تا به حال از ایده های بسته بندی خشکبار برای بسته بندی آجیل استفاده کرده اید؟ خشکبار جزو مواد غذایی است که همه ما ایرانی‌ها برای مصارف خانگی و پذیرایی از مهمان‌های خود، استفاده می‌کنیم. شاید در سال‌های اخیر، بسته بندی انواع خشکبار برای خریداران چندان مهم نبود و اهمیت نداشت. اما امروزه همه چیز فرق کرده است. فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی خرید انواع خشکبار دارید.

به نظر شما کدام یک از محصولات پرفروش تر از بقیه خواهند بود؟ محصولاتی که دارای بسته بندی با دوام و شیک هستند یا محصولاتی به بسته بندی آن‌ها هیچ توجه نشده است؟ پاسخ این سوال، کاملا واضح و روشن است. بی شک، مشتریان شما به بسته بندی کشمش و خرما در دسته مواد خشکبار، توجه بسیاری دارند و حاضر هستند برای آن پول خرج کنند. همراه ما باشید تا ایده های بسته بندی خشکبار را ارائه کنیم.

جعبه بسته بندی خشکبار چگونه باید باشد؟

در سال‌های اخیر، تولید کنندگان جعبه‌های بسته بندی آجیل سعی داشتند تا ابعاد جعبه‌ها را بزرگ در نظر بگیرند. اما امروزه، شاهد جعبه‌های کوچک بسته بندی خشکبار خواهید بود.

این نوع از بسته بندی خشکبار و آجیل به منظور مصرف روزانه مشتریان، در کارگاه‌ها و محیط‌های بهداشتی تولید می‌شوند.

غیر از خود جعبه کوچک، استند زیبایی هم باید طراحی شود تا شکل ظاهری بسته بندی، انسان‌های زیادی را ترغیب کند تا آن را خریداری کنند. برای مثال، شما می‌توانید پسته‌ها را در جلدهای مقوایی محکم بسته بندی کنید و استندی را با نام برند و شعار تبلیغاتی، به دور جعبه بپیچید.

یک مدل دیگر هم برای طراحی جعبه بسته بندی خشکبار وجود دارد. شما می‌توانید ابتدا مقادیر مشخص شده از آجیل را درون نایلون بسته بندی خشکبار بریزید و سپس درب نایلون را با استفاده از دستگاه پلمپ کیسه نایلون ببندید و سپس نایلون را درون جعبه بسته بندی خشکبار قرار دهید.

لازم است بگوییم تا در طراحی این نوع جعبه بسته بندی باید محفظه‌ای را برای نمایش محتویات داخل نایلون در نظر بگیرید. حال محتویات داخل نایلون می‌تواند فقط یک نوع محصول باشد یا انواع متفاوتی از محصولات در آن جای بگیرد و به بازار عرضه شود.

2 ایده پرطرفدار برای بسته بندی خشکبار

1- بادام و پسته از جمله خشکبارهای پر استفاده هستند که برای طراحی بسته بندی آن‌ها باید توجه ویژه‌ای داشت. چرا که بسته بندی‌های ضعیف، سبب خرد شدن و پودر شدن بادام و پسته خواهد شد. غیر از ظروف استوانه‌ای با طرح‌های اغراق آمیز، استفاده از پاکت‌های بسته بندی به نظر کار عاقلانه و به صرفه‌ای خواهد بود. گفتنی است که مقاومت این پاکت‌ها، بسیار بالا است و اندازه‌های متنوع و استانداردی دارند.

در واقع، از ویژگی‌های بسیار مهم بسته بندی پاکتی انواع خشکبار این است که بازه زمانی نگهداری آن‌ها افزایش پیدا می‌کند و مصرف کننده قادر خواهد بود تا از آن‌ها به طرز مطلوبی استفاده کند. چرا که پاکت‌های بسته بندی خشکبار از ورود اشعه‌های آفتاب جلوگیری می‌کنند و احتمال خراب شدن آن‌ها به شدت کم خواهد شد.

2- ظروف بسته بندی iml از جمله ظروف بسته بندی خشکبار صادراتی هستند که تنقلات و خشکبار در آن، به طور کامل سالم خواهند ماند. از مزایای استفاده از این ظروف با مقاومت بسیار بالا، می‌توان به عدم وجود مشکل برای حمل و نقل چندگانه اشاره کرد.

اگر از این ظروف بسته بندی خاص استفاده کنید، به طور کامل استانداردهای لازم برای بسته بندی بهداشتی را رعایت کرده اید. در نتیجه با ظروف بسته بندی iml، کیفیت طعم، ظاهر و حتی قیمت نهایی محصولات شما در درجه‌های بالا قرار خواهند گرفت!

ایده های بسته بندی خلاقانه خشکبار چگونه است؟

ایده های بسته بندی خلاقانه خشکبار چگونه است؟

نمایش اغراق در طراحی و بسته بندی آجیل می‌تواند فروش ماهانه و سالانه شما را چندین برابر کند. بسته بندی آجیل می‌تواند در بسته‌های فلزی استوانه‌ای باشد. طرح خارجی استوانه هم به این صورت باشد که یک آدمک یا یک کاراکتر کودکانه به طور اغراق آمیزی در حال خوردن آجیل است.

برای مثال، در بسته بندی کشمش قصد دارید تا بهتر از رقیب‌های خود، ارزش محصولات‌تان را بالا ببرید. خیلی خوب می‌شود اگر برای بسته بندی کشمش بتوانید از ظروف استوانه‌ای فلزی دقیقا همرنگ با کشمش استفاده کنید و بجای قسمتی از فلز استوانه‌ای، شیشه شفاف بگذارید.

در کنار شیشه شفاف، بهتر است چای خوش رنگی را طراحی کنید و اطراف قسمتی را که شیشه‌ای است، طرح کاسه بزنید. حال، فردی که خواستار خرید کشمش است، با دیدن کاسه‌ای که محتویات آن کشمش‌های داخل استوانه هستند، در کنار یک لیوان چای خوش رنگ، تمایل بیشتری دارد تا محصول جذاب شما را تهیه کند.

از این ایده خوب می‌توان برای بسته بندی آجیل‌های خشک مثل فندق استفاده کرد. بخش بیرونی استوانه فلزی را می‌توانید به رنگ پوست سنجاب طراحی کنید و قسمت پشتی را به طراحی دم آن اختصاص بدهید. در قسمت جلویی استوانه فلزی یا بالای درب آن، می‌توانید از شیشه شفاف کمک بگیرید و فندق‌ها را نشان بدهید.

درست در اطراف همان جایی که شیشه برای نمایش فندق‌ها استفاده شده است، دهان باز سنجاب را بکشید که با دست‌های خود تصمیم به خوردن همه فندق‌های درون استوانه دارد!

نایلون بسته بندی خشکبار راهکار ساده

برای بعضی از محصولات خشکبار اصلا لازم نیست به دنبال ترفندهای بسته بندی خلاقانه باشید. نمایش شفاف خود محصول در بسته بندی خشکبار می‌تواند یکی از ایده های بسته بندی مناسب باشد.

یعنی تنها کافی است که خود محصول را به تنهایی در بسته نشان دهید تا اعتماد خریدار این کالا را چندین برابر کنید.

در حقیقت، بعضی از محصولات به گونه‌ای هستند که مشتری نیاز دارد تا در اولین نگاه، از کیفیت آن‌ها مطمئن شود. هر چند که در ایده های قبلی، این موضوع مهم بود، اما در این ایده بسته بندی خشکبار تنها نمایش کیفیت محصول مد نظر است. چرا که کیفیت چشم گیر و بسیار مطلوب می‌تواند بسیاری از افراد را به خرید آن کالا ترغیب کند.

بسته بندی خرما یک نمونه از این ایده است. در اولین قدم، باید به دنبال شفاف ترین ماده پلاستیکی باشید تا ویترین جذابی از شکل و ظاهر خرماهای داخل بسته به دیگران نشان دهید.

یکی از مواد خوبی که می‌توانید برای بسته بندی خرما در نظر بگیرید، پلی اتیلن ترفتالات است. بطری‌ها و پلاستیک‌هایی که از این پلیمر تولید می‌شوند، خاصیت کشسانی بسیار بالایی دارند و در ضمن، شفاف نیز هستند. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که این پلیمر برای مقاومت در برابر آفتاب و گرمای هوا در چه حد است.

در جواب باید بگوییم که خوشبختانه بسته بندی پلاستیکی که با استفاده از پلی اتیلن ترفتالات صورت می‌گیرد، در برابر حرارت خورشید بسیار مقاوم است.

ایده طراحی متفاوت برای طراحی نایلون بسته خشکبار می‌تواند به گونه‌ای باشد که تمامی حواس‌های 5 گانه انسان را با آن درگیر کنید. برای درک مفهوم این جمله، با یک مثال ساده همه چیز روشن خواهد شد.

برای بسته بندی مغز گردو می‌توانید آن‌ها را در نایلون‌های پلاستیکی مقاوم و محکمی بریزید که تمامی هوای درون آن‌ها گرفته شده است. به طوری که با لمس بسته بندی، افراد متوجه برجستگی‌های مغز گردو شوند.

خوب است بدانید بیشتر از اینکه این ایده طراحی برای نمایش محصول جذاب باشد، برای سرگرم کردن مشتریان مفرح انگیز تر خواهد بود و بی شک، آن‌ها به شکل غیر مستقیم ترغیب خواهند شد تا این محصول را خریداری کنند!

ایده برای بسته بندی میوه خشک

میوه‌های خشک در دسته خشکبار قرار دارند که برای طراحی بسته بندی ویژه آن‌ها، باید خلاقیت خوبی داشته باشید. از طرفی، بدلیل شکننده بودن ساختار این میوه‌ها، لازم است تا ایده ای را عملی کنید که آسیب بسیاری به ظاهر میوه‌ها نرسد. برای همین منظور، بهتر است تا از ظروف بسته بندی میوه خشک استفاده کنید.

عموما ظرف‌های طلقی از میان سایر ظروف پلاستیکی مناسب تر هستند.  اکنون شما می‌توانید دو نوع ظرف طلقی را در نظر بگیرید.

ظرفی که قسمت بندی شده است و به طور جداگانه می‌توان چندین نوع میوه خشک را در آن جای داد. نوع دیگر ظروف پلاستیکی برای بسته بندی خشکبار، قسمت بندی داخلی ندارند و این امکان برای شما فراهم است که میوه‌های خشک مخلوط را با آن‌ها بسته بندی کنید.