آن غافل شد.

کاربر پسند بودن و استفاده از فناوری های جدید

از موارد دیگر که در طراحی بسته بندی آبمیوه باید لحاظ شود کاربر پسند بودن محصول است. همچنین طراحی بسته بندی باید بتواند به بهترین نحو پیام برند را به مخاطب انتقال دهد.

استفاده از فناوری های نوین مانند فناوری آسپتیک باعث می‌شود که بتوان محصول را بدون داشتن مواد نگه دارنده در قفسه و بدون نیاز به یخچال نگه داری نمود. عناصر برند مانند لوگو، نوع تایپوگرافی، نوع تصاویر، اسلوگان و شعار برند و… باید با طراحی بسته بندی محصول هم راستا باشند.

با افزایش رقابت، مصرف کنندگان گزینه های متعددی برای خرید دارند. و از این رو طراحی بسته بندی نقش بسیار اساسی و تعیین کننده ای در تصمیم گیری مشتریان ایفا می کند. برای مشاوره و طراحی می توانید همین الان با تیم حرفه ای طراحی ما در آذین پک تماس بگیرید.

سخن پایانی

نوشیدن یک آبمیوه خنک و خوشمزه در بعد از ظهر گرم تابستان و یا شروع یک روز کاری سخت با یک اسموتی تازه بسیار لذت بخش است، نه؟ تازگی و طراوت (در طراحی بسته بندی آبمیوه و اسموتی) یکی از مهم ترین عناصری است که مشتری در زمان خرید به آن توجه می کند.

بنابراین، در طراحی بسته بندی آبمیوه باید همیشه روی این ارزش ها تاکید شود تا در قانع کردن مصرف کنندگان به خرید محصول موفق شد. بعلاوه باید بر انتقال مزایای محصول تمرکز کند. نوع طراحی باید به گونه ای باشد که طبیعی و ارگانیک بودن محصول را به خوبی نشان دهد و حس اعتماد و پاکی را به مصرف کنندگان القا کند.

داشتن یک بسته بندی آبمیوه خوب می تواند موفقیت شما در بازار را تضمین کند، همین الان می توانید با کارشناسان حرفه ای ما در آذین پک تماس بگیرید تا شما را در طراحی و تولید یک بسته بندی خوب یاری نماییم.