برای داشتن یک بسته بندی شکلات خوب باید عناصر زیادی را در نظر داشته باشید، نحوه بسته بندی و ارائه محصول به مشتری کلید موفقیت در این صنعت است. به هر حال، بسته بندی شکلات چیزی است که مشتریان را به سمت خود می کشاند و به شما کمک می کند محصولتان را از رقبا متمایز نمایید.

در ادامه در مورد نقش مهم بسته بندی شکلات در تجارت و مواردی که باید قبل از شروع فرآیند طراحی بسته بندی شکلات در نظر بگیرید صحبت می کنیم.

اهمیت طراحی بسته بندی شکلات

برای تضمین طولانی مدت موفقیت شما در بازار باید طعم های خاص و منحصر به فرد از شکلات را برای مشتریان خود تولید کنید. همچنین طراحی بسته بندی هایی که بتواند به بهترین نحو محصول شما را نمایش دهد در الویت است. زیرا، خلق یک برداشت اولیه خوب بسیار مهم است و اولین چیزی که مصرف کننده می بیند نوع و طرح بسته‌بندی محصول شماست.

همانطور که در بالاتر اشاره شد، باید برند و محصول شکلات خود را به بهترین نحو به نمایش بگذارید. و این امر تنها با داشتن یک بسته‌بندی جذاب امکان پذیر است. داشتن یک بسته بندی زیبا و منحصر به فرد تأثیری ماندگار بر جای می‌گذارد و می تواند مشتریان را قانع می‌کند که محصول شما را برگزینند.

مواردی که در انتخاب بسته بندی شکلات باید در نظر گرفت

از هر تولید کننده ای که مدتی در این صنعت کار کرده باشد بپرسید به شما خواهد گفت که داشتن یک طراحی بسته بندی شکلات منحصر به فرد به اندازه داشتن طعم های خوب و متفاوت حائز اهمیت است. به همین دلیل داشتن یک بسته بندی شکلات سفارشی و خاص برای شکلات هایتان راز موفقیت بلند مدت برای کسب و کار شما خواهد بود.

در هنگام انتخاب بسته بندی شکلات خود، دو عنصر کلیدی را در نظر بگیرید: طراحی و متریال. در ادامه، اطلاعات بیشتری در این خصوص و نحوه انتخاب یک بسته بندی شکلات خاص آورده شده است.

طراحی

طراحی بسته‌بندی است که مشتریان را به یک محصول خاص جذب می‌کند، به‌خصوص زمانی که ممکن است صدها گزینه دیگر برای انتخاب وجود داشته باشد. بنابراین، داشتن یک بسته بندی زیبا و خاص برای جلب توجه مصرف کنندگان و قانع کردن آنها برای خرید محصول شما بسیار حیاتی است.

حال میتوان با در نظر گرفتن موارد زیر از داشتن یک بسته بندی شکلات خاص و زیبا که بتواند سرها را به سمت خود بگرداند، مطمئن شد.

منحصر به فرد بودن

می توانید از جعبه های سفارسی برای خاص و منحصر به فرد کردن بسته بندی خود استفاده کنید و بدین صورت محصول خود را از رقبا متمایز می کند. گزینه های منحصر به فرد زیادی برای جعبه بسته بندی پیش روی شماست. و برخی از این موارد عبارتند از:

  • جعبه های فانتزی
  • جعبه هایی کشویی
  • جعبه های هرمی شکل

چاپ

برای چاپ روی بسته بندی، همیشه پترن ها، تصاویر و فونت های منحصر به فرد و به یاد ماندنی را انتخاب کنید. یک بسته بندی شکلات سفارشی با طراحی و چاپ منحصر به فرد باعث افزایش آگاهی از برند و در نهایت فروش بیشتر می شود.

رنگ

رنگ بندی مناسب نیز عنصر مهمی در طراحی بسته بندی شکلات است. مباحث روانشناسی زیادی پشت رنگ بندی و درک مصرف کنندگان از برند شما وجود دارد. به طور کلی، استفاده از روانشناسی رنگ ها می تواند به کسب و کار شما در ایجاد یک برند قوی و معتبر کمک کند.

در زیر چند رنگ متداول که احساسات یا ادراکات مثبتی را در مصرف کنندگان برانگیزند آورده شده است.

  • خاکستری: بی طرفی، تعادل، آرامش، بی زمانی
  • قهوه ای: راحتی، امنیت، اصالت، اطمینان
  • قرمز: هیجان، اشتیاق، انرژی، قدرت
  • نارنجی: خلاقیت، ماجراجویی، اشتیاق، موفقیت، تعادل، دوستی
  • زرد: شادی، مثبت اندیشی، خوش بینی، گرما
  • صورتی: بازیگوشی، عشق، نوآوری
  • سبز: بیانگر، باروری، سلامتی، طبیعت، رفاه
  • آبی: ثبات، صلح، اعتماد، اطمینان، امنیت
  • بنفش: قدرت، اشراف، تجمل، خرد، معنویت، پیچیدگی
  • سفید: معصومیت، خوبی، پاکی
  • سیاه: رمز و راز، قدرت، ظرافت، پیچیدگی، اقتدار

البته در نظر داشته باشید برخی رنگ ها ممکن است در برخی فرهنگ ها معانی و مفاهیم دیگری داشته باشند.

طرح انعطاف پذیر

همچنین باید طرحی را برگزینید که انعطاف پذیر باشد و بتوان از آن در بسته بندی های مختلف (بدون توجه به اندازه، ساختار یا متریال) استفاده کرد. همچنین داشتن یک طرح انعطاف پذیر می تواند در کاهش هزینه های طراحی برای یک محصول جدید صرفه جویی کند و مهم تر از همه با داشتن یک طرح مشترک برای محصولات می توان مطمئن شد که شناخت برند به خوبی صورت می گیرد.

متریال

در کنار طراحی بسته بندی شکلات، متریال بسته بندی نیز بسیار مهم است. چه تصمیم به استفاده از پاچ ها، جعبه ها یا هر چیز دیگری داشته باشید، شکلات های شما باید باید به خوبی محافظت شوند.

برای مثال یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از حفظ محصول، استفاده از پدهاست.

کار این پدها حفاظت از شکلات ها و جلوگیری از شکستن آنهاست. بعلاوه افزودن این لایه محافظ همچنین به حفظ طعم شکلات در طول زمان کمک می کند. صرف نظر از اندازه یا متریالی که برای بسته بندی شکلات خود انتخاب می کنید، می توانید از پدهای مختلف برای ایمن و تازه نگه داشتن محصول خود استفاده نمایید. این پدها اصولا از متریال قابل بازیافت ساخته می شوند و و به طور کلی از سازگار با محیط زیست هستند.

همین حالا با ما تماس بگیرید. تیمی از متخصصین طراحی بسته بندی در آذین پک آماده اند تا به شما در طراحی بسته بندی های زیبا و خاص مطابق با سلایق بازار هدف شما کمک کنند. تا شما از این طریق بتوانید فروش بهتری را تجربه کنید.