ترشی یکی از مواد غذایی مکمل در سفره های ایرانی است که به هضم غذا کمک کرده و در افزایش اشتها نقش بسیاری دارد. ایرانیان و برخی دیگر از کشورهای آسیایی در خاور میانه و جنوب شرق آسیا از دیرباز با مصرف ترشی وعده های غذایی خود را مفصل تر و در نهایت قوای جسمی خود را افزایش می دادند. این کار به افزایش توانایی آن ها برای کارهای دستی و فکری می انجامید و باعث می شد شرایط کاری بهتری به دست آورده و در برخورد با دوستان و آشنایان سرزنده تر و پر نشاط تر باشند. به خاطر این کاربردهای زیاد و محبوبیت این محصول، بسته بندی ترشی نیز دارای نکات بسیار حائز اهمیتی است.

امروزه استفاده از ترشی بیشتر به علت طعم ترش و دل پذیر آن صورت می گیرد و کمتر به خواص آن اهمیت می دهند. با این حال دانشمندان تاثیرات سرکه بر سلامت کبد را بررسی نموده و به نتایج مطلوبی دست یافته اند. چنین ماده غذایی پر خاصیتی را باید به بهترین شکل ممکن روانه بازار نمود. امروز قصد داریم بسته بندی ترشی را مورد بررسی قرار دهیم تا در صورتی که شما عزیزان نیز از جمله تولید کنندگان صنعتی و یا محلی ترشی هستید بتوانید با پی بردن به اهمیت موضوع بسته بندی این محصول به این موضوع بهای بیشتری دهید.

عرضه ترشی به صورت فله ای

در کشورهای جهان سوم عرضه محصولات فله ای رواج بسیاری دارد در حالی که بسیاری از سازمان های ملی و بین المللی سعی در تبیین و تشریح معایب استفاده از این روش دارند. با این حال به نظر نمی رسد بتوان بسیاری از واحدهای تولیدی را در خصوص رعایت موازین بهداشتی مجاب نمود.

ترشی نیز عمدتا به صورت فله ای عرضه می شود. با این حال این روش در یک تناقض اساسی با موازین بهداشتی قرار دارد. عرضه ترشی به صورت دبه های چند لیتری نیز در زمره ترشی فله ای بوده و از بهداشت مناسبی برخوردار نیستند. با این حال بسیاری از واحدهای تولیدی با کسب منافع اقتصادی بیشتر همچنان به جای عرضه ترشی به صورت بندی، به تولید و عرضه ترشی فله ای مبادرت می کنند.

عرضه ترشی در بسته بندی جار شیشه ای

جار شیشه ای یکی از برترین طرق عرضه بسته بندی ترشی است. شیشه ترشی در این روش اغلب کم حجم و کاملا بهداشتی بوده و پس از پلمپ صنعتی و خروج تمام هوای داخل شیشه، آماده عرضه می گردند. جار در بسیاری از مواقع به عنوان بطری شیشه ای نیز خوانده می شود اما دارای ارتفاعی کمتر از بطری بوده و در مقابل قطر بیشتری دارد.

شیشه یکی از مواد صنعتی است که علاوه بر عدم تاثیر منفی بر بافت اصلی مواد غذایی، قادر به حفظ کیفیت و خواص اولیه آن در یک دوره طولانی است. به همین علت واحدهای تولیدی متعهد با توجه به مسائل بهداشتی سعی در عرضه ترشی به صورت کاملا حرفه ای در جارهای شیشه ای می نمایند.

انواع کارتن بسته بندی ترشی

انواع کارتن بسته بندی ترشی
انواع کارتن بسته بندی ترشی

پس از آماده سازی شیشه های ترشی، باید بهترین روش ممکن را جهت عرضه آن ها به بازار هدف انتخاب نمود. شیشه ترشی بسیار آسیب پذیر است و با ضربات کم تا زیاد، احتمال شکستگی آن ها وجود دارد. وزن شیشه های ترشی در تعداد فراوان نیز بسیار بالا بوده و بنابراین نمی توان از کارتن های نازک و بدون استحکام کافی استفاده نمود.

شرکت های کارتن سازی در راستای حمل برخی از بارهای بسیار سنگین و آسیب پذیر همچون شیشه ترشی، انواع مختلفی از کارتن ها و جعبه های بسته بندی را تولید کرده اند. این کارتن ها عبارتند از:

–        کارتن های ساده لمینت با هفت لایه مقوای محکم برای حمل بار بسیار سنگین

–        کارتن های ساده لمینت با پنج لایه مقوای محکم برای حمل بار سنگین

–        کارتن هایی دایکاتی بدون دسته مناسب برای حمل بار و جابجایی

–        کارتن های دایکاتی با دسته مناسب

گرافیک مناسب ترشی برای کارتن بسته بندی

بسته بندی ترشی ممکن است در هر کدام از کارتن های مورد نظر صورت گیرد با این حال چاپ مندرجات و طرح و گرافیک حرفه ای بسیار حائز اهمیت است.

چاپ و گرافیک در کارتن سازی یکی از کاراکترهای ویژه و معرفی کننده واحد تولیدی است و با هدف گسترش تجارت و معرفی برند صورت می گیرد.

چاپ و گرافیک بسته بندی ترشی باید مشمول موارد ذیل باشد:

–        درج نام واحد تولیدی

–        درج نام کالا

–        درج آدرس و شماره تلفن واحد تولیدی

–        علائم و هشدارها

–        محتویات کالا

با توجه به درخواست واحد تولیدی امکان چاپ مندرجات دیگر نیز وجود دارد.

کارتن بسته بندی بدون چاپ و گرافیک

واحد تولیدی در خصوص چاپ و گرافیک محصول ملزم به شرایط خاصی نبوده و می تواند کارتن بسته بندی را به ساده ترین شکل ممکن سفارش دهد. با این حال به نظر می رسد چنین مجوزهایی از جانب وزارت بهداشت چندان توجیه منطقی نداشته باشد چرا که یکسان بودن مندرجات روی شیشه و مندرجات روی کارتن بسته بندی یکی از مهمترین روش های شناخت یک محصول اصل و تهیه شده از یک واحد تولیدی خاص است.

چاپ و گرافیک هزینه چندانی ندارد و درصد ناچیزی از قیمت تمام شده کارتن بسته بندی و ترشی عرضه شده را به خود اختصاص می دهد اما تاثیر بسیاری در افزایش اعتبار واحد تولیدی خواهد داشت. با این حال ممکن است واحد تولیدی، کارتن بسته بندی را به صورت ساده خریداری نماید و خود با استفاده از دستگاه چاپ و گرافیک حرفه ای، مندرجات و تصاویر مورد نیاز را بر روی آن چاپ نماید.

بهترین روش بسته بندی ترشی

کارتن دایکاتی دارای دسته با هدف آسان شدن حمل بار یکی از بهترین طرق بسته بندی محصولات مختلف از جمله اقلام غذایی است. کارتن دایکاتی کاملا محکم بوده و به صورت خاصی طراحی می گردد. قرار گیری کارتن های دایکاتی بر روی یکدیگر به صورت منظم انجام می شود و به همین علت احتمال واژگونی بار در زمان توزیع به حداقل ممکن می رسد.

نا گفته پیداست کارتن دایکاتی دارای چاپ و گرافیک، بهترین روش بسته بندی ترشی است و می تواند به خوبی معرفی کننده ارزش و اصالت یک واحد تولیدی معتبر باشد. بنابراین بهتر است هرگز از ارزش و اهمیت بسته بندی این محصول به همراه چاپ و گرافیک مناسب غافل نگردیم.

خرید کارتن بسته بندی ترشی

در صورتی که قصد خرید کارتن بسته بندی ترشی به همراه چاپ و گرافیک حرفه ای را دارید می توانید از طریق شرکت آذین پک مشهد این عمل را انجام دهید. علاوه بر کارتن دارای چاپ و گرافیک حرفه ای، امکان خرید کارتن ساده برای بسته بندی این محصول نیز از طریق این شرکت فراهم است. برای اطلاع از قیمت با شماره تلفن های درج شده در وب سایت ما تماس بگیرید.

سوالات متداول بسته بندی این محصول

در قسمت پایانی سعی بر این شده است تا به سوالات متداول پاسخ دهیم.

آیا کارتن بسته بندی ترشی ضد آب است؟

کارتن از جنس مقواست و قطعا ضد آب نخواهد بود با این حال با توجه به افزایش لایه های مقوایی در کارتن های لمینت امکان ورود آب به لایه های داخلی کاهش قابل ملاحظه ای یافته است.

 برای بسته بندی ترشی بهتر است از کارتن لمینت استفاده کنیم یا کارتن دایکاتی و چرا؟

ما به شما استفاده از کارتن دایکاتی را پشنهاد می دهیم. این کارتن بسیار محکم بوده و قابلیت پذیرش چاپ و گرافیک آن بسیار بالاست. حمل بار به وسیله کارتن دایکاتی بسیار راحت تر بوده و نفوذ آب به لایه های داخلی به ندرت اتفاق می افتد.

قیمت کارتن بسته بندی این محصول چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت ها باید شرایط مختلف را در نظر گرفت با این حال بهتر است به صورت مستقیم با شماره تلفن های درج شده در وب سایت آذین پک مشهد تماس گرفته و قیمت را جویا شوید.

قیمت کارتن بسته بندی این محصول چقدر بر روی قیمت نهایی محصول تاثیر گذار است؟

قیمت کارتن بسته بندی ترشی تنها درصد ناچیزی از قیمت نهایی ترشی در فروشگاه های سراسر کشور را در بر می گیرد. میزان تاثیر قیمت کارتن دایکاتی دسته دار در مقایسه با تاثیر قیمت کارتن ساده لمینت چند لایه بیشتر است با این حال در صورت بالا بودن کیفیت ترشی تولید شده، نمی تواند بازار فروش محصولات شما را تحت تاثیر قرار دهد.