اولین چیزی که می تواند معرف کالا و محصولات تولیدی شما باشد، کیفیت بسته بندی آن خواهد بود. اگر کارخانه و یا یک صنعت تولیدی دارید و یا به نحوی دیگر محصولات مصرفی را در سطحی گسترده توزیع نموده و به بازار عرضه می نمایید، بهتر است دقت بیشتری به این قسمت از تجارت خود مبذول داشته و کیفیت محصول و کالای خود را با توجه به یک بسته بندی مناسب در قفسه فروشگاه ها به نمایش بگذارید.

شما به عنوان صاحب یک واحد تولیدی ناگزیر به ایجاد یک ارتباط سازنده با یک شرکت کارتن سازی خواهید بود. یک شرکت کارتن سازی پیشرفته باید بهترین خدمات مربوط به بسته بندی کالا را نیز در اختیار شما قرار دهد.

کیفیت بسته بندی را جدی بگیرید

در دنیای کنونی ما و بویژه در سطح داخلی بسیاری از تولیدکنندگان با هدف کاهش قیمت تمام شده محصولات، اقدام به بسته بندی مناسب کالاهای تولیدی خود با توجه به علوم قرن حاضر نمی کنند. این اقدام می تواند تمام وضعین کالای شما را تحت تاثیر قرار دهد. کیفیت بسته بندی چندان در قیمت تمام شده محصولات تاثیر نخواهد داشت اما قطعا بر تجارت و منافع مالی شما تاثیرات منفی بسیاری خواهد گذاشت. بنابراین بهتر است از صرفه جویی در این زمینه بپرهیزید.

برند سازی بدون بسته بندی با کیفیت امکان پذیر نیست

هیچ تولید کننده و صنعتگری قصد ندارد در یک عرصه بسیار محدود و بدون پیشرفت مالی فعالیت نماید. شما زمانی برترین مراحل اقتصادی را طی می کنید که دارای اهداف بلند مدت و هوشمندانه باشید. بهتر است صادقانه عرض نمود که برند سازی بدون این کار امکان پذیر نیست.

از هم اکنون مسیر تجاری خود را تغییر داده و ارزش و اصالت کالاهای تولیدی خود را به مخاطب نشان دهید. بسته بندی عالی را پس از عالی کردن کالاهای تولیدی خود در صدر اهداف تجاری سازی برند خود قرار داده و با اطمینان به سمت آینده تجاری خویش حرکت نمایید.

طراحی ظاهری مهمتر از هرچیز دیگریست

طراحی ظاهری بسته بندی مناسب می تواند تقاضای آن کالا را افزایش دهد. انسان موجودیست که به شدت از زیبایی های طبیعی و مصنوعی استقبال نموده و از اشیاء مختلف با ظواهر نامناسب اجتناب می نماید. دقت نمایید که بسته بندی زیبا بدون کیفیت مناسب پس از چندی بازار رقابتی خود را از دست داده و نمی تواند به یک فرصت مناسب در تجاری سازی یک محصول مبدل گردد. بنابراین در کنار طراحی و ایده بسته بندی ظاهری باید وضعیت کالا و نحوه بسته بندی را نیز مد نظر قرار داد.

چاپ و گرافیک مناسب در بسته بندی محصولات باید چگونه باشد؟

از مهم ترین نکات این است که شما بسته بندی یک کالا را با توجه به علایق خریداران آن محصول انجام دهید. باید تفاوت بسیاری میان بسته بندی یک عروسک و یا قطعات یک ماشین وجود داشته باشد. با مشتریان خود ارتباط برقرار نموده و با سلایق کلی آنان آشنا شوید. امروزه بسته بندی محصولات از تکنولوژی های مختلفی بهره می گیرد. با امکان چاپ خطوط رنگی و به کمک تکنیک های گرافیکی قادر به خلق طراحی های متنوع و عامه پسند خواهید بود.

نحوه بسته بندی با توجه به نوع کالا متفاوت است

نحوه بسته بندی با توجه به نوع کالا متفاوت است
نحوه بسته بندی با توجه به نوع کالا متفاوت است

در صورتی که قصد بسته بندی یک کالای سبک، کم حجم و با قیمت بسیار پایین را دارید، لازم نیست از گران ترین روش موجود برای بسته بندی استفاده نمایید. در صورتی که کالاهای تولیدی شما سنگین، پر حجم و در زمره کالاهایی با قیمت بالا قرار دارند، بهتر است از یک تیم طراحی خاص و کاملا حرفه ای استمداد گرفته و نحوه بسته بندی را مشخص کنید. اصولا این تیم را به عنوان یک تیم مشاوره می توانید در یک شرکت کارتن سازی که با جزئیات و امور فنی بسته بندی آشنا هستند پیدا نمایید.

بسته بندی محصولات با جعبه های مقوایی

کاربرد جعبه های مقوایی در بسته بندی محصولات واحدهای تولیدی، بسیار بیشتر از جعبه های پلاستیکی و یا نایلونی است.  کاربرد کارتن های مقوایی در صنایع مختلف و در بخش مربوط به عرضه محصولات بسیار زیاد بوده و تقریبا می توان گفت، یک بخش کاملا تخصصی را به خود اختصاص می دهد.

بسته بندی مربوط به جعبه های مقوایی با عنوان بسته بندی سلولزی (Cellulose packaging) شناخته می شود و در برندهای بسیار توسعه یافته به کمک ماشین آلات خاصی انجام می گردد. این ماشین آلات از دقت بسیاری در انجام بسته بندی برخوردار بوده و قادر به بسته بندی هزاران محصول تولیدی در مدت زمان بسیار اندکی خواهند بود.

بسته بندی مناسب چر باید به پلمپ کالا بیانجامد؟

در بسیاری از صنایع داخلی و حتی محصولات خارجی، کیفیت بالایی مشاهده نمی گردد. چرا که صرفا بسته بندی را برای تزیین کالا بکار برده و آن را پلمپ نمی کنند.

محصولی که پلمپ نشده باشد به راحتی قابل دستکاری بوده و می تواند منشا بسیاری از آلودگی های ویروسی و یا باکتریایی گردد. این امر در خصوص محصولات خوراکی صدق می کند. محصولات صنعتی در معرض تعویض بوده و اعتماد مشتری به برند حک شده بر روی جعبه مقوایی را به شدت کاهش می دهد.

 محصولات تولیدی باید به صورت کامل پلمپ گردند. به صورتی که در صورت باز شدن پلمپ امکان بسته بندی مجدد به شیوه اولیه امکانپذیر نباشد.

نشانه های بسته بندی خوب چیست؟

در صورتی که می خواهید توجه خود را به مشتریان خود به اثبات رسانید، برای بسته بندی محصولات تولیدی واحد صنعتی و یا غیر صنعتی خود، ویژگی های ذیل را در نظر بگیرید.

–        مندرجات موجود بر روی بسته بندی مورد نظر به خوبی قابل رویت بوده و شامل توضیحاتی باشد که مطلوب خریدار  است.

–        بهتر است در صورت امکان بسته بندی به نحوی صورت گیرد که تکان خوردن و تحرک کالا داخل جعبه مقوایی به حداقل ممکن برسد.

–        جعبه مقوایی بسیار بزرگتر از حجم کالا نباشد. این کار علاوه بر افزایش قیمت کالا، کیفیت ظاهر محصول را کاهش خواهد داد.

–        در بسته بندی محصولات غذایی و کالاهای تزیینی، امکان رویت قسمتی از کالا وجود داشته باشد.

–        محصول را آکبند نمایید. اما اگر باز نمودن پلمپ کالا توسط خریدار با ایجاد خسارت به محصول همراه گردد، کیفیت را کاهش می دهد.

8 نکته برای بهبود بسته بندی محصول

8 راهکار بهبود بسته بندی

حالا میخواهیم درباره ی نکات و مواردی صحبت کنیم که با رعایت کردن آن ها میتوانیم بسته بندی بهترین داشته باشیم. بهبود بسته بندی باعث افزایش رضایت مخاطب و در نهایت افزایش فروش خواهد شد.

1- بازار هدف خود را بشناسید

اینکه شما محصول خودتان را به چه کسی میفروشید شاید اولین نکته ی طراحی یک بسته بندی موثر باشد. حال سوالات مختلفی وجود دارد که میتوانید از خود بپرسید. آیا مشتری شما مردان هستند یا زنان؟ آن محصول را در کجا میخرند، چه اطلاعاتی برای آنها هنگام خرید مهم است؟ این سوالات تاثیر بسیار زیادی در موارد مختلف موثر در طراحی بسته بندی خواهد گذاشت.

2- بسته بندی مرتبط با محصول

بسته بندی باید وابسته به محصول داخل خود باشد. نمیتوان جعبه ای که برای حمل شیشه استفاده می شود را برای حمل آهن نیز استفاده کنیم. ابعاد بسته بندی، راحتی در حمل و نقل و خیلی موارد دیگر باید در نظر گرفته شود تا بسته بندی ای مناسب داشته باشیم.

3- بیانگر محصول باشد

بسته بندی باید به طوری باشید که مشخص کند که محصول داخلس چه چیزی است. همچنین باید به وضوح تصاویر محصول را نشان دهد و تصاویر دروغین و اشتباه باعث باخت شما خواهد شد. جزئیات میتواند شما را از سایر رقبا جدا کند و بهتر جلوه دهد. اگر جرئیات را به خوبی به تصویر بکشید میتوانید در این رقابت برنده شوید.

4- به راحتی باز شود

بسته بندی ای که باز کردن آن دشوار باشید، باعث عصبانیت مشتری و حتی آسیب رساندن به محصول داخل در اثر باز کردن جعبه شود. این مورد باعث می شود که مشتری دیگر از شما خرید نکند چون حتی به سختی توانسته درب آن را باز کند. باید خیلی ساده، راحت و مشخص درب بسته ی شما باز شود.

5- به رقبا نگاه کنید

محصول شما قرار است در چه مکانی به فروش برسد؟ محصول شما قرار است در بین چه محصولاتی قرار بگیرد؟ این سوالات را از خود بپرسید. مثلا میتوانید از یک رنگ متمایز استفاده کنید، این گونه باعث جلب توجه مخاطب می شوید. البته باید بدانید که محصول شما در کنار کدام محصولات فروخته می شود. آگر آنلاین محصول خود را می فروشید، سعی کنید طرحی را برای بسته بندی خود انتخاب کنید که منعطف باشد و در مارکت های مختلف به فروش برسد.

6- یک طرح متفاوت ایجاد کنید

سعی کنید یک ایده ی متفاوت در بسته بندی خود داشته باشید و یک طرح خلاقانه ایجاد کنید. این کار باعث جلب توجه فوق العاده ی مشتری به محصول شما می شود. همچنین بسیار مهم است که بسته بندی شما دارای تطبیق باشد. یعنی بتوانید یک بسته بندی را با تغییرات جزئی برای چند محصول مختلف استفاده کنید.

7- انتخاب مواد مناسب با محصول

یکی از اصلی ترین وظایف بسته بندی، نگهداری و حفظ محصول است. در نتیجه شما باید با توجه به محصول بهترین مواد را در بسته بندی آن در نظر بگیرید تا بتوانید بالاترین کیفیت محصول را به مشتری ارائه دهید. توصیه میکنیم از بسته بندی های بازیافت پذیر استفاده کنید. چون کاملا با محیط زیست سازگار هستند و بسیار در نظر مشتری خوب هستند.

8- بر روی طراحی با کیفیت سرمایه گذاری کنید

ظاهر بسته بندی شما اولین چیزی است که مشتری میبیند. پس اگر شما طراحی زیبا و خلاقانه ای داشته باشید، میتوانید از رقیب خود سبقت بگیرید. پس برای طراحی زمان بگذارید و بر روی آن سرمایه گذاری کنید.

مشکلات مربوط به کیفیت بسته بندی کالا های داخلی همچنان باقیست

با اینکه در سالیان اخیر توجهات بسیاری از جانب صنف های مختلف به این مورد شده است با این حال همچنان مسائل مربوطه در حد قابل توجهی پابرجا بوده و با پیشرفت علوم و تجهیزات به روز و جهانی در این عرصه، قدم خاصی در داخل کشور برداشته نشده است.

به همین علت می توان گفت بسیاری از شرکت های فعال در این زمینه با علوم مربوطه رابطه چندانی نداشته و صرفا به ارائه خدمات عادی و با سطح پایین در این خصوص اکتفا نموده اند. در حالی که این اتفاق باید امر کاملا به روز و توسعه یافته ای باشد.

تضمین ماندگاری محصول با توجه به بسته بندی آن

یکی از کارهای بسته بندی این است که تعیین میکند که یک محصول چه مدت حفظ می شود. محصولاتی که عمر طولانی دارند باید بیشتر از بقیه محصولات محاظفت شوند. حال چه در مقابل نور خورشید یا اکسیژن یا موارد دیگر.

موارد مختلفی در پایداری محصول تاثیر گذارند از جمله نور خورشید، نوع بسته بندی، خصوصیات، وضعیت و جنس آن و حتی اکسیژن.

اهمیت کیفیت بسته بندی با توجه به محصول

بسته بندی به عنوان یک وسیله ی ارتباطی است. بسته بندی شما یک تصویر و یک تجربه لذت بخش یا بد در ذهن مخاطب ایجاد خواهد کرد.

مسلم است که محصولات ارزش مند تر شما باید از کیفیت بهتری در بسته بندی های خود برخوردار باشند. اما این نباید باعث شود که شما محصولات رده پایین خود را فراموش کنید.

باید بسته بندی شما به قدری جذاب باشد که یک درک و تجربه ی ماندگار را برای مخاطب خود ایجاد کنید. نکته اینجاست که مدل بسته بندی شما باید متناسب با محتوای داخلش باشد. حال محتوای داخل آن میخواهد مواد غذایی یا محصولات آرایشی یا هر چیز دیگر باشد.

تاثیر بسته بندی مواد غذایی بر روی کیفیت مواد غذایی

صنعت تولید مواد غذایی با کمک تولید کنندگان پیشروی خود در بسته بندی مواد غذایی، در حال تلاش است تا علم بسته بندی مواد غذایی را روز به روز بهبود بخشند. این که مواد غذایی در داخل بسته بندی خود سالم بمانند چالشی بسیار بزرگ برای متخصصان است.

برخی از مهم ترین ملاحظات بسته بندی مواد غذایی چیست؟

  • انتخاب نوع بسته بندی از پارچه، شیشه، پلاستیک، قوطی فلزی و غیره، همگی اینها بر روی کیفیت نهایی مواد غذایی میتواند تاثیر گذار باشد. در حال حاضر مواد بازیافتی در اولویت هستند.
  • تعیین مدت زمان نگهداری و حفظ وضعیت مواد غذایی با توجه به نوع بسته بندی آن به شدت مهم است.
  • تعیین میزان کیفیت و قابلیت بسته بندی برای گرم کردن، سرد کردن، قرار دادن در مایکروویو بسیار برای آن ماده مهم میباشد.

کنترل کیفیت

کنترل کیفیت یکی مهمترین مراحل ارائه محصول در بخش های مختلف یک واحد تولیدی به بخش های دیگر در همان واحد است. با این حال اهمیت این مورد در بخش بسته بندی محصول مهمترین کنترل مربوطه در واحدهای تولیدی به ویژه در بخش صنایع غذایی را تشکیل می دهد. کنترل کیفیت باید توسط افراد خبره صورت گیرد چرا که سلامت محصول و به تبع آن سلامت مصرف کننده در گرو یک محصول و بسته بندی با کیفیت نهفته است.

عدم توجه به کیفیت بسته بندی می تواند عواقب جدی برای آینده تجاری یک شرکت و یا موسسه را به همراه داشته باشد. امروزه کنترل کیفیت به عنوان مهمترین بخش از بسته بندی یک کالا و یا محصول مورد تاکید سازمان های بهداشتی اعم از سازمان های ملی و بین المللی است.

کنترل کیفیت بسته بندی با کنترل کیفیت کالا متفاوت است و در آخرین بخش از عرضه تولیدات واحد مربوطه صورت می گیرد و در صورت تایید توسط کارشناسان آن واحد، بسته بندی کالا را منقش به هولوگرام امنیتی کنترل کیفیت می کند. این هولوگرام امنیتی در معرض دید خریدار و مشتری قرار داشته و مصرف کنندگان زیرک در زمان خرید آن را چک می کنند.

تجربه یک بسته بندی با کیفیت

تجربه یک بسته بندی با کیفیت

در صورتی که با اقدامات هوشمندانه خود قصد ورود به بازارهای گسترده تر و دریافت سطح اقتصادی والاتر را دارید، می توانید با شرکت آذین پک مشهد به این میدان قدم بگذارید. کافیست با شماره تلفن های درج شده در وب سایت ما تماس گرفته و در یک فرصت مناسب تمامی مشاوره های لازم را جهت افزایش سطح کیفی بسته بندی محصولات خود دریافت نمایید. همچنین امکان مراجعه حضوری شما به آدرس درج شده در همین وب سایت امکان پذیر بوده و می توانید از نزدیک، تجهیزات به روز ما را جهت بسته بندی محصولات خود مشاهده کنید.

به یاد داشته باشید کیفیت و نحوه بسته بندی شما یک معنا دارد: نام تجاری شما چقدر با ارزش است و شما چقدر به مخاطب خود اهمیت میدهید.

در نتیجه همه ی تلاش خود را بکنید تا یک خاطره خوب و در نتیجه آن یک جایگاه مجکم در ذهن مخاطب خود درست کنید.

سوالات متداول درباره بسته بندی مناسب

آیا کیفیت بسته بندی واقعا باعث افزایش فروش می شود؟

جواب مثبت است.
میشه گفت هم تاثیر مستقیم و هم غیر مستقیم دارد. بعضی ها در همان موقعی که محصول را میخرند به بسته بندی آن توجه ویژه ای دارند، هم ظاهری و هم از نظر وضعیت بسته بندی و جنس آن. خب طبق این گفته بعضی از مصرف کنندگان در همان برخورد اول میتوانند مجذوب محصول شما بشوند.
اما بعضی از مصرف کنندگان بعد از خرید محصول شما و استفاده از آن جذب این کار و کیفیت کار شما میشوند که این تاثیر غیر مستقیم است.

چه تاثیری در تجربه کاربری دارد؟

به طور مشخص هم جذابیت ظاهری و هم کیفیت جنس و باطنی بسته بندی شما باعث ایجاد یک تجربه ی کاربری لذت بخش در مخاطب می شود.
با توجه به اینکه چه از نظر ظاهر چه کیفیت، بسته بندی های خوب کم هستند شما میتوانید با توجه به این مطالب یک نکته ی مثبت نسبت به رقبای خود داشته باشید.

چه کارهایی باید انجام بدهیم که بسته بندی مناسب تری داشته باشیم؟

مطالبی بسیار مهم در این مقاله گفته شد که شما میتوانید از آنها بهره بگیرید. ما 5 فاکتور اساسی برای نشانه های یک بسته بندی مناسب را آورده ایم. شما میتوانید از این فاکتورها استفاده کنید و یک بسته بندی جذاب، کاربردی و کاربرپسند را تولید و عرضه کنید.