هر چقدر هم که طعم محصولات غذایی شما خوب باشد، باز هم به یک طراحی بسته بندی باسلیقه برای آن نیاز دارید. طراحی بسته بندی برای محصولات غذایی اغلب چالش برانگیزتر از سایر محصولات است.

 

نگران نباشید آذین پک اینجاست. ما به شما در غلبه بر این چالش ها کمک می کنیم و در نهایت با کمک هم طراحی بسته بندی با سلیقه و زیبا وبرای محصول شما خلق می کنیم.

مشاوره رایگان بسته بندی و کارتن سازی

رعایت الزامات بهداشتی و ایمنی در طراحی بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی مواد غذایی الزامات بهداشتی و ایمنی خاص خود را می طلبد و سایر محصولات فاقد آن هستند. این الزامات بهداشتی و ایمنی را باید قبل از طراحی بسته بندی در نظر داشت. این اطلاعات را می توانید از مراجع ذیصلاح سازمان غذا و دارو دریافت نمایید.

 

جنبه های مختلف در طراحی یک بسته بندی باسلیقه برای مواد غذایی

متریال، ایمنی، شکل، چاپ، رنگ، ظاهر و اطلاعات، اینها برخی از جنبه های طراحی بسته بندی هستند. حال بیایید هر یک از این جنبه ها را با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار دهیم تا طراحی بسته بندی باسلیقه برای محصول غذایی خود خلق کنید.

 

  1. متریال بسته بندی

در ابتدا، باید متریال بسته بندی خود را با در نظر گرفتن شرایط و مقررات سازمان غذا و دارو انتخاب کنید. اغلب متریال رایج که برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می شوند (از جمله مقوا، پلاستیک، فلز و شیشه) بی خطر هستند.

 

  1. امنیت بسته بندی

در مرحله بعد، باید ایمنی بسته بندی خود را در نظر بگیرید زیرا هدف اصلی بسته بندی ایمن سازی و محافظت از محصول است.

این امر در مورد مواد غذایی بسیار مهم است زیرا بسته بندی باید از آلودگی، نشت، فساد و غیره جلوگیری کند.

 

  1. شکل بسته بندی

یکی از جاهایی که میتوانید متمایز ظاهر شوید اینجاست. البته اشکال مختلفی برای انتخاب وجود ندارد، اما برخی از رایج ترین اشکال بسته بندی، مستطیلی، مکعبی، استوانه ای و کره ای هستند.

در عین حال، برای جلوه و بیشتر و چشم نوازتر شدن محصول خود، نباید از طراحی یک شکل بسته بندی منحصر به فرد و خاص بترسید.

 

  1. چاپ بسته بندی

متریال بسته بندی که انتخاب می کنید گزینه های چاپ شما را تعیین می کند. به عنوان مثال، مستقیما می توان روی بسته بندی با متریال مقوا چاپ کرد.

برای متریال پلاستیکی و شیشه ای، میتوانید طرحتان را روی لیبل های کاغذی چاپ کنید و روی بسته بندی بچسبانید.

 

  1. رنگ بسته بندی

باید رنگ هایی که قرار است در بسته بندی خود استفاده کنید دقیق فکر کنید. رنگ های بسته بندی مواد غذایی شما چیزهای زیادی در مورد محصولات و برند شما نشان می دهد. ثابت شده که هر رنگ احساسات خاصی را برمی انگیزند، مفهومی که به عنوان روانشناسی رنگ ها شناخته می شود.

 

  1. تصاویر بسته بندی

رنگ های بسته بندی با تصاویر روی آن هماهنگ و مرتبط باشد. در نظر داشته باشید طرح لوگوی برند شما باید کاملا مشخص باشد.

همچنین میتوانید از تصاویر خود محصول روی بسته بندی استفاده کنید، یا پنجره روی آن قرار دهید تا مصرف کنندگان بتوانند قبل از خرید محصول آن را ببینند.

 

  1. اطلاعات بسته بندی

باید تمام اطلاعات مربوط به محصول و مورد نیاز را روی بسته بندی مواد غذایی خود درج کنید. مهندسی اطلاعات روی بسته بندی اهمیت ویژه ای دارد.

 

خب حال که با موارد اساسی برای طراحی یک بسته بندی باسلیقه آشنا شدید برای خلق یک اثر هنری آماده هستید!