بسته بندی آجیل از چه نظر مهم است؟ یکی از دلایل اینکه این که این بخش خیلی مهم است اهمیت بسیار زیاد خود آجیل است اما چرا؟

آجیل به عنوان گونه ای از ارزشمند ترین انواع خشکبار که طرفداران بسیاری در سطح جهان دارد شناخته میشود. این محصول که حاصل خشک کردن میوه برخی از درختان همچون پسته، بادام، فندق و مواردی از این قبیل است شرایط خاصی برای بسته بندی ، نگهداری حمل و توزیع نیاز دارد.

اگر شما نیز به عنوان یک واحد تولیدی در زمینه تولید و بسته بندی این محصول فعالیت می کنید بهتر است از یک و یا چند شیوه اصولی برای معرفی محصول خود به بازارهای داخلی و حتی بازارهای خارجی بهره بگیرید.

عرضه فله‌ای آجیل

متاسفانه باید بگوییم عرضه‌ فله‌ای آجیل متداول‌ترین شیوه‌ ورود این محصول بسیار ارزشمند به بازارهای داخلی است. عرضه فله ای آجیل نه تنها از این محصول گرانبها در برابر شرایط محیطی محافظت نمی کند بلکه به علت تقابل با موازین بهداشتی و استانداردهای تایید شده از جانب سازمان های داخلی و بین المللی به یک شیوه منسوخ و باطل شده مبدل شده است.

عرضه‌ فله ای یک محصول اعم از آجیل و دیگر تولیدات تجاری ارزش فعالیت اقتصادی را کاهش داده و به صاحبان واحدهای تولیدی اجازه قرار گرفتن در مسیر یک آینده تجاری موفق و هدفمند را نمی دهد.

اگر شما نیز در زمینه تولید و توزیع آجیل فعالیت دارید بهتر است شیوه های اصولی و استاندارد های بین المللی در زمینه حمل و ارسال کالا به بازار هدف را مد نظر قرار داده و آنها را به بهترین شیوه ممکن رعایت نمایید. استفاده از انواع بسته بندی و یا همان جعبه های مقوایی، طلقی، نایلونی و غیره فعالیت هدفمند شما را برای مشتریان و خریداران شفاف سازی می نماید.

بسته بندی آجیل و جعبه های آن

آجیل را می توان به صورت های مختلفی بسته بندی کرد در این میان ایده بسته بندی مقوایی متداول ترین نوع بسته بندی اصولی برای عرضه خشکبار به بازار هدف می باشد. کارتن های مقوایی ممکن است به صورت جعبه های ساده و یا هارد باکس ها تهیه شوند. استفاده از طلق در طراحی جعبه های مقوایی نیز بسیار متداول است.از جمله بسته بندی با کارتن های مقوایی را می توان بسته بندی خرما در نظر گرفت.

یکی از بهترین شیوه های معرفی بسته بندی این محصول با توجه به ابعاد و حجم جعبه مورد نظر است. امروزه در طراحی از اشکال هندسی متفاوتی استفاده می شود. تفکیک انواع میوه های تشکیل دهنده آجیل مانند بسته بندی پسته به تنهایی، در یک بسته بندی نیز یکی از خلاقیت های صورت گرفته در راستای بسته بندی این محصولات است. پک های مکعبی و بسته های نایلونی نیز گونه‌ای دیگر از انواع بسته بندی با هدف مصرف روزانه و کاملا شخصی می باشد.

آجیل کادویی و آجیل هدیه

آجیل با توجه به اعتبار اقتصادی و طعم بسیار خوشمزه و محبوب خود می تواند به عنوان یک کادوی مطلوب در مهمانی ها و مجالس مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در این راستا برخی از واحدهای تولیدکننده اقدام به طراحی نوعی بسته بندی خلاقانه به عنوان بسته بندی کادویی آجیل نموده اند.

بسته بندی کادویی عموماً از نوع مقوا و طلق با گرافیک و چاپ زیبا و حرفه‌ای است. انواع مختلفی از باکس آجیل کادویی در آلبوم های مربوط به شرکت های کارتن سازی وجود دارد. می توان بسته بندی کادویی و  یا همان آجیل هدیه را متنوع ترین نوع بسته بندی این محصول از حیث طراحی، رنگ بندی، چاپ و گرافیک و مواردی از این قبیل دانست.

آجیل عید نوروز

بسیاری از ما آجیل را به عنوان یک خوراکی نمادین بر روی سفره های عید نوروز می شناسیم. امروزه بسیاری از تولیدکنندگان در ماه‌های پایانی یک سال و با هدف معرفی واحد تولیدی خود مبادرت به استفاده از بسته بندی های خلاقانه و به خصوص جعبه های مقوایی برای عرضه آجیل عید میکنند. این اقدام طی سالیان اخیر رونق بیشتری را تجربه نموده است.

 آجیل عید نوروز در بسیاری از موارد به صورت جعبه های مجلل و قابل پذیرایی عرضه می گردد. این نوع جعبه ها به صورتی طراحی می شوند که قابلیت قرارگیری بر روی سفره عید نوروز را داشته باشند. انواع آجیل مخلوط و تفکیک شده آن ها در قالب های متفاوتی از جعبه های مقوایی و غیر مقوایی دیده می شود.

آجیل مشکل گشا

آجیل مشکل گشا که به طور جداگانه بیشتر از کشمش، نخود و نقل تشکیل شده است در قالبهای کوچک بسته ‌بندی می‌شود. این بسته بندی با پیروی از سنت سفره ها و مجالس قدیمی و مذهبی در ایران از بسته بندی های پارچه ای، توری، منجوق دوزی شده و مواردی از این قبیل پیروی می کند با این حال امروزه انواع مدرن بسته بندی آجیل مشکل گشا نیز وارد بازار شده است. طلق های پلاستیکی و بخصوص پک های مقوایی از جمله مدرن ترین بسته بندی های صورت گرفته برای آجیل مشکل گشا در بسته های کم وزن و متعدد است.

معمولاً پک های کوچک و کم وزن آجیل مشکل گشا در نهایت و با توجه به وزن کلی پک ها در یک باکس بزرگتر و عموماً مقوایی قرار می گیرد.

آجیل شب یلدا

آجیل شب یلدا

آجیل شب یلدا در ماهیت خود با آجیل های دیگر در طول سال متفاوت نیست با این حال چاپ برخی از علامت ها و تصاویر نمادین بر روی آن می‌تواند بسته بندی صورت گرفته را به یک جعبه ارزشمند تبدیل سازد.

متاسفانه عرضه‌ این محصولات شب یلدا بیشتر به صورت فله ای صورت می پذیرد و تاکنون استقبال چندانی از بسته بندی مقوایی و یا نایلونی توسط واحدهای تولیدی صورت نگرفته است.

به تازگی شاهد فروش خشکبار تشکیل دهنده آجیل شب یلدا در بسته بندی های جداگانه هستیم که از جمله این بسته ها میتوان به بسته بندی کشمش و بسته بندی پسته اشاره نمود که هر یک به طور جداگانه در بسته هایی با وزن های مختلف به مشتریان عرضه و در نهایت پس از خرید و در منزل توسط خریداران ادغام می شود.

استعلام ‌قیمت

بسته بندی این محصولات اگر در قالبهای ساده تر و با ضخامت کمتر طراحی گردد قیمت کمتری در مقایسه با جعبه های سخت و یا همان هارد باکس ها دارد. اگر در تهیه و تولید از طلق نیز استفاده گردد علاوه بر کاهش امکان نفوذ آب و رطوبت به بافت داخلی جعبه، تاحدودی قیمت بسته بندی نیز افزایش خواهد یافت.

گرافیک نیز از جمله مواردی است که در تعیین قیمت بسته بندی و دیگر انواع محصولات تجاری موثر میباشد. استفاده از چاپ و گرافیک حرفه ای، حروف برجسته، چاپ طلاکوب و یا نقره کوب، استفاده از چاپ اکلیلی و مواردی از این قبیل هزینه بردار بوده و باید در زمان سفارش کارتن مورد نظر هزینه های مربوطه را نیز مدنظر قرار دهید.

در هر صورت شما می‌توانید برای استعلام ‌قیمت و هزینه‌ نهایی بسته بندی محصولات تولیدی با شماره تلفن های درج شده در وب سایت آذین پک مشهد تماس بگیرید. مشاوران ما هزینه تقریبی سفارش و خرید جعبه آجیل مورد نظر شما را در تعداد معین به شما ارائه می نمایند.

پاسخ به سوالات شما

 شما کدام یک از انواع شیوه های بسته بندی را به عنوان برترین شیوه ممکن معرفی می کنید؟

بسته بندی مقوایی به علت قیمت مقرون به صرفه و دوام مناسب و همچنین ظاهر شکیل و زیباتر به عنوان بهترین شیوه در شرکت کارتن سازی آذین پک انتخاب شده است.

آیا امکان سفارش یک طراحی خلاقانه برای بسته بندی صادراتی وجود دارد؟

بله! شما میتوانید با بخش کارشناسان ما تماس گرفته و نظرات شخصی خود را در خصوص طراحی و ظاهر اولیه یک بسته بندی ارائه کنید. طراحان و گرافیست های حرفه ای ما، طراحی اولیه جعبه مورد نظر شما را انجام داده و در صورت کسب رضایت شما اقدام به تولید آن خواهیم نمود.

آیا امکان سفارش بسته بندی این محصولات با ابعاد بزرگ و حجم زیاد وجود دارد؟

شرکت های کارتن سازی محدودیت خاصی در خصوص تولید کارتن با ابعاد بسیار زیاد ندارند با این حال با توجه به وزن سنگین برخی از محصولات تجاری همچون آجیل،استفاده از کارتن هایی با ابعاد و حجم زیاد ممکن است منجر به ایجاد مسائل جدی و دردسرآفرین در زمان حمل و جابجایی گردد.

چگونه می توان هزینه بسته بندی این محصولات را کاهش داد؟

کاهش هزینه بسته بندی آجیل و بسیاری دیگر از محصولات تجاری با کاهش ضخامت بسته بندی های صورت گرفته و استفاده از چاپ و گرافیکساده تر صورت می گیرد؛ با این حال کارشناسان و مشاوران ما این روش‌ها را توصیه نمی‌کنند چرا که منجر به ارائه یک بسته بندی غیر اصولی و بدون استاندارد می گردد.

آیا ممکن است استفاده از بسته بندی این محصولات و افزایش قیمت آن منجر به کاهش بازار فروش گردد؟

چنین چیزی در خصوص کالاهای گرانقیمت همچون آجیل امکان پذیر نیست چرا که هزینه بسته بندی که در قیمت نهایی محصول موثر افتاده است درصد بسیار ناچیزی از قیمت کلی آجیل را در بر می‌گیرد.