رایحه خوش بخشی از سبک زندگی ما شده و از پیر و جوان ، مرد و زن، هرکسی انتخاب‌ و سلیقه خاص خود را دارد. عطر بازتاب ذات و شخصیت یک فرد است. از این رو، باید عاقلانه انتخاب کرد. بسیاری عطر و ادکلن را برای هدیه دادن میخرند به همین دلیل طراحی بسته بندی عطر و ادکلن بسیار حائز اهمیت است.

بسته بندی عطر و ادکلن باید جذاب و گیرا باشد. در صورتی که بسته بندی محصول شما به دلیل ظاهر زیبای خود توجه مشتریان را به خود جلب کند ممکن است در نهایت آنها را به مشتری دائمی و وفادار تبدیل کند.

عطرها و ادکلن ها در بسته بندی ها و شکل های مختلف عرضه می شوند و عمدتاً این بسته بندی ها بر اساس مخاطبان هدف خود طراحی می شوند. مثلا بسته بندی ها و بطری هایی که دارای ساختار یا ویژگی های ظریف باشد، برای بانوان استفاده می شود و بسته بندی هایی با طرح ها و شکل های ساده می تواند برای مردان و زنان مورد استفاده قرار گیرد.

رایحه عطر و ادکلن نقش مهمی در بسته بندی آن دارد. یکی بسته بندی اولیه (روی جعبه) و دیگری طراحی لیبل روی بطری داخل آن است. بسته به رایحه ، طرح و تصویر روی بطری متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال اگر رایحه گل ها باشد می توان طرح گل های ارکیده، یاس، گل رز و بسیاری از تصاویر دیگر روی بسته بندی قرار داد. بفرض اگر عطر و ادکلن با رایحه گل یاس باشد باید از طرح و رنگ گل یاس در طراحی بسته بندی و رنگ بندی آن استفاده نمود.

عطرهای لوکس یادآور جواهرات، سنگ های قیمتی هستند که ظاهر با شکوه و با ظرافت را تداعی می کنند. عطرهایی مانند برند دیور بازتابی از تجمل، جسارت، آزادی و خلاقیت هستند و الگوهای زیبای کلاسیک و مدرن را با یکدیگر ترکیب می کنند.

ماهیت و ویژگی یک عطر خاص ارتباط تنگاتنگی با رنگ آن دارد. اسانس هایی که در صنعت عطرسازی استفاده می شوند هر کدام رنگ منحصر به فرد خود را دارند. بیشتر آنها رنگ های روشن و شفاف و حتی طلایی دارند. و برخی دیگر رنگی مشابه به گل هایی که اسانس عطر از آن گرفته شده دارند. و این امر باید در زمان طراحی بسته بندی و نوع ترکیب رنگ ها در نظر گرفته شود.

هر عطر یا ادکلن میتواند بیانگر شخصیتی باشد و هر رایحه قدرت انتقال معانی خاصی را دارد. طراحی بسته بندی بطری عطر و ادکلن نقشی اساسی نمایش سبک آن ایفا می کند، باعث شناخته شدن برند می شود و آن را بیاد ماندنی می کند.

طراحی لیبل روی بطری عطر و ادکلن‌ها اغلب نوآورانه و شکیل هستند. طراحی جعبه مصحول نیز باید چشمگیر باشد تا موجب جلب توجه مصرف کننده شود.

استفاده صحیح از این عناصر طراحی محصول شما را از سایرین متمایز می کند. می توان از تلفیق مقوا با پلاستیک برای بسته بندی استفاده کرد. طرح های بافتی یا برجسته، تایپوگرافی های خلاقانه و قرار گیری صحیح لوگو روی جعبه همگی می توانند به هر چه زیبا تر شدن بسته بندی شما کمک کنند.

طراحی بسته بندی باید به رایحه مرتبط باشد. ترکیب رنگ، فونت یا عناصر گرافیکی استفاده شده روی بسته بندی باید به رایحه عطر اشاره کند. اگر از عصاره یا اسناس یک گل یا رایحه‌های میوه خاصی در عطر استفاده شده، روی بسته بندی محصول به آن اشاره کنید و یا از طریق تصویر یا المان گرافیکی آن را نمایش دهید.

برخی از بسته بندی ها احساس یک فصل خاص را القا می کنند، از این رو می توان با استفاده از طرح ها و ترکیب های رنگی برای تقویت این احساس استفاده نمود. مثلا استفاده از طرح پاستل برای بهار یا طرح سایه های روشن برای رایحه های گرم که یادآور تابستان هستند.

برای محصولات لوکس، بطری های شیشه ای بلند با مقطع گرد یا مربع ترجیح داده می شوند.

برای ساخت یک طراحی بسته بندی منحصر به فرد و چشم نواز با کارشناسان حرفه ای ما در آذین پک تماس بگیرید. ما در آذین پک به کسب و کار ها کمک می کنیم تا طراحی بسته بندی های زیبا و خاص مطابق با سلایق بازار هدف داشته باشند. و از این طریق بتوانند فروش بهتری را تجربه کنند