انتخاب متریال بسته بندی می تواند کار دشواری باشد. متریالی که انتخاب می کنید باید مناسب برند شما باشد و شما را از رقبا متمایز کند. علاوه بر این در نظر گرفتن میزان مقاومت متریال در زمان انبار شدن محصول ، قرار گرفتن آن در قفسه های فروشگاه ها و پروسه تحویل بسیار مهم است.

امروزه دست ما برای انتخاب بسته بندی های مقاوم باز تر شده و شیوه های جدیدی برای بسته بندی محصولات به وجود آمده است. هنگامی که دارید به هویت برند خود می اندیشید سعی کنید زمانی را صرف بررسی روش های معمول و خلاقانه بسته بندی محصول خود بنمایید.

مقایسه انواع متریال برای بسته بندی

 

بسته بندی شما را از رقبا متمایز می کند. به همین دلیل انتخاب صحیح متریال برای بسته بندی بسیار مهم است.

امروزه مصرف کنندگان محصولاتی که بسته بندی مقاومی دارند را ترجیح می دهند. زیرا میتوان از این بسته بندی ها برای کار های دیگر استفاده کرد و از تبدیل شدن آنها به زباله جلوگیری نمود. استفاده از بسته بندی مقاوم برای محصول، شما را دوستدار محیط زیست جلوه می دهد.

در ادامه میتوانید شیوه های رایج بسته بندی محصولات مختلف را ببینید تا بهترین انتخاب را برای بسته بندی محصول خود داشته باشید.

 

هر بسته بندی ای نمی تواند برای محصول شما مناسب باشد و محصولات مختلف نیازمند بسته بندی های متفاوت هستند. به طور مثال نمی توان مربا را در پاکت های کاغذی بسته بندی کرد یا نان تازه را در ظروف درب دار پلاستیکی گذاشت. بررسی تمام گزینه ها و انتخاب بهترین نوع بسته بندی می تواند در موفقیت محصول شما تاثیر شگرفی داشته باشد.

 

کاغذ، مقوا و کارتن

 

کاغذ، مقوا کارتن از اجزای اصلی صنعت بسته بندی به شمار می آیند.

بسته بندی کاغذی شامل: کیسه های کاغذی، لیبل ها، پاکت ها و… می شود. بسته بندی کاغذی برای حمل، محافظت از محصولات حساس و شکننده و بسته بندی مواد غذایی مناسب است. این نوع بسته بندی علاوه بر کاربردی بودن، بخاطر سادگی طراحی و زیبایی می تواند یک از جذاب ترین انتخاب ها برای بسته بندی باشد.

بسته بندی مقوایی از کاغذی مقاوم تر است و برای بسته بندی محصولات مختلف مناسب است.

از کارتن بیشتر برای برای بسته بندی بیرونی محصول استفاده می شود، کارتن به دلیل مقاومت و استحکام بالا برای حمل و نقل محصولات (خصوصا کالاهای سنگین تر) مورد استفاده قرار می گیرند.

نکته مهم در مورد بسته بندی های کاغذی، مقوایی و کارتنی سازگاری آنها با محیط زیست است و این نوع متریال به راحتی قابل بازیافت و ورود به چرخه مصرف دوباره است.

شیشه

 

بسته بندی شیشه ای نیاز شما را پوشش می دهد. برای محصولات مختلف شیشه ها در شکل ها و طرح های متفاوت وجود دارند.

به عنوان مثال، شیشه های گرد ارزان قیمت برای سس مایونز و… استفاده می شود. شکل شیشه ای که نیاز دارید به نوع محصولی که تولید می کنید بستگی دارد، بنابراین قبل از تصمیم گیری به دقت اشکال و طرح های مختلف را ببینید و بررسی نمایید.

پلاستیک سخت

 

نوع پلاستیک‌ها برای نگهداری محصولات غذایی و اقلام دارویی که بسیاری از ما روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم، عالی هستند.

پلاستیک های سخت در دسترس و مقرون به صرفه هستند و وزن کمشان حمل و نقل آنها را ارزان تر می کند.

پلاستیک نرم

 

پلاستیک های نرم معمولا برای انواع مختلف فیلم‌های پلاستیکی، کیسه‌های پلاستیکی، و بسته‌بندی حباب‌دار استفاده می‌شود.

پلاستیک های نرم ارزان قیمت و در دسترس هستند و می توانند محصولات را در تمام مراحل بسته بندی ایمن نگه می دارند.

آلومینیوم و فویل

 

آلومینیوم متریالی در دسترس، فراوان و 100٪ قابل بازیافت است. بسته بندی آلومینیومی را می توان برای کالاهای مختلف مثل قوطی های نوشابه، محصولات آرایشی و موارد دیگر استفاده نمود.

فویل های آلومینیومی برای بسته بندی محصولاتی مانند مواد غذایی عالی است.

متریال آلومینیومی سخت تر می‌توانند مشابه پلاستیک‌ها عمل کنند، این متریال سبک و محکم می تواند برای مواد غذایی، لوازم آرایشی، لوسیون ها، صابون ها و… مناسب باشند.

نقره ای و براق بودن آلومینیوم ظاهر آن را جذاب و چشم نواز می کند و نقطه قوت دیگر آن مقرون به صرفه بودنش است.

 

می توانید همین حالا با کارشناسان ما در مجموعه آذین پک تماس بگیرید تا شما را برای انتخاب بهترین متریال بسته بندی برای محصولتان یاری کنیم.