محصول زرشک سالهای سال است که وجود دارد و مورد مصرف بسیاری از کشورهای مختلف است و گیاه آن با نام Berberis Vulgaris شناخته می شود. از جمله ویژگی های این محصول می توان به میزان بالای آنتی اکسیدان آن اشاره کرد که نقش مهمی در سلامت دستگاه گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می نماید. از زرشک و مشتقات آن در غذاهای متعددی استفاده می شود. این محصول با طعم ترش منحصر به فرد خود خوشمزگی غذاها را دوچندان می نماید. این محصول به اشکال مختلف بسته بندی می شود و در این نوشته می خواهیم به انواع مختلف بسته بندی زرشک بپردازیم.

مشاوره رایگان

انواع زرشک

زرشک انواع متفاوتی دارد، زرشک سیاه که بیشتر در مناطق کوهستانی رشد می کند و به همین دلیل قیمت بالاتری نسبت به زرشک های قرمز دارد. زرشک قرمز خود چند نوع دارد:

  • زرشک کوهی: در کوه ها و مناطق کوهستانی به صورت طبیعی رشد می کند و محصول قابل برداشت هر سال متفاوت است.
  • زرشک پفکی: با شکل و ظاهر زیبای خود شناخته می شود و به همین دلیل خواهان زیادی دارد، نحوه فراوری این محصول نسبت به زرشک دانه اناری متفاوت بوده و خشک شدن آن چند ماه زمان می برد و از همین رو قیمت بیشتری دارد.
  • زرشک دانه اناری: این محصول بعد از چیده شدن در مقابل آفتاب قرار می گیرد و بعد از خشک شدن آن را داخل دستگاه های مخصوص می ریزند تا چیزهای اضافی مثل خار و… از آن جدا شده و آماده مصرف شود.
  • زرشک زیر تالاری: این محصول در ابتدا به قصد زرشک پفکی خشک می شود، اما به دلایل مختلف از داربست های تالار به پایین می ریزد و به همین دلیل به آن زرشک زیرتالاری می گویند.

بسته بندی زرشک و انواع آن

محصول زرشک را به شیوه های مختلف می توان بسته بندی نمود و نحوه بسته بندی زرشک بسته به بازار هدف شما دارد.

انواع معمول بسته بندی زرشک به صورت زیر می باشد:

  • لفاف بسته بندی
  • بسته بندی کاغذی و مقوایی
  • ظروف پلی کریستال
  • پاکت های بسته بندی

لفاف بسته بندی

این نوع از بسته بندی خود انواع مختلفی دارد و شاملopp ، bopp، cpp و… با دوخت ها و ضخامت های متفاوت می باشد، همچنین این نوع بسته بندی قابلیت سفارش سازی خوبی داشته و می توان آن را در اشکال متنوع تولید نمود.

پاکت نایلونی یا سلفونی ساده (تک لایه پلی اتیلنی)

ارزان ترین نوع بسته بندی بوده و برای تولید با هزینه کم و اقتصادی پیشنهاد می شود، می توان برای درج اطلاعات محصول روی پاکت از لیبل های پشت برچسب دار استفاده نمود.

لفاف های بسته بندی (opp، bopp، cpp و…)

این نوع بسته بندی به دلیل قیمت مناسب، چاپ پذیری خوب و مقاومت بالا از پر طرفدار ترین متریال ها برای بسته بندی زرشک محسوب می شود.

پاکت های بسته بندی زرشک

این بسته بندی ها به دلیل دوخت های متفاوتی که می خورد به شکل پاکت درامده و بعنوان شکیل ترین نوع بسته بندی شناخته می شوند و قابلیت سفارشی سازی بالایی دارند.

این پاکت ها نیز (بسته به نوع دوخت) انواع مختلفی دارند:

  • پاکت های سه طرف دوخت بدون کاست
  • پاکت های باکس پاچ فلت باتم
  • پاکت های سه طرف کاست
  • و…

بسته به بازار هدف و حجم سفارش می توان از بین این بسته بندی ها انتخاب نمود. مثلا پاکت های پنجره دار یا زیپ دار از محبوب ترین ها برای بسته بندی زرشک می باشند. پنجره ها را می توان در اشکال مختلف روی بسته بندی قرار داد تا محصول داخل به راحتی دیده شود. پاکت های زیپ دار نیز به دلیل باز و بسته شدن آسان، سهولت استفاده از بسته بندی را دوچندان می نمایند.

بسته بندی های کاغذی و مقوایی

این متریال نیز از مقاوت مناسبی برخوردار بوده و می توان آن را در طرح ها و رنگ های مختلف تولید نمود.

ظروف پلی کریستال

این ظروف گران قیمت و لوکس بوده و بیشتر برای بسته بندی زعفران استفاده می شوند اما می توان برای بسته بندی زرشک نیز از آن استفاده نمود (بخاطر داشن ظاهر شیک و شکیل می توانند برای بسته بندی صادراتی مناسب باشند).

 ویژگی های بسته بندی زرشک

از آنجایی که زرشک محصولی حساس بوده و نور، دما، رطوبت و… روی کیفیت آن تاثیر منفی می گذارد، همچنین باید در نظر داشت که محصول شما ممکن است مدتی در انبار و یا روی قفسه فروشگاه ها بماند از این رو موارد زیر باید در بسته بندی زرشک رعایت شود:

  • از ورود هوا و رطوبت جلوگیری نماید. اکسیژن بر طعم و رنگ زرشک تاثیر منفی داشته و رطوبت نیز باعث خراب شدن محصول می شود.
  • تحمل فشار و وزن را داشته باشد تا زرشک داخل آن هنگام جابه جایی و حمل و نقل آسیب نبیند و له نشود.

در نهایت نباید از طراحی بسته بندی زرشک غافل شد، جلوه و ظاهر یک بسته بندی نقش مهمی در میزان فروش آن بازی می کند و یک طراحی شیک، شکیل و زیبا خصوصا برای یک محصول صادراتی اهمیت ویژه ای دارد.

بسته بندی زرشک صادراتی

برای صادارت باید از بسته بندی های استاندارد و با کیفیت استفاده نمود، همچنین کشوری که محصول می خواهد در آن فروحته شود بسیار مهم است. واحد طراحی آذین پک آماده است تا با خلق بسته بندی های زیبا، مدرن، لوکس و در عین حال مقرون به صرفه کاری کند که محصول شما را از بقیه محصولات متمایز شده و روی قفسه ها بدرخشد.

کارتن بسته بندی زرشک

همچنین مجموعه آذین پک توانایی تولید انواع مختلف کارتن چه برای مصارف داخل کشور و چه برای صادرات زرشک را دارد. تمامی کارتن ها از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه تولید شده و در ساخت آنها از تلکنولوژی پیشرفته و ماشین آلات روز دنیا استفاده می شود. شما می توانید جهت استعلام قیمت و سفارش بسته بندی و کارتن با ما تماس بگیرید.

مشاوره رایگان کارتن

به مانند تمامی محصولات غذایی دیگر، در بسته بندی زرشک نیز باید استانداردهای خاص آن را رعایت نمود. این محصول در بازار ایران و حتی بازار کشورهای خارجی (به خاطر مصارف غذایی) بسیار پر استفاده است. از این رو داشتن یک بسته بندی استاندارد و مناسب بازار هدف می تواند رقابت را برای شما آسان تر کرده و در نتیجه فروش بهتری را تجربه نمایید. همچنین اگر می خواهید تازه وارد این بازار شوید داشتن یک بسته بندی خلاقانه و خاص برای معرفی و شناخته شدن محصول و برندتان به بازار کمک شایانی می نماید.