از زمان اختراع جعبه کارتنی در قرن 19 در انگلیس، طراحی بسته بندی جعبه راه زیادی را پیموده است. علاوه بر جمع و جور بودن و داشتن استحکام بالا، آسان بودن طراحی برای آن باعث شده که بسیار مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه چند نکته برای طراحی هر چه بهتر و خلاقانه تر برای بسته بندی شگفت انگیز جعبه آورده شده است.

چیزهایی که باید در نظر داشته باشید.

فضای کافی برای درج اطلاعات محصول روی جعبه

برای درج اطلاعات مهم روی بسته بندی فضای کافی در نظر بگیرید، این اطلاعات شامل نام محصول، توضیحات یا نحوه استفاده از محصول، اطلاعات تماس تولید کننده محصول، وزن، حجم و… می باشد.

بازار هدف

باید در نظر داشته باشید که مصرف کننده محصول شما کیست. به عنوان مثال اگر محصول دارویی تولید می کنید بهتر است طراحی ساده تری را برای جعبه خود انتخاب کنید تا اطلاعات مربوط به نحوه مصرف و عوارض محصول شما راحت تر دیده شوند.

سهولت حمل و نقل

هنگام طراحی جعبه محصولی که درون آن می خواهد قرار بگیرد را در نظر بگیرید. اگر محصول وزن بالایی دارد و یا قرار است مسافت زیادی را طی نماید باید از متریال و جعبه های مقاوم تر استفاده کرد. که این امر می تواند بر طراحی بسته بندی اثر بگذارد.

ایده هایی برای بسته بندی شگفت انگیز

از همه پتانسیل موجود برای طراحی جعبه تان استفاده کنید. به جای خالی گذاشتن داخل جعبه سعی کنید با استفاده از طرح ها و ترکیب رنگ های خاص، مشتریان خود را شگفت زده کنید.

باید به مشتریان خود یک تجربه شگفت انگیز از آنباکس ارائه دهید. تا اسم برند شما در ذهنشان نقش ببندد.

امروزه ایجاد ارتباط تعاملی منحصر به فرد با مصرف کننده می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. مثلا می توان جعبه را طوری طراحی کرد که با باز کردن درب بالایی جعبه، یک کشو یا محفظه را نمایان شود که با بیرون کشیدن آن به محصول دسترسی پیدا می کنید.

بین دریایی از محصولات مشابه می توان با قرار دادن یک پنجره روی جعبه برای دیدن محصول واقعی، مصرف کننده را قانع کرد تا در میان رقبا شما را برگزیند.

استفاده از طراحی ثابت

اگر در حال طراحی یک مجموعه بسته بندی جعبه برای محصولی هستید (مثلا یک مجموعه رنگ لاک ناخن و یا مجموعه ای از دم نوش ها با طمع ها مختلف) استفاده از طراحی ثابت زیبایی بسته بندی شما را دو چندان می کند.

این کار به تمایز بسته بندی محصول شما کمک می کند و می تواند توجه خریداران را به سمت خود جلب می کند. حتی ممکن است باعث ایجاد فومو (ترس از از دست دادن شود) و مصرف کنندگان را متقاعد کند تعداد بیشتری از محصول شما را خریداری نمایند. که برای برند شما یک موفقیت محسوب می شود.

می توانید با کمی خلاقیت جعبه بسته خود را متمایز و خاص کنید.

این بسته بندی را ببینید.

جعبه کارتنی ساده

جعبه کارتنی ساده می تواند ظاهری کلاسیک به کار شما بدهد، می توانید با استفاده از رنگ ها، تایپوگرافی خلاقانه، جعبه ساده را تبدیل به یک جعبه چشم نواز کنید.

می توان با استفاده از ترکیب رنگ های چشمگیر مختلف توجه مصرف کنندگان را جلب کرد. استفاده از رنگ متفاوت در قسمتی که اطلاعات مهم محصول درج شده می تواند به برجسته شدن این اطلاعات کمک کند.

از تصاویر و طرح های پیچیده برای بسته بندی محصول خود استفاده کنید. افزودن این جزئیات می تواند به ظرافت و فانتزی شدن بسته بندی شما کمک کند و مشتریان را مجدوب خود کند.

استفاده از گرادیان رنگ می تواند به طراحی شما جان بخشد. این نوع طراحی علاوه بر جلب توجه مصرف کنندگان، باعث القای حس آرامش به آنها می شود.

می توان با استفاده از تایپوگرافی خلاقانه، در میان دریای محصولات مشابه متمایز ظاهر شد و همه نگاه ها را به خود جلب کرد.

می توانید با ترکیب رنگ ها و اشکال ارگانیک با یکدیگر به طراحی های منحصر به فردی دست یابید که علاوه بر جلب توجه، زیبایی بسته بندی شما را دو چندان کند.

هر محصول نیازمند بسته بندی ای متفاوت است که در موفقیت آن محصول نقش بسزایی دارد. در بالا ایده هایی برای بسته بندی خلاقانه محصولات مختلف اورده شد.

 تیم طراحی ما در آذین پک آماده است به کسب و کار شما کمک کند تا طراحی بسته بندی های زیبا و خاص مطابق با سلایق بازار هدف داشته باشید و از این طریق بتوانید فروش بهتری را در بازار تجربه کنید.