کشمش (Raisins) یا همان انگور خشک شده در سراسر دنیا استفاده شده و مصارف غذایی فراوانی دارد. این محصول در زمره خشکبار قرار گرفته که علاوه بر مصرف فراوان در بازار داخلی صادرات آن نیز بسیار پر رونق است. و از این رو رقابت در این بازار شدید است و در یک بازار پر رقابت داشتن یک بسته بندی خوب می تواند تفاوت زیادی را رقم بزند. در این نوشته قصد داریم کارتن کشمش صادراتی و بسته بندی های کشمش را مورد بررسی قرار دهیم.

مشاوره رایگان بسته بندی و کارتن سازی

انواع کشمش

کشمش ها انواع مختلفی دارند و به شیوه های مختلف تولید می شوند.

  • کشمش سبز قلمی
  • کشمش زرد (دودی)
  • کشمش تیفی
  • کشمش مویز
  • کشمش آفتابی

انواع بسته بندی کشمش

محصول کشمش را می توان به صورت های مختلف بسته بندی نمود و انتخاب بسته بندی مناسب، به بازار هدف و مصرف کنندگان محصول شما بستگی دارد.

کشمش عموما به صورت زیر بسته بندی می شود:

  • بسته بندی های کاغذی و مقوایی
  • پاکت های بسته بندی
  • لفاف بسته بندی
  • ظروف پلی کریستال
بسته بندی کاغذی و مقوایی

این بسته بندی از مقاومت خوبی برخوردار است، همچنین می توان آن را در طرح ها و رنگ های مختلف تولید نمود.

پاکت های کرافت

پاکت های کرافت در اندازه های مختلف موجود است و انواع متفاوتی دارد. این پاکت ها را می توان به صورت ساده، پنجره دار، زیپ دار، دسته دار و… تولید نمود. این پاکت ها می توانند انتخابی مناسب برای بسته بندی کشمش باشند.

پاکت های بسته بندی

یکی از ویژگی های بارز پاکت ها توانایی تولید آن ها به اشکال مختلف و قابلیت چاپ پذیری خوب آن است به همین دلیل از بهترین انتخاب ها برای بسته بندی کشمش صادراتی محسوب می شوند.

این پاکت ها نیز تنوع خوبی داشته و نام تعدادی در پایین آورده شده:

  • پاکت ته کاست
  • پاکت بغل کاست
  • پاکت سه طرف دوخت بدون کاست
  • پاکت سه طرف کاست
  • و…

برای مثال گذاشتن یک پنجره در اشکال مختلف این امکان را برای مشتری فراهم کرد که محصول را ببیند یا با استفاده از پاکت زیپ دار سهولت استفاده از بسته بندی را دو چندان نمود. در نهایت بسته به بازار هدف و حجم محصول می توانید از بین این بسته بندی ها انتخاب کنید.

لفاف های بسته بندی

انواع مختلفی دارد و شاملopp ، bopp، cpp و… می باشد، این نوع بسته بندی ها قابلیت سفارش سازی خوبی داشته و می توان آن را در اشکال متنوع تولید نمود.

اگر هم بدنبال یک بسته بندی ارزان قیمت هستید می توانید از نایلون بسته بندی استفاده نمایید. البته این نوع بیشتر مناسب بسته بندی فله ای است، برای درج اطلاعات محصول نیز از لیبل برچسب دار استفاده کنید. این نوع بسته بندی هرگز برای صادرات محصول توصیه نمی شود.

ویژگی بسته بندی کشمش

یک بسته بندی مناسب باید تحمل فشار و وزن را داشته و محصول را در هنگام جابه جایی و حمل و نقل محافظت نماید علاوه بر این باید از رسیدن رطوبت به محصول جلوگیری به عمل آورد.

کارتن بسته بندی کشمش

برای بسته بندی کشمش در وزن های بالا باید از کارتن استفاده کنید. از آنجایی که کشمش ماندگاری خوبی دارد به راحتی می توان آن را در کارتن بسته بندی و نگه داری نمود. بسته بندی به صورت کارتن می تواند از کشمش در مقابل برخی از عوامل محیطی حفاظت کرده و حمل و نقل و جابه جایی آن را آسان نماید. این نوع از بسته بندی بیشتر برای وزن های بالا و صادرات محصول به صورت کلی مناسب است.

کارتن کشمش صادراتی باید از مقاومت و استحکام لازم برخوردار باشد تا سلامت محصول حفظ شود. برای زیبایی بیشتر کارتن بسته بندی کشمش، اغلب به صورت کارتن لمینتی تولید شده و می توان از کارتن 3 لایه، کارتن 4 لایه و یا کارتن 5 لایه برای تولید آن استفاده کرد.

مجموعه آذین پک با در اختیار داشتن ماشین آلات مدرن و روز دنیا آماده پذیرش سفارشات تولید انواع کارتن در اندازه های متفاوت برای بسته بندی کشمش برای مصارف داخلی و صادرات است. تمامی کارتن های تولیدی در مجموعه آذین پک از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه ساخته می شوند.

مشاوره رایگان بسته بندی و کارتن سازی

کارتن کشمش صادراتی

برای بسته بندی صادراتی کشور هدف (کشوری که محصول قرار است در آنجا به فروش رسد) بسیار مهم است و طراحی بسته بندی باید براساس آن صورت پذیرد. همچنین برای صادرات باید از بسته بندی های استاندارد استفاده نمود. واحد طراحی آذین پک با طراحی بسته بندی های زیبا، شیک، خاص و در عین حال مقرون به صرفه کمک می کند تا محصول شما از بقیه محصولات متمایز شده و روی قفسه ها بدرخشد.

کشمش نیز مانند تمامی محصولات آجیل و خشکبار، بسته بندی کشمش نیازمند استانداردهای خاص خود است. این محصول در بازار داخلی و بازارهای کشورهای خارجی بسیار پر طرفدار بوده و خواهان زیادی دارد. پس طراحی یک بسته بندی زیبا، استاندارد و متناسب با بازار هدف می تواند رقابت با محصولات مشابه را برای شما آسان تر کرده و در نتیجه آن فروش بهتری را تجربه نمایید. همچنین اگر تازه وارد این بازار پر رقابت شده اید داشتن یک بسته بندی زیبا و خاص می تواند کمک زیادی به شما در شناخته شدن و در نهایت موفق شدن بنماید.