کارتن و مقوا محصولی به غایت شگفت انگیز است. در شکل ها و اندازه های مختلف تولید می شود و نقش مهمی در مرتب نگه داشتن پیرامون ما ایفا می کند و زندگی را برای ما بسیار آسان تر کرده است. به تازه نگه داشتن مواد غذایی و ایمن نگه داشتن محصولات ما کمک می کند، مقاوم است و می توان آن را برای موارد مختلف دوباره استفاده کرد.

 

قرن هاست که از محصولات ما محافظت می کند

اولین استفاده ثبت شده از جعبه کارتنی و مقوایی در سال 1817 ثبت شد، (برای یک بازی رومیزی آلمانی). این محصول بعدها با استفاده از دو ورقه مسطح مستحکم با یک ورقه فلوت دار در وسط بهینه و مقاوم تر شد. در دهه 1870 از کارتن به منظور حمل ایمن ظروف شیشه ای و سایر اشیاء شکننده استفاده می شد. کارتن از جابه جایی محصول درون بسته بندی جلوگیری کرده و به عنوان یک بالشتک نیز عمل می کند. به همین دلیل، تولید کنندگان کالاهای با کیفیت اغلب از کارتن مقاوم برای محافظت از محصولات خود در برابر آسیب استفاده می کنند.

 

غذای شما را سالم و تازه نگه می دارد

بیشتر مقوا و کارتنی که سالانه تولید میشوند به بسته بندی مواد غذایی اختصصاص می یابند. بسته بندی خوراکی ها، غذاهای خشک و غذاهای منجمد و… . غلات یکی از اولین محصولاتی بود که از کارتن و مقوا برای بسته بندی آن استفاده شد. بسته شدن غلات خشک در جعبه های کاغذی به افزایش عمر مفید آن کمک می کند، از محصول محافظت کرده و نگهداری و ارسال آن را آسان تر می کند. همچنین می تواند در نظر مصرف کنندگان زیبا تر به نظر برسد.

تحول شیوه حمل و نقل کالا

از آنجایی که کارتن و مقوا سبک، مستحکم و تولید آن مقرون به صرفه است، هزینه های حمل و نقل را به شدت کاهش می دهد و به مصرف کنندگان اجازه می دهد بدون نیاز به ترک خانه یا پرداخت هزینه های حمل و نقل بالا به کالاهای دلخواه خود دسترسی داشته باشند. به علاوه، جعبه های کارتنی و مقوایی به راحتی تولید و آماده استفاده می شوند. قبل از دهه 1900، از جعبه‌های چوبی سنگین برای حمل کالا استفاده می‌شد که بخاطر وزن و اندازه  بزرگ، امکان حمل چند کالای همزمان را کاهش می داد. به همین دلیل، بسته بندی مقوایی و کارتنی برای صنعت نیز یک موهبت بوده است.

کاهش میزان ضایعات

در بسیاری از موارد، مقوا و کارتن را می‌توان برای استفاده مجدد تغییر کاربری داد. به همین دلیل برای شرکت‌های تولید کننده انتخابی محبوب برای بسته بندی محصولات شان است. جعبه های مقوایی و کاتنی براحتی بازیافت می شوند.

 

ساخت سرپناه موقت

می توان با کارتن سرپناه های موقتی برای اسکان مردم ایجاد کرد این سازه ها راه حل کوتاه مدت هستند ولی در شریط آب و هوایی نامساعد، تفاوت ایجاد می کنند. همچنین می توان از این پناهگاه ها در مواقع اضطراری که نیاز به امداد رسانی است استفاده کرد.

 

سخن آخر

همه قبول دارند که باز کردن در جعبه یک محصول تجربه ای هیجان انگیز است. این مفهوم اساسی همچنین صنعت بازاریابی و تبلیغات را متحول کرده است. با ظهور بسته بندی مقوایی و کارتنی، آرم های شرکت، گرافیک های جذاب و اطلاعات محصول را می توان با سهولت نسبی روی بسته بندی ها چاپ کرد. برای بسیاری از مصرف کنندگان، بسته بندی های خوب و زیبا چیزی است که یک برند را از رقبای آن متمایز می کند.

ما در آذین پک به کسب و کار ها کمک می کنیم تا طراحی بسته بندی های زیبا و خاص مطابق با سلایق بازار هدف داشته باشند و از این طریق بتوانند فروش بهتری را تجربه کنند.