منظور از بسته بندی نامتعارف چیست؟

نام بسته بندی و کارتن سازی که به گوش می‌رسد در نظر بسیاری از افراد، پک‌های تکراری و خسته کننده نمایان می‌شود. کسب و کارهایی که نیاز مخاطب، در خصوص متفاوت بودن را درک کرده‌اند، از بسته بندی خاص برای کالای خود بهره می‌برند.

در دنیا پررقابت امروز، ریسک نکردن و معمولی بودن ریسک بزرگی است. باید متفاوت، غیر معمول و حتی گاهی زننده باشید تا به چشم بیایید. این متمایز بودن در امر بسته بندی محصول نیز صدق می‌کند و پک کالای شما باید در میان رقبا بدرخشد. همان طور که می‌دانید فرایند بسته بندی جهت حفظ و نگهداری کالا صورت می‌پذیرد، اما در این بین نباید از بسته بندی خاص و دیگر ویژگی‌ها غافل شد.

5 ویژگی بسته بندی‌های نامتعارف

اگر با نگاه تحلیلی و دقت بالا به بسته بندی‌های خیره کننده و متفاوت دقت کنیم، همگی آن‌ها دارای ویژگی‌های مشترک هستند. با شناخت فصل مشترک بسته‌ها، برای کسب و کار خود ایده بگیرید.

1- بهره بردن از تکنیک نیچ مارکت یا بازاریابی گوشه ای

بازاریابی امروز این گونه بیان می‌کند که، اگر جامعه هدف محصول و خدمات شما همه مرم یا عده وسیعی باشد، اغلب محصول به کار هیچ کس نمی‌آید. بسته بندی که هدف آن تمام مردم باشد، مطابق سلیقه هیچ فردی نمی‌باشد، پس بسته بندی خاص را فراموش نکنید.

نیچ مارکت یا بازاریابی گوشه‌ای بخش کوچکی از بازار است که مخاطبان محدودی را مد نظر قرار می‌دهد و محصول را مطابق نیاز و سلیقه کاربران خود به روز می‌رساند. تمام کسب و کارهایی که از بسته بندی ویژه استفاده کرده‌اند برای گروه به خصوصی مناسب می‌باشند و هدف صاحبان بیزنس نیز، بسته بندی خاص و به دنبال آن، مشتریان محدود شده می‌باشد.

از مزایای این تکنیک می‌توان به صرف هزینه و زمان کم در ابتدای شروع کار اشاره کرد.

2- طراحی شگفت انگیز

طراحی جعبه در بیزنس‌های موفقی به قدری زیباست که قادر به گرفتن نگاه خود از بسته نخواهید بود. کسب و کارها سعی بر این دارند تا علاوه بر جذب مخاطبان از طریق محصول، به کمک بسته بندی خاص نظر مشتری را جلب کنند. طبق تحقیقات صورت گرفته نرخ فروش بیزنس‌هایی که برای طراحی بسته بندی کالای خود زمان و هزینه صرف کرده‌اند، به طور غیر قابل باوری نسبت به محصولات با بسته بندی معمولی، بالاتر است.

رنگ و علائمی که روی جعبه کالا درج می‌شود، نشان دهنده هویت و نگرش محصول است. این دو مورد یعنی رنگ و نمادها رابطه مستقیمی با مشتری شناسی شما دارد که مطابق با سلیقه و نیاز مخاطبان هدف باشد. پس طراحی بسته بندی را جدی بگیرید.

3- به نمایش گذاشتن برند کسب و کار

ممکن است بسته بندی های خاص به طور مستقیم لوگو و تمامی مشخصات برند را به نمایش نگذارند اما این به معنای کنار گذاشتن این موضوع نیست. روی برخی از بسته‌ها یک سرنخ کوچک مثل آدرس سایت یا آیدی پیج اینستاگرام درج شده است و مشتریان به دلیل شگفت انگیز بودن محصول و همچنین بسته بندی این سرنخ کوچک را دنبال می‌کنند. با این روش مشتریان با کسب و کار ارتباط عمیقی برقرار می‌کنند.

4- اهمیت دادن به خاص بودن جنس بسته بندی

جنس بسته بندی بسیار مهم است و باید با کالا تناسب داشته باشد. در حال حاضر بازار بسته‌های کارتنی و مقوایی پررونق است. به کاربردن پک از جنس کارتن مزایای فراوانی دارد و با استفاده از آن می‌توانید به اهداف کسب و کار نزدیک‌تر شوید. پک‌های کارتنی مانند گذشته محدود نیست و مدل‌های متنوعی دارد که هرکدام از آن‌ها مناسب نوعی از محصولات است.

5- مشورت با مجموعه تخصصی بسته بندی

بیزنس‌های آینده نگر به دانش و مهارت خود تکیه می‌کنند اما انجام امرور تخصصی مثل بسته بندی را به افراد یا گروه‌های ماهر واگذار می‌کنند یا دست کم قبل از تولید با آن‌ها مشورت می‌کنند. برندهای مطرح جهانی دپارتمان جداگانه‌ای برای جعبه‌ها کالا و بررسی بسته بندی در نظر می‌گیرند. بسته بندی خاص به راحتی تولید نمی‌شود و حاصل ساعت‌ها تفکر و تلاش تیم‌های متخصص است.

خاص باشید و بدرخشید

در بازارهای شلوغ امروز خاص بودن آسان نیست، اما اگر توانستید بسته بندی خاص تولید کنید بخش اعظم مسیر را درست پیش رفته‌اید. مجموعه آذین پک به شما کمک خواهد کرد مراحل 5 گانه متمایز بودن بسته بندی را با موفقیت پشت سر بگذارید. شما با شناخت بازار مشخص و مورد هدف استراتژی کار را مشخص می‌نمایید. طراحی منحصر به فردی را تجربه می‌کنید و به طور خاص برند را برای مشتریان به نمایش می‌گذارند.

جنس بسته نیز متناسب با محصولات انتخاب می‌شود. در تمامی مراحل کار و همراه شما خواهیم بود و برای موفقیت بسته بندی کسب و کار شما بی‌وقفه تلاش می‌کنیم. همین حالا با ما تماس بگیرید و استارت خاص بودن بیزنس‌تان را بزنید.