حبوبات یکی از مهمترین منابع غذایی انسان ها است که با دارا بودن اسید آمینه های گیاهی و فیبر فراوان نقش بسزایی در افزایش قوای سیستم ایمنی بدن ایفا می کنند. در میان حبوبات، نخود از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و با توجه به سازگاری با تمامی طبع ها، مورد سفارش مکرر طب سنتی قرار گرفته است. در این مقاله قصد نداریم در خصوص خواص و یا حتی مضرات نخود صحبت کنیم بلکه می خواهیم اهمیت بسته بندی نخود و عرضه آن را با توجه به ماهیت محصول بیان نماییم.

بسته بندی اولیه نخود

نخود زمانی که از زمین برداشت می شود و طی عملیات مختلفی پاکسازی می گردد، به صورت فله ای و در بارهای بسیار سنگین راهی کارخانه شده و در آنجا به صورت اصولی فراوری شده و بسته بندی نخود آماده می شود.

بسته بندی اولیه شامل وزن کردن نخود و قرار دادن مقدار مشخصی از آن در یک بسته جداگانه است. این بسته ها اغلب به صورت 900 گرمی و 450 گرمی به بازار هدف عرضه می گردند اما انواع دیگری از بسته بندی ها با وزن متفاوت نیز قابل مشاهده است. این بسته بندی را بسته بندی اولیه می نامند.

بسته بندی نخود در مرحله ی اولیه از اهمیت بسیاری برخوردار است. این بسته بندی باید شامل چاپ مناسب، تاریخ تولید و انقضا و قیمت نهایی برای مصرف کننده باشد. بسته بندی اولیه اغلب پلاستیکی بوده و کاملا پلمپ است. بدین صورت که امکان نفوذ هوا و رطوبت به داخل آن غیر ممکن خواهد بود.

بسته بندی ثانویه

نخودهایی که در کارخانه به صورت بسته های چند صد گرمی در آمده اند را نمی توان به همان صورت وارد بازار هدف نمود. این بسته ها باید در کارتن های مناسب قرار داده شوند و سپس به نقاط مختلف یک کشور عرضه گردند. اما آیا هر کارتونی را می توان برای عرضه نخود استفاده نمود؟

بدون شک کارتن نخود را نمی توان با کارتن محصولاتی که وزن چندانی ندارند مقایسه نمود. در زمان بسته بندیی یک محصول باید وزن آن را نیز مورد توجه قرار دارد، چرا که وزن یک محصول یکی از مهمترین کاراکترهای تعیین کننده ضخامت  و مقاومت کارتن برای بسته بندی کالا است.

بسته بندی نخود با هدف عرضه به بازار هدف در کارتن مقوایی بسیار محکم صورت می گیرد. بهتر است برترین نوع کارتن لمینت را برای این کار بکار گرفت. کارتن مقوایی با پنج الی هفت لایه لمینت، می تواند بهترین انتخاب ممکن باشد.

کیفیت بسته بندی نخود

محصولات غذایی اغلب از اصول مشابهی در خصوص کیفیت بسته بندی پیروی می کنند. عدم انتقال رطوبت به بافت اصلی کالای مصرفی و عدم قرار گیری طولانی مدت در معرض تابش نور مستقیم آفتاب، مهمترین اصول مربوط به ارتقای کیفیت بسته بندی را تشکیل می دهند. این قواعد در خصوص بسته بندی نخود نیز حکم فرما بوده و مهمترین اصول محافظتی از نخود را در زمان عرضه تا فروش شامل می گردد.

چاپ و گرافیک در بسته بندی این محصول

چاپ و گرافیک در بسته بندی این محصول
چاپ و گرافیک در بسته بندی این محصول

هرگز نباید از اهمیت چاپ و گرافیک در خصوص بسته بندی اقلام مصرفی غافل گردید. چاپ و گرافیک موجود بر روی بسته بندی کالا معرفی کننده برند و واحد تولیدی شماست. یک واحد تولیدی بدون توجه به این امر نمی تواند اهداف بلند مدت تجاری را دنبال نماید.

گرافیک صورت گرفته بر روی بسته بندی قادر است با مشتری ارتباط خاصی را ایجاد نموده و وی را ترغیب به خرید و یا عدم خرید کالا نماید. به همین علت است که کارتن سازی باید از یک تیم حرفه ای برای طراحی و گرافیک استمداد طلبد.

چاپ و گرافیک یکی از مهمترین ابعاد رقابت شرکت های کارتن سازی بوده و پس از کیفیت و دوام کارتن مقوایی، مهمترین مشخصه معرفی شرکت و افزایش سطح رقابت تجاری است.

چاپ و گرافیک در خصوص بسته بندی نخود نیز حائز اهمیت بوده و توجه به آن می تواند با افزایش سطح رقابت کالا در بازار و هموار نمودن مسیر تجاری واحد تولیدی در آینده همراه باشد.

بهترین کارتن و یا جعبه مقوایی برای حمل نخود

امروزه جعبه های دایکاتی دسته دار را می توان بهترین جعبه مقوایی برای حمل کالاهای سنگین معرفی نمود. حمل کالای سنگین در صورتی که توسط جعبه های بدون دسته صورت گیرد با امکان سرریز شدن بار و تخریب بسته های درونی همراه شود که مطمئنا در این صورت خساراتی بعضا جبران ناپذیر ممکن است به بسته بندی و یا حتی بار مربوطه وارد شود.

جعبه دایکاتی بسیار محکم است و با استفاده از دستگاه های خاصی دایکات می شوند. این جعبه ها به علت عدم ایجاد انحنا در زمان قرار گیری بارها روی یکدیگر، عنوان بهترین جعبه های مدرن و مقوایی را دارند با این حال شما می توانید برای بسته بندی نخود از انواع کارتن مقوایی استفاده کنید.

خرید کارتن بسته بندی نخود

در صورتی که قصد سفارش کارتن مناسب برای بسته بندی نخود را دارید می توانید از خدمات شرکت آذین پک مشهد در این زمینه بهره مند شوید. شرکت آذین پک مشهد قادر است بهترین بسته بندی ممکن را برای محصولات شما و به خصوص در زمینه بسته بندی این محصول به عمل آورد. این شرکت با چاپ و گرافیک عالی قادر است برترین معرفی ممکن را از واحد تولیدی شما به عمل آورد که همین امر می تواند در فروش و سود شما از عرضه محصولاتتان به بازار را به حد چشمگیری افزایش دهد.

خرید کارتن بسته بندی از شرکت آذین پک مشهد با ضمانت کیفیت از جانب تولید کننده همراه است. شما می توانید بنابر درخواست خود، انواع مختلفی از کارتن های بسته بندی اعم از دایکاتی یا ساده، چاپی و یا بدون چاپ، سه، پنج و یا هفت لایه را سفارش دهید.

سوالات متداول بسته بندی نخود

در پایان قصد داریم به برخی از سوالات مطرح شده در زمینه بسته بندی این محصول پاسخ دهیم. این سوالات متداول ترین سوالاتی است که در خصوص بسته بندی بسیاری از کالاهای مصرفی مطرح می گردند. قیمت و کیفیت کارتن بسته بندی، از مهمترین سوالات مطرح شده در این زمینه می باشند.

قیمت بسته بندی نخود چقدر است؟

هزینه بسته بندی یکی از هزینه های ضروری در بسیاری از واحدهای تولیدی است. با این حال با حفظ سلامت و کیفیت کالا همراه بوده و نمی توان آن را نادیده گرفت. قیمت بسته بندی نخود درصد بسیار پایینی از قیمت نهایی محصول را تشکیل می دهد و تقریبا می توان گفت تاثیری در کاهش میزان فروش نخواهد داشت. با توجه به تنوع بسیار بالایی که در زمینه تولید بسته بندی مواد غذایی وجود دارد از این رو توصیه می کنیم  که برای اطلاع از قیمت با شماره تلفن های درج شده در وب سایت آذین پک مشهد تماس بگیرید تا پس از براورد نیازهای شما قیمت نهایی محصول مورد نظر به شما عزیزان اعلام شود.

کیفیت بسته بندی این محصول چگونه است؟

نخود باید در شرایط مناسبی نگهداری گردد چرا که به شدت در معرض هجوم آفات قرار دارد. این آفات قادر هستند نخود که یک ماده غذایی بسیار با ارزش است را به یک کالای مصرفی مضر تبدیل نمایند. در این خصوص باید شرایط بسته بندی اصولی را رعایت نمود. بسته بندی اصولی اجاره ورود هوا و رطوبت و همچنین موجوداتی مانند مورچه و موریانه به داخل بسته اصلی را نمی دهد.

آیا بسته بندی این محصول ضد آب است؟

نخود یکی از اقلام خوراکی است که در مجاورت با رطوبت به شدت آسیب می بیند. نخود تا زمان مصرف باید در جای خشک و به دور از هرگونه نفوذ آب و رطوبت نگهداری گردد. با این حال کارتن بسته بندی که آخرین مرحله بسته بندی نخود را شامل می شود، کاملا ضد آب نبوده و با توجه به میزان لایه های مقوای بکار رفته در طراحی و ساخت آن، در مقابل نفوذ میزان خاصی از رطوبت به لایه های داخلی مقاوم هستند.

آیا بسته بندی این محصول در مسیرهای طولانی آسیب می بیند؟

در صورتی که از کارتن بسته بندی بی کیفیت و با لایه های نازک استفاده شود احتمال آسیب جدی به بسته بندی در زمان حمل وجود دارد اما اگر کارتن دایکاتی با لایه های ضخیم استفاده گردد احتمال آسیب به شدت کاهش یافته و محصول مورد نظر با اطمینان بیشتری به مقصد اصلی خواهد رسید.