ظروف پلاستیکی با ابعاد و جنس‌های متفاوت در بازار خرید و فروش وجود دارد. بسته بندی خرما با ظروف پلاستیکی برای خرید و فروش در فروشگاه‌های خرده فروش به نظر مناسب می‌رسد. به طور کلی نمی‌توان گفت که این نوع بسته بندی خرما، خوب است یا خیر. چون به هر حال، مزایا و معاییی برای بسته بندی خرما با ظروف پلاستیکی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. 

مزایای بسته بندی خرما با ظروف پلاستیکی

بسته بندی خرما با جعبه‌ و کارتن می‌تواند از یک جنبه برای مصرف کننده و یا خریدار، نگران کننده باشد. چون شیره خرمای تر می‌تواند از منافذ بافت جعبه و ظروف کاغذی عبور کند. به همین خاطر نیاز است تا یک پوشش مقاوم در آخرین لایه داخلی بسته بندی خرما قرار بدهید تا شیره خرما به سادگی از پوشش جعبه خارج نشود. در صورتی که برای ظروف پلاستیکی نیازی نیست تا از یک پوشش دیگر برای جلوگیری از پس دادن شیره خرما قرار بدهید. 

  • ماندگاری بالا برای مصرف کننده و تولیدکننده

ماندگاری بالا از جمله مزیت‌هایی است که می‌توانیم برای بسته بندی خرما با ظروف پلاستیکی بیان کنیم. چرا که ظروف پلاستیکی به راحتی شکسته نمی‌شوند. حتی اگر مدت طولانی، ظروف پلاستیکی روی زمین کشیده شوند، هیچ آسیبی به خرماهای درون بسته بندی وارد نخواهد شد. علاوه براین، در اثر جابجایی مداوم جعبه‌های پلاستیکی، آسیبی به سلامت خرما نمی‌رسد و می‌توان انتظار داشت که خرمای خریداری شده، همانقدر سالم و طبیعی است. 

  • هزینه پایین برای تولیدکننده 

ماندگاری بالا در برابر هزینه پایین جعبه‌های پلاستیکی به نظر ارزنده می‌رسد و به احتمال زیاد، تولیدکننده به این نتیجه خواهد رسید که بسته بندی خرما با جعبه پلاستیکی می‌تواند از همه لحاظ با صرفه باشد. علاوه براین، در حین خریداری تعداد عمده جعبه‌های پلاستیکی، هزینه‌ای که برای تولیدکننده خرما رقم خواهد خورد، کمتر است. به همین خاطر، واحدهای تولیدی با وجود بودجه نه چندان زیاد می‌توانند بسته بندی با دوام برای خرمای تازه و یا خرمای خشک داشته باشند. 

معایب بسته بندی خرما با ظروف پلاستیکی

در عین حال که بسته بندی خرما با ظروف پلاستیکی، مزایایی به همراه دارد؛ معایبی را هم می‌توان برای ظروف پلاستیکی در نظر گرفت. 

  • آسیب به محیط زیست

اولین عیبی که می‌توان برای ظروف پلاستیکی ذکر کرد، آسیب این ظروف به محیط زیست است. به دلیل اینکه ساختار ظروف پلاستیکی در مدت بسیار طولانی، آسیب جدی نمی‌پذیرد و به سادگی تجزیه نمی‌شود، با دور انداختن آن‌ها ممکن است که محیط زیست مملو از ظروفی شود که هیچ فایده‌ای برای طبیعت ندارند. البته می‌توان این مشکل را به سادگی رفع کرد. اولین کاری که می‌توانیم پس از خریداری ظروف بسته بندی پلاستیکی انجام دهیم، قرار دادن آن‌ها در محل بازیافت است. با توجه به این کار، ظروف پلاستیکی در محل مختص به خود، بازیافت می‌شوند و به طبیعت آسیب وارد نمی‌کنند. 

راهکار دومی که برای دور کردن آسیب‌های زیست محیطی که ظروف پلاستیکی می‌رساند، انتخاب ظروف پلاستیکی است که دارای ترکیبات اولیه گیاهی در ساختار خود هستند. چرا که وجود همین ترکیبات گیاهی سبب می‌شود که این ظروف به سهولت در طبیعت تجزیه شوند. 

  • از بین بردن رایحه و طعم خرما

دومین اشکالی که به ظروف پلاستیکی وارد می‌شود، کمرنگ شدن رنگ و طعم خرمای تازه است. چرا که پوشش پلاستیکی ظروف به سرعت با مواد شیمیایی واکنش نشان می‌دهد. طعم و رنگ خرما در اثر همین واکنش‌ها تغییر پیدا می‌کند. مطمئنا مشتریان شما پس از خرید خرما دوست ندارند که محصول بی کیفیتی را تحویل بگیرند. لذا پیش از فروش لازم است که آن‌ها را در محیط سرد یخچال قرار بدهید.