پسته یکی از بهترین محصولات کشاورزی در ایران است. این محصول در فروشگاه‌های داخل ایران و محصولات صادراتی به کشورهای خارجی، فروش زیادی دارد. با گذشت زمان، بسته بندی پسته در میان بسته بندی خشکبار ارزش بیشتری پیدا کرد. چرا که ایده بسته بندی خوب باعث می‌شود تا پسته باکیفیت ایرانی در سراسر جهان دیده شود. بسته بندی این محصول جزو انواع بسته بندی لاکچری به شما می‌رود حال چرا؟ به دلیل قیمت بالا و محبوبیت زیاد این محصول.

همچنین با بسته بندی خلاقانه می‌توانید قیمت نهایی محصول خود را افزایش بدهید و جایگاه ویژه‌ای را از آن خود کنید. به طور معمول، بسته بندی صادراتی پسته در ابعاد کوچک انجام می‌شود. ابعاد کوچک بسته بندی به سود فرد و کشور تولید کننده خواهد بود. چرا که تعداد بسته‌های پسته بیشتر است و از فروش آن، ارز زیادی وارد کشور تولید کننده پسته می‌شود.

انواع مدل بسته بندی پسته

لفافه آلومینیومی

لفافه آلومینیومی یا سلفونی یک وسیله مناسب برای بسته بندی این محصول در ابعاد کوچک می‌باشد. بسته بندی با لفافه آلومینیومی یا سلفونی با هدف صادرات پسته انجام می‌شود. نام برند و شعار تبلیغاتی هم بر روی این نوع بسته بندی طراحی می‌شود. به طور میانگین، وزن این نوع بسته بندی بین 50 گرم الی 500 گرم است. ناگفته نماند، برای بسته بندی یک کیلوگرم پسته هم از لفافه آلومینیومی یا سلفونی هم استفاده می‌شود. اما ضخامت لفافه به همان نسبت بیشتر خواهد بود.

در بسته بندی با لفافه آلومینیوم یا سلفون دقت کنید که بخشی از بسته بندی شفاف باشد تا مشتریان شما به راحتی بتوانند کیفیت پسته‌ها را ببینند.

وکیوم‌ها (1 کیلو تا 5 کیلوگرم)

بسته بندی وکیومی از آن جهت مناسب است که هوای داخل آن به طور کامل گرفته می‌شود. امکان خراب شدن پسته با بسته بندی وکیومی وجود ندارد. نبود حتی اندکی هوا داخل این بسته بندی باعث می‌شود تا احتمال حضور آفات و حشرات به صفر برسد. اگر برای شما کیفیت و ماندگاری پسته مهم است، این نوع بسته بندی را انتخاب کنید. وکیوم‌های بسته بندی همانند وکیوم‌های بسته بندی خرما محکم و با دوام می‌باشد. جلوگیری از باز شدن منفذ وکیوم با نوک تیز پسته، دلیل محکم بودن و ضخیم بودن وکیوم‌های پسته است.

قوطی‌های فلزی

باز شدن آسان درب قوطی‌ها باعث شده است تا بسته بندی با قوطی بسیار متداول باشد. ظاهر ماندگار و سطح بهداشتی بالای وضعیت نگهداری پسته‌ها از جمله مزیت‌های بسته بندی با قوطی‌های فلزی می‌باشد. این بسته بندی‌ها برای نگهداری 150 گرم تا 1 کیلوگرم پسته مناسب هستند. قوطی‌های فلزی می‌توانند به شکل‌های سه بعدی مختلفی مثل بیضی، مکعبی و استوانه‌ای باشند. برای تهیه خود بسته بندی‌ها باید بدانید که آن‌ها جزو محصولات وارداتی به کشور هستند.

مقوا و لمینت شفاف

غیر از کرافت، مقوای محکم هم برای بسته بندی پسته و سایر خشکبار کاربرد بسیاری دارد. این نوع از بسته بندی به طور معمول در زمانی انجام می‌شود که تیراژ تولید پایین باشد یا تنوع محصولات برند زیاد باشد. بسته بندی مقوایی با لمینت شفاف برای میانگین وزن 50 گرم تا 1 کیلوگرم است. با توجه به میانگین وزن گفته شده برای بسته بندی مقوا و لمینت، انعطاف پذیری این نوع بسته بندی متنوع می‌باشد.

درب این بسته بندی‌ها به دو صورت هستند. درب زیپ دار و بدون زیپ را می‌توانید در قسمت انتهایی بسته بندی فرض کنید. اگر از درب زیپ دار برای بسته بندی پسته‌ها استفاده کنید، مسلما مشتریان شما رضایت بیشتری خواهند داشت. هزینه بسته بندی این محصول با مقوا و لمینت نسبت به سایر انواع بسته بندی خشکبار مناسب تر می‌باشد. از همین رو، برای بسته بندی با هزینه و زمان کم، از مقوای محکم و لمینت شفاف کمک بگیرید.

ظروف پت

ظروف پت که برای بسته بندی پسته استفاده می‌شوند، شفافیت بالایی دارند. اگر این نوع بسته بندی را دیده باشید، مطمئنا برند تولید کننده بر روی درب آن توجه شما را جلب کرده است. عدم ماندگاری پسته تنها عیب بسته بندی با ظروف پت می‌باشد. بسته بندی این محصول با ظروف پت فقط برای وزن‌های کم امکان پذیر است. بازه وزن نگهداری پسته با ظروف پت، از 150 گرم پسته شروع می‌شود و در نهایت تا 450 گرم پسته می‌توان در آن قرار داد.

کارتن مقوایی

اگر از تاریخچه صنعت بسته بندی مطلع باشید، نحوه تولید کارتن‌های تاشو را می‌دانید. حال برای بسته بندیاین محصول هم می‌توانید از کارتن مقوایی که قابلیت تا شدن را دارند، استفاده کنید. اشکال بسته بندی می‌تواند به چندین صورت مکعبی، استوانه‌ای و بیضی باشد. اما تولید بسته بندی این محصول با کارتن مقوایی مکعبی از تمامی آن‌ها متداول تر است. در بسته بندی با کارتن مقوایی هم نمی‌توان ماندگاری پسته‌ها را افزایش داد. با انتخاب کارتن مقوا، چاپ نام و لوگوی برند امکانپذیر است. به طور معمول، بخش پلاستیکی هم برای نمایش پسته‌های داخل کارتن در نظر گرفته می‌شود.

جعبه مقوایی

برای جابه‌جایی آسان بسته‌هایی که با کارتن مقوایی بسته بندی شدند، باید از جعبه مقوایی استفاده کنید. بسته‌های جعبه مقوایی در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند تا در کانتینرهای مخصوص صادرات به خارج از ایران، به طور کامل جای بگیرند. علاوه براین، برای بسته بندی پسته فله‌ای برای صادرات هم می‌توانید از این جعبه‌های مقوایی استفاده کنید تا ظاهر و سلامت پسته‌ها به طور کامل حفظ شود.

بسته بندی با جعبه مقوایی برای شرکت تولید کننده هم بهتر خواهد بود. چرا که امکان درج آدرس، شماره تلفن و نام برند بر روی آن‌ها وجود دارد. وقتی که این جعبه‌ها در فروشگاه‌های سطح شهر قرار می‌گیرند، متن‌های تبلیغاتی شما به خوبی بازگوی اطلاعات تماس با شما هستند. تاثیر خوب و بی نظیر بسته بندی با جعبه مقوایی را اصلا دست کم نگیرید.

بسته بندی قوطی‌های فلزی پسته با شرینک

بعد از اینکه پسته‌ها را در قوطی‌های فلزی قرار دادید، نوبت به بسته بندی ثانویه آن‌ها می‌رسد. دستگاه بسته بندی شرینک از تمامی ابعاد روی محصول را می‌پوشاند. بسته بندی با شرینک بعنوان بسته بندی ثانویه شناخته می‌شود. به جای استفاده از کارتن‌های محکم برای بسته بندی نهایی قوطی‌ها می‌توانید از دستگاه شرینک کمک بگیرید و دسته‌های چندتایی قوطی این محصول را با آن بسته بندی کنید.

بسته بندی پسته در منزل

برای بسته بندی این محصول در منزل باید دستگاه‌های لازم را داشته باشید. به طور معمول، بسته بندی‌هایی که در منزل برای این محصول انجام می‌شود، برای فروش پسته‌ها در بازار خود کشور است. چون که دستگاه بسته بندی این محصول در منزل با دستگاه بسته بندی در قالب صنعتی تفاوت‌های زیادی دارد.

انواع دستگاه بسته بندی پسته

دستگاه بسته بندی پسته دستی

قیمت پایین و آسان بودن استفاده از این دستگاه باعث شده است تا این دستگاه متقاضیان زیادی داشته باشد. با این دستگاه می‌توانید بسته‌های سبک و نیمه سنگین پسته را دوخت بزنید. اما این دستگاه برای بسته‌های کاملا سنگینی اصلا کاربردی ندارد. این دستگاه برای بسته بندی پسته‌ها مغازه‌های خرده فروشی خشکبار و منزل بسیار متداول است.

دستگاه بسته بندی پسته ریلی

با خرید دستگاه ریلی می‌توانید سرعت کار را افزایش دهید. همچنین امکان تاریخ زنی همزمان با این دستگاه وجود دارد. با جستجو در بازار برای خرید آن، متوجه می‌شوید که در کل دو نوع دستگاه ریلی در ایران موجود است. یک نوع آن برای دوخت عمودی و نوع دیگر آن برای دوخت افقی مناسب می‌باشد.

دستگاه وکیوم

همان طور که بیان کردیم، بسته بندی وکیوم برای این محصول بسیار رایج است. این دستگاه از آن جهت خوب است که هیچ هوایی را در بین پسته‌ها باقی نمی‌گذارد. پیش از خرید این دستگاه باید بگوییم که بعضی از دستگاه‌های وکیوم بسته بندی گران تر هستند. دلیل گران تر بودن آن‌ها، تزریق گاز به داخل بسته است. با این روش جدید، تاریخ انقضای مغز پسته افزایش پیدا خواهد کرد.

دستگاه شیرینگ پک

بسته بندی پسته به صورت شیرینگ پک، ارزش نهایی پسته‌های بسته بندی شده در بازار را افزایش می‌دهد. با توجه به این ویژگی، استفاده از شیرینگ پک برای بسته بندی صادراتی پسته انجام می‌شود.