تا پیش از انقلاب صنعتی تمامی تولیدات تجاری و فعالیت های اقتصادی به صورت کاملا ساده و ابتدایی صورت می گرفت تا اینکه کارتن مقوایی به عنوان اولین نمونه بسته بندی صنعتی ابداع گردید. به دنبال آن انواع مختلفی از جعبه های مقوایی طراحی شده و به این عرصه راه یافتند.

این بسته بندی در عصر حاضر با پیشرفت های بسیاری همراه بود و به یکی از مهمترین ابعاد تجارت محلی تا بین المللی تبدیل گردید به گونه ای که بسیاری از واحدهای تولیدی در زمینه عرضه و توزیع، ارتباطی ناگسستنی با این بخش از انقلاب صنعتی برقرار نموده اند.

آشنایی با صنعت بسته بندی

بسته بندی تلفیق علم، هنر و مهارت با هدف سهولت در حمل، توزیع، نگهداری و ذخیره کالاست. بسته بندی صنعتی در نتیجه مراحل ذیل به وجود می آید:

  1. طراحی و ایده
  2. ارزیابی
  3. تولید

طراحی و ایده بسته بندی یکی از مهمترین مراحل را تشکیل می دهد و به شدت مورد توجه شرکت های کارتن سازی است چرا که برند سازی و توسعه تجارت داخلی و بین المللی را باعث می گردد و باعث شناخته شدن یک واحد تولیدی در سطح مورد نظر – محلی، ملی و یا بین المللی- می گردد. ارزیابی طراحی صورت گرفته باید توسط یک تیم حرفه ای انجام شود و نقاط قوت و نقاط ضعف آن مشخص گردد. نتیجه نهایی باید با استفاده از برترین دستگاه های موجود در صنعت بسته بندی به تولید بسته های مورد نظر منتهی شود.

انواع بسته بندی

بسته بندی کالاهای تجاری به اشکال مختلفی صورت می گیرد. بسته بندی مقوایی و بسته بندی پلاستیکی متداول ترین و مرسوم ترین انواع این مدل بسته بندی را در جهان امروز تشکیل می دهند. بسته بندی های مورد نظر ممکن است به اشکال مختلف مکعبی، استوانه ای، کیسه ای و … صورت پذیرد.

طراحی بسته بندی رابطه مستقیمی با نوع کالا و محصول تجاری دارد. بنابراین تصمیم گرفته ایم چهار نوع از مهمترین انواع بسته بندی اقلام تجاری را تحت عناوین مواد غذایی، حبوبات، مرغ و زعفران ارائه نماییم. در ادامه با ما همراه باشید.

بسته بندی مواد غذایی

محصولات غذایی در اقسام مختلف، یکی از آسیب پذیرترین محصولات عرضه شده در واحدهای تولیدی اعم از واحدهای تجاری و صنعتی و واحدهای خانگی و سنتی هستند. هدف از این گونه ایجاد شرایطی پایدار و ماندگاری این محصولات در شرایط آب و هوایی مختلف و برای مدت زمان طولانی است.

این شکل بسته بندی قادر است محصول و مواد غذایی فساد پذیر را به راحتی و برای مدت زمان بسیار زیاد و بعضا چند ساله نگهداری نماید. چنین عملکردی را نمی توان از روش های بسته بندی سنتی انتظار داشت. بسته بندی مواد غذایی باید علاوه بر حفظ خواص محصول و جلوگیری از عدم فساد آن، طراحی مناسبی داشته و شامل مندرجات مورد نیاز خریدار باشد.

این نوع بسته بندی محصولات غذایی شامل انواع کنسروها، قوطی ها، شیشه، بطری، کیسه های نایلونی و یا برزنت، پاکت های مقوایی، جعبه های پلاستیکی و مواردی از این قبیل می شود. این محصولات در یک بسته بندی نهایی و با استفاده از کارتن مقوایی و یا دایکاتی به نقاط مختلف کشور و یا کشورهای دیگر عرضه می گردند.

بسته بندی حبوبات

حبوبات نیز یکی از انواع محصولات غذایی است با این حال به علت ماندگاری بالا و سادگی بسته بندی در یک مبحث جداگانه مورد بررسی قرار می گیرد. حبوبات را می توان با استفاده از دستگاه های مختلف توزین دار و یا دستگاه های حجمی بدون توجه به وزن محصول بسته بندی نمود. امروزه دستگاه های توزین دار به علت بالا بردن دقت محاسبات تجاری مورد استفاده واقع می گردند و بخش بسته بندی صنعتی حبوبات را به خود اختصاص داده اند.

بسته بندی حبوبات اصولا در کیسه های نایلونی صورت گرفته و مشمول مندرجات خاصی از جانب واحد تولیدی می گردد. هوای داخل بسته بندی های پلاستیکی را با استفاده از دستگاه وکیوم تخلیه ساخته و سپس گاز ازت را با هدف ماندگاری بسیار بالای حبوبات وارد بسته بندی مورد نظر می کنند.

استفاده از گاز ازت برای جلوگیری از فساد حبوبات و عدم رشد باکتری ها و حفظ خواص حبوبات در طولانی مدت مناسب بوده و در محصولات صادراتی بسیار حائز اهمیت خواهد بود. حبوبات در بسته بندی های سنتی و خانگی، دوام چندانی نداشته و مدام در معرض هجوم آفات هستند اما بسته بندی صنعتی دوام آن ها را برای بیش از دو سال نیز تضمین می نماید.

بسته بندی مرغ

بسته بندی مرغ

مرغ از جمله مواد غذایی بسیار پر مصرف در سطح جهان است. ابتدایی ترین شیوه بسته بندی صنعتی مرغ شامل بسته بندی نایلونی و استفاده از دستگاه وکیوم هوا جهت ایجاد خلع و جلوگیری از رشد قارچ ها و باکتری هاست که هم اکنون به عنوان متداول ترین روش بسته بندی مرغ منجمد و مرغ کشتار روز بکار می رود.

روش مدرن بسته بندی صنعتی مرغ شامل بسته بندی تکه های مشخصی از مرغ با هدف خرید بهینه و جلوگیری از فرهنگ دور ریزی برخی از اجزای مرغ است. استفاده از ظروف پلاستیکی و روکش های سلفونی متداول ترین شیوه ممکن در این زمینه می باشد. استفاده از ظروف یکبار مصرف درب دار نیز روش متداول در بسته بندی صنعتی مرغ است.

اگر بخواهیم جدیدترین و مدرن ترین ایده بسته بندی این مدل را برای مرغ را معرفی نماییم می توانیم به جعبه های مقوایی دسته دار یا پک دسته دار با چاپ و گرافیک مخصوص اشاره کنیم. این شیوه مدرن در بازارهایی با سطح اقتصادی بالا عرضه می گردد.

بسته بندی زعفران

زعفران از جمله محصولاتی است که بسته بندی آن در ادوار مختلف تاریخ بسیار حائز اهمیت بوده است با این حال بسته بندی سنتی نمی توانست طعم و عطر آن را برای مدت زمان طولانی حفظ نماید. بسته بندی صنعتی زعفران با گسترش صنعت بسته بندی تولیدات تجاری مورد توجه واقع گردید و به اشکال مختلفی بسته بندی شد.

این گونه بسته بندی زعفران باید نام واحد تولیدی، وزن، نحوه بکارگیری و نحوه مراقبت از زعفران را در کنار آدرس و تلفن پاسخ گویی به سوالات مشتریان درج نماید. این اطلاعات باید به زبان کشوری که محصول را خریداری می کنند نیز درج گردد. ذکر برخی از اطلاعات همچون خواص و مضرات زعفران ضروری نبوده و بستگی به درخواست واحد تولیدی خواهد داشت.

بسته بندی زعفران باید گویای ارزش غذایی و تجاری این ماده بسیار لوکس و گران قیمت باشد به ویژه اگر برای اهداف تجاری وسیع و صادرات به دیگر کشورهای جهان مورد استفاده قرار گیرد. جعبه مقوایی با اشکال مختلف هندسی از جمله اشکال مکعبی یکی از لوکس ترین طراحی های صورت گرفته برای صادرات زعفران است.

بسته بندی توسط ما

شرکت آذین پک مشهد شما را در بسته بندی تمام اقلام تولیدی اعم از گوشت، میوه جات، سیزیجات، خشکبار و اقلام صنعتی یاری می نماید. طراحی در شرکت ما با استمداد از یک تیم کاملا حرفه ای و باتجربه در زمینه بسته بندی صنعتی صورت می گیرد. شرکت ما تضمین می نماید که تمامی بسته بندی های صورت گرفته با رعایت کامل اصول و قواعد حرفه ای مربوط به این امر انجام می شود. جهت ارتباط با ما می توانید با شماره تلفن های درج شده در این صفحه تماس بگیرید.

پرسش و پاسخ بسته بندی صنعتی

هزینه بسته بندی صنعتی چقدر است؟

هزینه بسته بندی با توجه به نوع بسته بندی، کالای مورد نظر و چاپ و گرافیک صورت گرفته متفاوت می باشد. در صورت نیاز می توانید با شماره تلفن های درج شده در این صفحه تماس بگیرید و از هزینه نسبی بسته بندی کالای مورد نظر خود مطلع گردید.

چگونه می توان طرح خاصی را برای بسته بندی سفارش داد؟

در صورتی که می خواهید طراحی بسته بندی را با توجه به سلیقه خود انجام دهید، کافی است یک نمونه از طراحی مورد نظر را در اختیار ما بگذارید تا پس از بررسی توسط واحد ارزیابی، نتیجه به شما اعلام گردد.
در غیر این صورت می توانید مشخصات یک طرح را ذکر کرده و طراحی کلی یک ایده را به واحد طراحی و گرافیک ما بسپارید. امکان انتخاب یک ایده خاص در گالری ما نیز فراهم شده است.

آیا امکان رد شدن طرح سفارشی وجود دارد؟

امکان رد شدن یک طرح به معنای واقعی وجود ندارد بلکه مزایا و معایب طرح مورد نظر شما توسط اعضای تیم ارزیابی ثبت شده و درخواست رفع معایب موجود ارائه می گردد.

آیا امکان سفارش این گونه بسته بندی برای دیگر اقلام تجاری وجود دارد؟

بله! بسته بندی در شرکت آذین پک مشهد متناسب با نیاز تمام واحدهای تجاری اعم از صنعتی و غیر صنعتی ایجاد شده است و محدود به موارد ذکر شده در این مقاله نمی گردد.

آیا امکان چاپ و درج مندرجات ضروری نیز وجود دارد؟

بله! در صورتی که مایل باشید چاپ مندرجات با برترین کیفیت بر روی جعبه های مربوط به بسته بندی نیز صورت می گیرد. امکان سفارش بسته بندی کاملا ساده بدون چاپ و گرافیک نیز وجود دارد. همه چیز بستگی به سفارش شما خواهد داشت.