شاید تصور کنید انواع بسته بندی کادو کار چندان دشواری نباشد؛ بله! قطعا اگر بخواهید هدیه مورد نظر را بدون توجه به قواعد خاصی بسته بندی نمایید کار راحتی به نظر می رسد اما بهتر است بدانید قواعد ویژه ای برای این امر در نظر گرفته اند و شما با رعایت آن ها قادر به ارائه یک کادوی بسیار جذاب و دل چسب خواهید بود.

قواعد هدیه دادن با توجه به نوع بسته بندی و یا مناسبت مورد نظر متفاوت می باشد. در این مقاله شیوه های جالبی برای بسته بندی هدیه در مناسبت های مختلف ارائه می کنیم.

بسته بندی کادو ولنتاین

بسته بندی کادویی که برای روز ولنتاین در نظر گرفته اید بسیار حائز اهمیت است. با مراجعه به وب سایت های مختلف شاهد انواع بسته بندی کادو های مختلفی با ایده های بسته بندی جالب در خصوص کادو ولنتاین خواهید بود. بهتر است ایده ای را انتخاب کنید که بیانگر عشق و صمیمیت شما نسبت به طرف مقابلتان باشد.

کاغذ کادو و یا جعبه کادو با طرح قلب و جملات رومانیتک بهترین ایده ممکن می باشد. طرح خرس های عروسکی نیز می تواند مرتبط با مناسبت مورد نظر بوده و می تواند به عنوان یک بسته بندی مناسبتی از آن استفاده کرد. در اغلب موارد برای روز ولنتاین از ایده های فانتزی استفاده می شود، بهتر است کمی خلاقانه تر عمل کرده و طرح های دیگر را نیز امتحان کنید.

کادو تولد

کادوی تولد و بسته بندی آن با توجه به سن فرد متفاوت است. فصل تولد و طرح های مناسب با آن از موفق ترین ایده های ممکن برای کادوی تولد است چرا که کادوی تولد نیز یک هدیه مناسبتی بوده و بهتر است به جوانب جشن مورد نظر دقت کنید.

اگر نسبت شما با فردی که قرار است برای وی کادوی تولد بخرید بسیار رسمی و غیر صمیمی است بهترین شیوه ممکن استفاده از جعبه های غیر فانتزی است. جعبه فانتزی برای کادو دادن به افراد صمیمی تر مناسب است. برای کودکان از کاغذ کادوهای رنگی استفاده کنید چرا که کودکان استفاده از جعبه کادو را نمی پسندند.

کادو روز مادر

کادوی روز مادر نباید فانتزی باشد. جعبه کادو نیز چندان مناسب نخواهد بود. اصالت بسته بندی کادو روز مادر با کاغذ کادوهای مقوایی گره خورده است. از کاغذ کادوهایی با طرح گل، قلب های رنگی، طرح های آبرنگی و … استفاده کنید.

اگر می خواهید برای مادرتان کادو بخرید از کاغذ کادوی رنگی و یا مات استفاده کنید اما هرگز رنگ سرخ را انتخاب نکنید. این رنگ صرفا ویژه کادو دادن به همسرتان می باشد. برای بسته بندی کادوی روز مادر از شاخه گل های زیبا روی بسته بندی مورد نظر استفاده کنید.

انواع بسته بندی کادو مردانه

شاید تصور کنید کار بسیار راحتی است اما باید بگوییم که انتخاب یک بسته بندی مناسب که مرد مورد نظرتان را به وجد بیاورد کار بسیار دشواری می باشد.

بهتر است با توجه به روحیات فرد مورد نظر در بین انواع بسته بندی کادو ، بسته بندی مورد علاقه خود را انتخاب کنید. استفاده از جعبه کادو می تواند یک انتخاب راحت و بی دردسر باشد اما اگر قصد دارید از کاغذ کادو استفاده کنید بهتر است کاغذهایی با طراحی بسیار ساده را انتخاب کنید.

بهتر است برای بسته بندی کادوی مردانه از طرح های فانتزی استفاده نکنید. استفاده از طرح های خلوت با رنگ های مات می تواند بهترین ایده ممکن برای بسته بندی یک کادوی مردانه باشد.

نحوه انواع بسته بندی کادو

به وسیله پارچه

این یک ایده منحصر به فرد است و در مجموعه قواعد مربوطه قرار نمی گیرد بلکه شما می توانید از پارچه های بسیار زیبا برای بسته بندی کادو استفاده کنید. دقت کنید که بسته بندی یک کادو با پارچه را نباید برای افراد رسمی و یا کسانی که با آن ها رابطه صمیمی ندارید استفاده کنید.

این ایده خلاقانه را برای دوستان خود به کار گیرید. دقت کنید که کادو دادن با استفاده از پارچه برای مردان کار چندان جالبی نیست و بهتر است برای بسته بندی کادوی مردانه از آن استفاده نکنید اما در مهمانی های خودمانی و برای صمیمی ترین دوستان خود آن را به کار ببرید. قطعا از این ایده خلاقانه به وجد می آیند.

در کنار این بسته بندی خلاقانه می توان به جعبه های خاصی اشاره کرد که دارای یک لایه پارچه از جنس های مختلف و به ویژه مخمل و ابریشم هستند و در زمره جعبه های گران قیمت قرار دارند. در برخی از فروشگاه های خاص می توانید این جعبه های بسیار لوکس را مشاهده کنید.

به وسیله روبان

اگر می خواهید بسته بندی کادوی مورد نظر بسیار زیبا و شکیل جلوه کند از روبان های رنگی غافل نشوید. روبان ظاهر بسیار زیبایی به بسته بندی کادوی مورد نظر می بخشد و قادر است ایده های بسیار جالبی را خلق نماید. شما می توانید گل ها و پاپیون های بسیار زیبایی با استفاده از روبان بسازید و یا به همراه خرید روبان آن ها را نیز خریداری کرده و بر روی بسته بندی مورد نظر اعمال کنید.

بسته بندی لباس

بسته بندی یک هدیه پارچه ای همچون لباس، کار دشواری است. اگر برای فرد مورد نظر لباس خاصی خریداری کرده اید ابتدا آن را  درون جعبه های بسته بندی قرار داده و سپس با کاغذ کادو بسته بندی کنید. با توجه به نوع لباس می توانید از کاغذ کادوهای براق، مات، فانتزی، ساده، اکلیلی و … استفاده کنید.

اگر بودجه شما اجازه خرید جعبه کادو را می دهد بهتر است از جعبه کادو با سایز مناسب استفاده کنید. دقت کنید اگر لباس بچگانه را کادو می دهید بهتر است از جعبه کادو استفاده نکنید. به یاد داشته باشید که کاغذ کادو بهترین ایده های ممکن را برای کادوهای بچگانه در اختیار شما قرار می دهد.

بسته بندی زعفران

شاید تعجب برانگیز باشد اما زعفران برای افرادی که خارج از کشور زندگی می کنند به عنوان یک کادوی لوکس و قیمتی مطرح می شود. کادو دادن این ماده غذایی برای افرادی که به آشپزی علاقه خاصی دارند بسیار متداول است. در مورد بسته بندی زعفران باید از جعبه مخصوص استفاده کنید.

پرسش و پاسخ انواع بسته بندی کادو

کاغذ کادو در چه نوع جنس هایی تولید می شود؟

کاغذ کادو در دو جنس مقوایی و نایلونی ساخته می شود.

طراحی کاغذ کادو چگونه است؟

طراحی کاغذ کادو را می توان در دسته های مختلفی قرار داد اما تفکیک کاغذ کادوهای مناسبتی و غیر مناسبتی بهترین شیوه دسته بندی آن هاست.

تفاوت بسته بندی مناسبتی با غیر مناسبتی چیست؟

اگر طرح مورد نظر مفهوم خاصی را القا نماید برای کادوهای مناسبتی بکار می رود اما اگر طرح مورد نظر یک گرافیک عمومی بوده و معنا و مفهوم خاصی را در زمانی خاص به فرد القا نکند یک بسته بندی غیر مناسبتی است.

ابعاد مناسب کاغذ کادو چیست؟

کاغذ کادو باید در ابعاد مناسبی تهیه شود. یک کاغذ کادو باید حداقل با ابعاد 50 در 70 سانتی متر تهیه شود. بهتر است خرید کاغذ کادوی بزرگتر را مد نظر قرار دهید چرا که عملکرد بهتری را در زمان بسته بندی هدیه فراهم می آورد.

آیا می توان کاغذ کادو و یا جعبه کادو را به صورت سفارشی تهیه کرد؟

بله! شما می توانید طرح و ابعاد مورد نظر را ذکر کرده و بسته بندی مورد نظر را سفارش دهید.