کشمش به عنوان یک ماده غذایی با ارزش در اغلب فروشگاه های داخلی فروخته می شود. کارتن بسته بندی کشمش نیز در زمره کارتن هایی قرار دارد که برای بسته بندی و حمل مورد توجه قرار می گیرد.

بسته بندی کشمش در کارتن های مناسب حمل خشکبار بسته بندی شده و به نقاط مختلف کشور و جهان ارسال می گردد. حمل خشکبار کار حساس و دشواری نیست اما با توجه به اینکه باید از نفوذ رطوبت در امان باشند، اصول خاصی برای حمل آن ها وجود دارد.

شما نیز با مراجعه به واحدهای تولید کشمش شاهد بسته بندی های مختلفی هستید. در صورتی که می خواهید یک بسته بندی مناسب برای این محصول تولیدی خود پیدا کنید می توانید با مطالعه این مقاله ما را همراهی نمایید. در این مقاله اطلاعات مفیدی در خصوص طراحی، ابعاد، وزن، اصول، چاپ و قیمت کارتن و بسته بندی کشمش ارائه می گردد.

طراحی کارتن بسته بندی کشمش

در بسیاری از شرکت ها آلبوم های خاصی از طراحی جعبه کشمش وجود دارد اما اغلب تصاویر یک طراحی ساده را نشان می دهند. در بسته بندی کشمش به کیفیت کارتن و رعایت اصول بسته بندی بیش از طراحی جذاب اهمیت داده می شود با این حال بهتر است با سلیقه بیشتری در این زمینه اقدام کنید.

به نظر می رسد جعبه هایی که به صورت دایکات برش داده می شوند و طراحی حرفه ای دارند، ظاهر جذاب تر و طراحی زیباتری داشته باشند. طراحی کارتن های لمینتی در اغلب موارد کاملا ساده بوده و شامل کارتن هایی با طراحی سنتی می گردد این در حالی است که کارتن لمینت به علت ضخامت مناسب قابلیت طرح پذیری بالایی دارد.

اگر می خواهید در عرصه تجارت هوشمندانه عمل کنید پیشنهاد می کنیم به کیفیت محصول و کیفیت بسته بندی توجه کنید. کیفیت بسته بندی اعم از طراحی جعبه و کیفیت متریال آن است.

مشاوره رایگان بسته بندی و کارتن سازی

ابعاد جعبه کشمش

ابعاد کارتن خشکبار از جمله کشمش با توجه به وزن و حجم کالا مشخص می گردد. در صورتی که  کالای مورد نظر دارای حجم بیشتری باشد، ابعاد کارتن را افزایش می دهند اما اگر کالا در مقایسه با حجم، وزن بیشتری داشته باشد، سعی می گردد بسته بندی در کارتن های بیشتری صورت پذیرد.

کشمش از جمله محصولاتی است که وزن آن در مقایسه با حجم محصول بیشتر بوده و بنابراین نمی توان کارتن های بزرگ را برای بسته بندی آن استفاده نمود چرا که افزایش حجم و ابعاد کارتن در کنار افزایش وزن، امکان سرریز شدن بار و خسارت در زمان جابجایی را به دنبال خواهد داشت.

با توجه به عملکرد شرکت های کارتن سازی در این زمینه می توان به یک میانگین برای ابعاد جعبه کشمش دست یافت. کارتن مورد نظر شما نیز نباید دارای ابعادی بسیار فراتر از ابعاد ذیل باشد. این ابعاد عبارتند از:

طول: 30 سانتی متر

عرض:14.5 سانتی متر

ارتفاع: 10 سانتی متر

این ابعاد متناسب ترین ابعاد کارتن کشمش را ارائه می دهند که با اصول بسته بندی خشکبار مطابقت دارد با این حال امکان سفارش کارتن هایی با ابعاد بیشتر و یا کمتر وجود دارد.

وزن کارتن

وزن کارتن کشمش را می توان در انواع مختلفی دسته بندی کرد. کارتن هایی با کمتر از سه کیلوگرم وزن، کارتن های سه تا پنج کیلو گرمی و پنج الی ده کیلویی که رواج کمتری دارد.

وزن سه کیلوگرم متعادل ترین وزن ممکن است که ابعاد تقریبی یک کارتن متناسب را در بر می گیرد. این ابعاد را در مبحث پیش ارائه دادیم. کارتن هایی با وزن یک کیلوگرم و دو کیلوگرمی نیز طراحی شده اند. کارتن های پنج کیلویی نیز کاربرد فراوانی دارند با این حال بکارگیری کارتن های ده کیلوگرمی رواج چندانی ندارد.

شما مجبور به سفارش یک کارتن با ابعاد و وزن مقرر در شرکت های کارتن سازی نیستید بلکه می توانید انواع طراحی کارتن با ابعاد و وزن مورد نظر خود را درخواست نمایید. شرکت های کارتن سازی صرفا مکلف به بیان نقاط قوت و نقاط ضعف کارتن سفارشی هستند. به عنوان مثال به شما می گویند که کارتن یک کیلویی هزینه های زیادی را به شما تحمیل می کند و یا اینکه کارتن ده کیلویی برای جابجایی مناسب نبوده و ممکن است بار در موقعیت نامناسبی تخلیه گردد.

مشاوره رایگان بسته بندی و کارتن سازی

اصول بسته بندی

برای بسته بندی خشکبار باید از کارتن هایی استفاده نمود که با یک لایه از سلفون پوشش داده شده اند. سلفون روی مقوا و کارتن اجازه نفوذ آب و رطوبت به داخل بسته بندی را نمی دهد. در صورتی که محصول تولیدی شما درجه یک و بسیار با کیفیت است از این اصل مهم غافل نگردید.

یکی دیگر از این اصول، توجه به وزن بار است. اصول استاندارد حمل خشکبار، کارتن های بیش از ده کیلوگرم را مناسب نخوانده و استفاده از آن ها را متضمن خسارت های احتمالی می داند.

اصول بسته بندی کشمش استفاده از کیسه های نایلونی برای حمل خشکبار از جمله کشمش را نمی دهد مگر اینکه محصول مورد نظر در فاصله کمی از بسته بندی تخلیه گردد و در جعبه های مقوایی قرار گیرد چرا که کیسه های نایلونی امکان دریافت رطوبت هوا و بروز قارچ را دارند.

چاپ کارتن کشمش

چاپ جعبه کشمش

چاپ روی کارتن باید با نوع محصول مطابقت داشته باشد. ما انواع مختلفی از کشمش های خوراکی را داریم. کشمش پلویی و کشمش سبز که در انواع آجیل بکار می رود مهمترین دسته بندی صورت گرفته در این عرصه هستند. ارائه یک تصویر مناسب از کشمش پلو و یا آجیل می تواند یک طرح زیبا روی کارتن باشد.

مهمترین بخش از چاپ، به طور کل در بسته بندی آجیل و به خصوص کارتن کشمش، به معرفی برند و واحد تولیدی اختصاص دارد. شما باید به برترین شیوه ممکن برند خود را به مشتری معرفی کنید. لوگو و نماد شرکت شما باید روی کارتن بدرخشد و در معرض دید مشتری قرار گیرد.

درج مشخصات واحد تولیدی، تلفن تماس، فکس، آدرس و دیگر راه های ارتباطی نیز از جمله مواردی هستند که باید روی جعبه چاپ گردد. شما می توانید به سلیقه خود موارد دیگری را برای چاپ روی کارتن کشمش اضافه کنید. همچنین امکان سفارش جعبه ساده و بدون چاپ نیز وجود دارد.

بسته بندی کشمش صادراتی

در اغلب موارد برای کشمش صادراتی از هارد باکس ها استفاده می شود؛  البته استفاده از هارد باکس ها برای کشمش های یک، دو و سه کیلوگرمی متداول تر است. برای بسته بندی های بزرگتر از کارتن های لمینتی پنج و یا هفت لایه استفاده می شود. شما می توانید از کارتن های سه لایه نیز استفاده کنید.

کارتن های لمینتی که برای صادرات بکار می روند با یک طراحی زیبا و چاپ مخصوص به مرحله تولید می رسند. در واقع کارتن های مربوط به حمل محصولات صادراتی با حساسیت خاصی تولید می شوند اما پیشنهاد ما این است که شما این حساسیت را در خصوص جعبه کالاهای داخلی نیز بکار گیرید.

مشاوره رایگان بسته بندی و کارتن سازی

قیمت کارتن کشمش

قیمت با توجه به معیارهای متفاوتی تعیین می گردد. این امر در خصوص تمامی کارتن های تولید شده در کارخانه های کارتن سازی حاکم است.

جنس و نوع کارتن مهمترین رکن تعیین کننده قیمت آن است. کارتن های ساده و بدون سلفون قیمت ارزانی دارند اما کیفیت مناسبی نداشته و قادر به حفظ محصول در برابر ناملایمتی های محیطی نخواهد بود.

کارتن های لمینتی به علت استفاده از چندین لایه، شیوه مراقبتی بخصوصی دارند. اگر در تولید کارتن های لمینتی از یک لایه سلفون نیز استفاده گردد، اصول بسته بندی کالا به بهترین شیوه ممکن رعایت شده است. در صورتی که از کارتن های دایکات با چند لایه محافظتی و سلفون استفاده کنیم، اصول بسته بندی کشمش را به حد اعلا خواهیم رساند. قیمت یک کارتن با توجه به اصول رعایت شده تعیین می شود.

شما می توانید انواع مختلفی از طرح هایی را که در نظر دارید را از طریق شرکت آذین پک سفارش داده و کارتن کشمش مد نظر خود را در ابعاد مورد نظر . طرح دلخواه تحویل گیرید. شرکت ما امکان دریافت سفارشات خارج از محدوده آلبوم ها را نیز برای شما فراهم نموده است.

مشاوران ما در شرکت آذین پک مشهد جهت پاسخ به سوالات شما حضور یافته اند. شما می توانید با یک تماس تلفنی از قیمت های تقریبی انواع کارتن کشمش مطلع گردید.

سوالات شما

آیا امکان سفارش جعبه نخودچی کشمش نیز وجود دارد؟

بله! جعبه های طراحی شده برای نخودچی کشمش به دو صورت طراحی می شوند؛ متداول ترین جعبه موجود به این صورت است که کشمش و نخودچی ها با یکدیگر ترکیب شده اند اما جعبه های زیبایی وجود دارند که با استفاده از مقوا و سلفون، نخودچی و کشمش از یکدیگر تفکیک شده اند.

آیا می توان کارتن هایی با وزن بیش از ده کیلوگرم را سفارش داد؟

امکان سفارش وجود دارد اما کارتن مورد نظر بر طبق اصول بسته بندی خشکبار طراحی نیست و شرکت مورد نظر ضمانت مربوط به عدم خسارت به کالا در زمان جابجایی را بر عهده نمی گیرد.

آیا کارتن کشمش پلویی و کشمش سبز با یکدیگر متفاوت هستند؟

اصول کلی و اولیه آن ها یکسان است و تفاوت کارتن ها در بخش چاپ و گرافیک روی جعبه خلاصه می شود.

آیا جعبه کشمش پذیرایی نیز تولید می شود؟

کشمش از جمله محصولاتی است که با چای نیز صرف می شود با این حال به عنوان یک محصول مناسب برای پذیرایی شناخته نمی شود. به همین علت شاهد بسته بندی های پذیرایی در خصوص کشمش نیستیم. در صورتی که قصد بسته بندی محصول در جعبه های مناسب پذیرایی را دارید باید به صورت سفارشی اقدام کنید.

آیا قیمت کارتن کشمش در میزان فروش تاثیر منفی ندارد؟

قطعا پاسخ منفی می باشد. بسته بندی مناسب و شکیل هرگز باعث کاهش فروش محصولات شما در هیچ زمینه ای نمی شود. کیفیت محصول شما میزان فروش را تعیین می کند. بسته بندی شکیل با معرفی واحد تولیدی شما تاثیرات بسزایی در آینده تجاری شما خواهد داشت.