تاثیر بسته بندی در بازاریابی محصول

در بسته بندی انواع کالا، محافظت حرف اول را می‌زند. مراقبت منجر به حداقل رساندن آسیب در هنگام حمل و نقل می‌شود، و محصول را سالم به دست مشتری می‌رساند. چاپ جعبه و کارتن نیز شرایطی عالی برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان به وجود می‌آورد.

با گذشت زمان و تحقیقات پژوهشگران مشخص شد تمام عوامل وابسته به بسته بندی در بازاریابی تاثیرگذار هستند و به طور مستقیم و غیر مستقیم فروش را دگرگون می‌سازد. امروزه صنعت بسته بندی جایگاه بالایی را در بااریابی به خود اختصاص داده است.

نقش بسته بندی را می توان در عملکردهای زیر طبقه بندی کرد

عملکرد محافظتی

همان طور که بیان شد بسته بندی نقش مهمی در محافظت از کالاها هنگام حمل و نقل، نگهداری در برابر فشار محیطی، تغییرات آب و هوایی ایفا می‌کند. دیگر مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد، تلاش برای کاهش احتمال سرقت است. چاپ جعبه و کارتن در صورتی که امنیت کالا را تضعیف کند، به هیچ وجه استاندارد نیست.

عملکرد تبلیغاتی

بسته بندی همچنین عملکرد مهمی در ارتقا فروش محصولات دارد. چاپ در بسته بندی، باعث جلب توجه مشتری و تأثیرگذاری در تصمیم خریدار می‌شود. شما با چاپ دید مثبتی در مخاطبان به وجود می‌آورید و در ثانیه‌های اول کششی به سمت کالا ایجاد می‌کنید.

برای بحث تبلیغات توجه زیادی به آرم محصول، مارک تجاری، طرح و رنگ سازمانی داشته باشید.

عملکرد خدماتی

در کنار چاپ جعبه و کارتن لازم است خدماتی به مشتریان ارائه شود. به عنوان مثال در بسته بندی‌های مواد غذایی یا دارویی، برشوری شامل طریقه مصرف یا مواد تشکیل دهنده کالا بگذارید. ارائه خدمات ویژه در کنار بسته بندی متناسب سوددهی کسب و کار شما را دو چندان می‌کند.

با کارهای این چنینی، مزیت رقابتی ایجاد کنید و در برابر رقبا بدرخشید. لیستی از خدماتی که در حال حاضر می‌توان به مخاطبا هدف ارائه داد تهیه کنید و به ترتیب اولویت اجرا نمایید.

عملکرد ضمانت

بخشی از ضمانت تولیدکننده این است که کالاها باید توسط مشتری در شرایط عالی دریافت شود، بدون اینکه خرابی یا خسارتی در بخش‌های مختلف ایجاد کند. بسته بندی مناسب از رعایت این ضمانت اطمینان حاصل می‌کند و سپس آن را به بازار عرضه می‌دارد.

چگونه بسته بندی بر تصمیمات خرید مصرف کننده تأثیر می گذارد؟

شناسایی

در سطح آگاهانه و ناخودآگاه اکثر خریداران تمایل دارند مارک‌های خاص و شناخته شده مد نظر خودشان را مصرف نمایند. تصمیمات خریدان اغلب بر اساس برندی آشنا و قابل اعتماد در بین مردم است. از آنجا که چاپ جعبه و کارتن ارتباط عمیقی با برندینگ دارد، باید در انتخاب الگوهای نقش بسته بر بسته دقت بالایی داشت.

توجه به مصرف کننده

وقتی مصرف کننده از یک فروشگاه خرده فروشی بازدید می‌کند، با مارک های مختلفی برای انتخاب روبرو است؛ بنابراین بسیار مهم است که تأمین کننده نوعی بسته بندی را انتخاب کند که توجه مصرف کننده را به خود جلب کند و پیام های مورد نظر را در مورد محصول منتقل سازد. استفاده از رنگ و تصاویر در این فرآیند ، به ویژه برای مارک های جدید یا کمتر شناخته شده مهم است.پس باید کسب و کار های نوپا به نحوه‌ی چاپ روی جعبه ‌وکارتن بسته‌بندی محصول خود بیشتر توجه کنند.

ارتباطات

موفق ترین برندها به طور قطع کسانی هستند که محصولاتشان با طراحی نوآورانه و پیشرفته ارائه می‌دهند. آنها سعی خواهند کرد پیام های اصلی برند را در طراحی بسته بندی و چاپ جعبه و کارتن منعکس کنند.

به کمک بسته بندی خاص به راحتی با مشتری ارتباط عمیق برقرار کنید و حس و حالی خوبی به او منتقل سازید. فراموش نکنید مشتریان خریدار کالای شما نیستند بلکه برای احساس خوب دریافت کننده از کالا هزینه می‌کنند.

وقت تصمیم گیری شگفت انگیز فرا رسیده است

چاپ جعبه و کارتن بسته بندی برند شما که می‌تواند رنگی یا سیاه و سفید ، یک نقاشی خاص ، یک آرم بزرگ و یک پیام جذاب یا هر روشی برای شخصی سازی قسمت بیرونی بسته بندی شما باشد که با پیام تجاری و مارکتینگ شما مطابقت داشته باشد. قطعا این کار تاثیر بسازایی بر مخاطبان خواهد داشت.

تاثیر مثبت بر روی مخاطب در نهایت منجر به افزایش فروش می‌گردد. کافیست امروز تصمیم شگفت انگیزی بگیرید تا با کمک بسته بندی بر تمام ابعاد کسب و کار یعنی، تجربه خرید، وفاداری مشتری، افزایش ماندگاری مخاطبان، برندسازی و… اثر الهام بخشی بگذارید. بسته بندی هایی که دقیقاً متناسب با نیازهای شما سازگار باشد و چاپ جعبه و کارتن به درستی انجام شود بیزنس را متحول می‌سازد.

پس اگر قصد سفارش چاپ، طراحی و تولید بسته بندی را دارید همین حالا ابتدا به مجموعه آذین پک تماس بگیرید تا ضمن کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چاپ جعبه و کارتن بتوانید رویای خود را با کمترین هزینه محقق سازید.