تاثیر ترکیب رنگ ها در بسته بندی

نمایشی بصری از برند شما بخشی جدایی ناپذیر از بسته بندی محصول است. این می تواند باعث ایجاد افکار ، احساسات و احساسات در مورد محصول شما شود. و مستقیماً بر تصمیم خرید تأثیر می گذارد. به این دلیل که 85٪ مصرف کنندگان محصولات را بر اساس ترکیب رنگ بسته بندی خریداری می کنند.

خریداران چه واکنشی نسبت به رنگ‌ها دارند؟

محققان بازار همچنین تعیین کرده اند که رنگ بر عادات خرید تأثیر می گذارد. خریداران ایمپالس بهترین واکنش را به نارنجی قرمز ، سیاه و آبی سلطنتی نشان می دهند. خریدارانی که برنامه ریزی می کنند و به بودجه های خود پایبند هستند ، بهترین واکنش را به رنگ های صورتی ، آبی ، آبی روشن و سرمه ای دارند. سنت گرایان به پاستیل پاسخ می دهند

اهمیت ترکیب رنگ در بسته بندی

وقتی نوبت به بسته بندی می رسد ، رنگ بندی یکی از مهمترین مولفه های جذب خریداران است. از فاصله بیشتری نسبت به سایر عناصر مانند کپی ، تصویر یا گرافیک قابل مشاهده است ، این اغلب یکی از اولین مواردی است که مردم متوجه می شوند.

این نقش مهمی در جلب خریدار شما برای دیدن آنچه شما می خواهید ببیند ، احساس آنچه شما می خواهید احساس کنند و انجام آنچه شما می خواهید انجام می دهد. درک روانشناسی رنگ برای موفقیت بسته بندی شما بسیار مهم است. با این وجود ، انتخاب نامناسب ترکیب رنگ می تواند تأثیر پیام شما را نیز منفی کند. این کار را اشتباه انجام دهید ، و از طراحی عالی بسته شما می توان به راحتی چشم پوشی کرد.

رنگ بندی
مشاوره رایگان بسته بندی و کارتن سازی

اصول بسته بندی برای موفقیت

رنگ بندی بسته بندی شما باید در قفسه برجسته شود و همیشه باید متن آن آزمایش شود. این به خودی خود وجود ندارد ، اما در میان بسیاری از محصولات مختلف. تحقیقات به وضوح نشان می دهد که شرکت کنندگان هنگام بیرون آمدن یک مورد از محیط اطراف ، قادر به تشخیص و یادآوری به مراتب بهتری هستند. رنگی را انتخاب کنید که بیشترین میزان توجه و درگیری را در قفسه ایجاد کند. در نظر بگیرید که آیا می توان از رنگی منحصر به فرد استفاده کرد که هم با برند سازگار باشد و هم در این رده غیر معمول باشد. بخاطر داشته باشید که مقدار فضای قفسه ای برند شما در ایجاد یا عدم ایجاد بلوک های رنگی قوی تأثیرگذار است.

از آنجا که رنگ پیامدهای روانشناختی دارد ، بازاریابان از لحاظ تاریخی از رنگهای خاصی برای ایجاد احساسات مختلف استفاده می کردند (نمودار زیر را ببینید). نتیجه این است که بعضی اوقات کل دسته بندی ها با بسته بندی سخت قابل تمایز به پایان رسیده اند. هنگامی که به محصول جدیدی برای ورود به یک دسته نگاه می کنید ، انتخاب یک رنگ غیر مشخص برای جدا شدن از هنجارهای موجود در این دسته ، را در نظر بگیرید. حتی اگر رنگ کشتی پرچم یک شناسه رده قوی باشد ، می توان آن را با رنگ دیگری ترکیب کرد تا یک شکل ایجاد کند

هنگام انتخاب رنگ ، در اینجا چند اصل وجود دارد که باید بخاطر بسپارید:

این کار را ساده انجام دهید و سعی کنید فقط از 2 یا 3 رنگ مکمل (رنگ هایی که روی چرخ رنگ در مقابل یکدیگر هستند) استفاده کنید. مردم سادگی را دوست دارند و درک بسته شما را آسان می کند. استفاده زیاد از رنگها یک خطر ذاتی دارد زیرا هر رنگ معنی دارد و در صورت استفاده نادرست پیام شما را اضافه یا از آن می گیرد.
سعی کنید از کنتراست استفاده کنید تا عناصر روی بسته شما برجسته شوند. مردم اغلب تصور می کنند تفاوت در رنگ باعث ایجاد کنتراست می شود اما این درست نیست. ممکن است شما دو رنگ داشته باشید که کاملاً متفاوت هستند اما هیچ کنتراست ندارند زیرا تن آنها یکسان است. برای آزمایش کنتراست رنگها ، آنها را به مقیاس خاکستری تبدیل کرده و کنتراست آنها را مرور کنید.
بازار هدف خود را در نظر داشته باشید. رنگ آبی توسط هر دو جنسیت مورد پسند جهانی است در حالی که در مورد رنگ بنفش توافق چندانی بین زن و مرد وجود ندارد. مردان تمایل دارند که رنگها و سایه های پررنگ (رنگهای اضافه شده به رنگ مشکی) را ترجیح دهند ، در حالی که خانم ها پذیرای رنگ آمیزی رنگ هستند (رنگ هایی با رنگ سفید اضافه شده). همچنین ، توجه داشته باشید که درک فرهنگی نقش مهمی در تناسب رنگ دارد که به نوبه خود می تواند در انتخاب ها تأثیر بگذارد.
گزینه های مختلف رنگ را تست کنید. تا زمانی که تست نکنید نمی توانید بدانید که مخاطبان شما به رنگ بسته شما چه پاسخی می دهند. ماکت ها باید آزمایش شوند و تجزیه و تحلیل دسته بندی کامل انجام شود. تحقیقات در فروشگاه قفسه و ردیابی چشم می تواند به بهینه سازی بسته شما قبل از راه اندازی کمک کند.