لواشک یکی از خوراکی های بسیار خوشمزه ایست که به علت طعم ترش و طبیعی آن مورد علاقه بسیاری از افراد و به خصوص زنان باردار است. فروش لواشک یکی از پر رونق ترین فعالیت های تجاری در ایران می باشد. یکی از مهم ترین دلایل وسیع بودن بسته بندی لواشک هم همین سود تجاری آن است. این خوراکی تاثیر بسیار زیادی در تعادل اسید معده، کاهش فشار خون، کاهش دمای بدن در فصول گرم سال و هضم غذای مصرفی دارد.

لواشک اگر به صورت بهداشتی تهیه گردد دارای خواص و ویتامین های متعددی از جمله ویتامین سی است و باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می گردد. با وجود اینکه لواشک بهداشتی و استاندارد دارای خصوصیات مذکور است اما لواشک های فله ای و بسیاری از لواشک های خانگی از استاندارد لازم برخوردار نبوده و سازمان های بهداشتی به عدم مصرف این محصولات تاکید فراوان دارند.

بسته بندی اصلی لواشک یکی از مهمترین علائم تولید و عرضه استاندارد و گویای نظارت های بهداشتی صورت گرفته در یک واحد تولیدی است.

عرضه فله ای لواشک چگونه است؟

لواشک های فله ای اغلب به صورت ورقه ای و با روکش سلفونی بدون درج نام و آدرس واحد تولیدی عرضه می گردند. این لواشک ها ممکن است در اقسام جعبه های مقوایی و کارتن های ساده یا لمینت عرضه شوند اما در صورتی که جعبه مورد نظر پلمپ نشده باشد و یا مشمول عنوان تولید کننده و نام کالا نباشد به احتمال زیاد عرضه فله ای لواشک بوده و با ظاهر سازی های ابتدایی سعی شده است محصول را کاملا استاندارد و بهداشتی جلوه دهند.

در ادامه به مراحل بسته بندی این محصول در واحد تولیدی و جهت عرضه به بازار هدف خواهیم پرداخت. بسته بندی استاندارد لواشک طی چند مرحله صورت گرفته و در واحد تجاری یک بخش مجزا را به خود اختصاص می دهد. در ادامه اطلاعات جامع تری در این رابطه ارائه خواهد شد.

بسته بندی اولیه لواشک

لواشک یک خوراکی آسیب پذیر است و باید در شرایط مناسبی نگهداری گردد. لواشک های تولید شده در واحدهای تولیدی و تجاری با هدف عرضه به نقاط دور و با تاریخ انقضای چند ماهه در خط تولید قرار می گیرند. برای اینکه لواشک طی چند ماه کیفیت اولیه خود را حفظ نماید باید شرایط بسته بندی اولیه مناسبی بر روی آن اعمال گردد.

لواشک باید کاملا آکبند بوده و امکان نفوذ هوا و یا رطوبت به فضای داخلی بسته بندی اولیه امکان پذیر نباشد. همچنین سرما و کاهش دما منجر به افزایش ماندگاری لواشک می گردد اما افزایش دما ممکن است با تاثیر منفی بر روی کیفیت لواشک همراه باشد.

انواع بسته بندی لواشک در مرحله اولیه

لواشک های سنتی اغلب به صورت ورقه ای تولید و عرضه می شدند اما گسترش صنایع با تنوع بسته بندی همراه گردید و امروزه شاهد بسته بندی لواشک به صور ذیل هستیم:

–        لواشک ورقه ای بزرگ

–        لواشک ورقه ای کوچک

–        لوشک ورقه ای بسیار کوچک و یا لواشک پذیرایی

–        لواشک شکلاتی

–        لواشک رولی

–        لواشک با چوب آبنباتی

این لواشک ها در برخی از موارد درون جعبه های بسته بندی ویژه و جهت پذیرایی و در اغلب موارد درون جعبه های عادی و یا نایلون های پلاستیکی و به صورت کیلویی عرضه می گردند.

کارتن بسته بندی این محصول

بسته بندی لواشک
بسته بندی لواشک

بسته بندی هایی که به صورت فانتزی، نایلونی، جعبه های پذیرایی و … تولید می شوند نیز به یک بسته بندی نهایی برای انتقال به دیگر نقاط کشور و بازار هدف نیاز دارند. این بسته بندی با عنوان بسته بندی کارتونی شناخته می شود و باید در کارتن های مقوایی استاندارد صورت گیرد.

کارتن بسته بندی لواشک باید دارای شرایط و اصول بسته بندی استاندارد مواد غذایی و خوراکی ها باشد و در غیر این صورت ممکن  است با کاهش کیفیت و یا حتی مسائل بهداشتی جدی رو به رو گردد. حال سوال این است که بسته بندی اصولی لواشک در چه نوع کارتن هایی صورت می گیرد؟ در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

انواع کارتن بسته بندی مورد مصرف

این ماده خوراکی بسیار سبک است و شرایط بسته بندی آن بسیار دشوار و غیر قابل انجام نیست. شما با صرف یک هزینه بسیار کم قادر به ارسال لواشک های تولیدی خود به اقصی نقاط کشور خواهید بود.

برای بسته بندی لواشک می توانید از انواع کارتن مقوایی و جعبه های تولید شده توسط شرکت های کارتن سازی استفاده کنید. متداول ترین جعبه های مقوایی تولید شده در این شرکت ها از نوع کارتن مقوایی بسیار ساده و کارتن مقوایی لمینت هستند. میزان استحکام و دوام جعبه مقوایی لمینت در مقایسه با کارتن مقوایی ساده بیشتر بوده و اغلب درخواست ها و سفارشات صورت گرفته در این خصوص مختص به خرید کارتن مقوایی لمینت است.

در مقابل می توان به کارتن های دایکاتی اشاره  کرد. کارتن دایکاتی برای عرضه و ارسال لواشک های پذیرایی مناسب است. این لواشک ها دارای طراحی ویژه و بسته بندی های بسیار شیک و جذابی بوده و نباید در زمان حمل بار دچار آسیب شوند.

مشاوره در خصوص بسته بندی امکان پذیر است؟

در صورتی که برای عرضه محصولات واحد تولیدی خود به کارتن مناسب نیاز دارید بهتر است تا قبل از هر اقدامی در رابطه با این امر مشاوره مناسبی دریافت نمایید تا بتوانید با مناسب ترین هزینه، بهترین بسته بندی را برای محصولات تولیدی خود داشته باشید و علاوه بر عرضه بهتر و حرفه ای تر محصولات خود در بازار بتوانید سهم بیشتری از بازار لواشک کشور را در اختیار گرفته و سود خود را از این طریق افزایش دهید در صورت تمایل می توانید با شماره تلفن های درج شده در این صفحه تماس گرفته و مشاوره لازم را در خصوص انتخاب کارتن مقوایی مناسب برای لواشک های واحد تولیدی خود دریافت نمایید.

سوالات متداول در خصوص کارتن بسته بندی لواشک

 کارتن لمینت با چند لایه مقوا برای ارسال لواشک مناسب است؟

میزان ضخامت و لایه های کارتن را با توجه به وزن محصول انتخاب کنید. شما می توانید لواشک را در وزن کمتر و در کارتن هایی با لایه های مقوایی کمتر عرضه نموده و در صورت افزایش وزن محصول، میزان لایه های کارتن لمینت را در زمان سفارش افزایش دهید.

قیمت کارتن بسته بندی چقدر است؟

قیمت مشخصی را با توجه به وضعیت نوسانات اقتصادی در ایران نمی توان ارائه نمود با این حال می توانید قیمت مربوطه را پس از تماس با شرکت جویا شوید.

آیا امکان چاپ و گرافیک بر روی کارتن بسته بندی لواشک وجود دارد؟

بله! چاپ مندرجات و طرح های گرافیکی با کیفیت بسیار بالا، یکی از مهمترین خدمات ارائه شده در شرکت آذین پک مشهد است.

آیا کارتن بسته بندی این محصول ضد آب است؟

خیر!کارتن بسته بندی لواشک نیز همچون دیگر انواع کارتن ها از جنس مقوا بوده و قطعا ضد آب نمی باشد با این حال ضخامت بیشتر در جعبه های دایکاتی و یا افزایش لایه های مقوا در کارتن های لمینت باعث می شود امکان نفوذ رطوبت بسیار کاهش یابد.

میزان تاثیر هزینه بسته بندی چقدر بر روی بازار فروش لواشک تاثیر گذار است؟

لواشک یک ماده غذایی بسیار سبک است و در صورتی که از نوع لواشک پذیرایی نباشد قرار نیست به علل مختلف همچون ضربات متعدد و یا واژگونی بار مربوطه آسیب ببیند به همین علت لزومی ندارد از کارتن های بسیار گران برای حمل بار استفاده کنید.
از طرف دیگر قیمت تمام شده این محصول تحت هر شرایطی بسیار زیاد نبوده و برای بیشتر اقشار جامعه قابل خریداری و مصرف است. در خصوص استفاده از بسته بندی کارتنی قیمت تمام شده محصول چندان افزایش نیافته و تاثیر چشم گیری بر قیمت نهایی و بازار فروش محصول نخواهد داشت.