طراحی برند بدون هدف نتیجه خوبی نخواهد داشت. اگر در ابتدا ارزش‌ها و اولویت‌ها را تعیین کنید، مسیری که باید دنبال کنید برایتان مشخص می شود. تعیین چشم انداز برای برند به معنای تفکر در مورد نتایج آینده و مشکلات سر راه آن است که می توان با اجرای یک استراتژی ساختاریافته بر آن فائق آمد.

 

تحقیق و پژوهش

گام اولیه شروع یک کسب و کار از طریق تحقیق و پژوهش بازار است که به درک کامل از محیط بازار و شناسایی رقبای بالقوه کمک می کند. همچنین تصویر روشنی از نیاز ها، ترجیحات و رفتارهای روانشناختی مخاطبان بالقوه ارائه می دهد. این امر در طولانی مدت می تواند اثر مثبتی بر مشتریان بگذارد و اعتماد و علاقه آنها را جلب کند.

 

دفترچه راهنمای برند

کتابچه ای که بایدها و نبایدهای عناصر گرافیکی ایجاد شده برای برند را نشان می دهد، راهنمای سبک یا راهنمای برند نامیده می شود. این کتابچه راهنما برای اطمینان از استفاده صحیح از المان های موجود است و می تواند شامل اطلاعات مختلفی باشد.

 

ارزیابی رقبا

تحقیق و پژوهش موثر به شما این اجازه را می دهد تا در مورد بازار و رقبای خود اطلاعاتی جامعی را کسب نمایید. برای متمایز شدن نیاز است تا رقبایتان را بشناسید، نحوه کارکرد و ایئولوژی هایی را که در کسب و کارشان به کار برده اند مورد بررسی قرار دهید. (حتی اگر اشتباهاتی انجام داده اند)

 

تحلیل سوات SWOT

SWOT مخفف کلمات Strengths، Weaknesses، Opportunities و Threats می باشد.

نقاط قوت: مشخص کردن ویژگی های مثبت برند شما که نشان دهنده برتری ها و مزایای برند و محصول شما را برای مصرف کنندگان نسبت به سایر رقبا است.

نقاط ضعف: مفاهیمی هستند که ایرادات و مشکلات شرکت را نشان می دهند و برای کسب و کار شما یک نکته منفی تلقی می شوند.

فرصت ها: تنوع و توسعه منجر به تغییرات جدید در شرکت شما می شود و فرصت های بهتر و جدیدی را برای کسب و کار شما فراهم می کنند.

تهدیدها: عواملی در محیط بازار یا صنعت هستند که ممکن است کسب و کار شما را به طور جدی و مهلکی تحت تأثیر قرار دهند و مشکلاتی برای شما ایجاد نمایند.

 

المان های طراحی برند شرکت شما

طراحی سنگ بنای هویت برند شماست. طراحی به شما مسیر درست را نشان داده و در ارائه ارزش‌های اصلی برند شما به مخاطبان هدف یاری تان می کند. پیام برند شما عنصری است که باید در هنگام ساختن هویت برند در نظر بگیرید.

 

لوگو

لوگو بخش کوچکی از طراحی گرافیکی است، اما عنصر اساسی و پایه طراحی هویت برند شماست. این اولین برداشت از سازمان شما است که بینشی از کسب و کار شما برای مشتریان احتمالی ارائه می دهد. این امر آگاهی از برند را افزایش داده و با تعیین هویت منحصر به فرد، در صنعت کسب و کار به رسمیت شناخته می شود.

سایت اینترنتی

طراحی سایت ریسپانسیو و قابل دسترس مشتریان را جذب می کند. وب سایت می تواند یک راه ارتباطی مناسب برای ارتباط با مصرف کنندگان باشد و برای به نمایش گذاشتن هویت برند شما المانی حیاتی باشد. بنابراین سرمایه گذاری روی یک طراحی وب سایت حرفه ای انتخاب عاقلانه ای است.

بسته بندی محصول

بسته بندی برند پویا و خلاق موثرترین عنصر در طراحی برند است.

 

جدا از عنصر زیبایی شناختی، بسته بندی نقش مهمی در بازاریابی، شناخت، ایمنی و حمل و نقل محصول ایفا می کند که این امر برای انتقال هویت برند شما ضروری است. باعث تحریک احساسات مشتریان شده و آنها را متقاعد می کند تا محصولی را خریداری کنند.

کارت ویزیت

برداشت اولیه ماندگارترین آنهاست. با وجود امکان درج اطلاعات محدود، کارت‌های ویزیت هویت برند شما را گسترش می‌دهند. از این رو، کارت های ویزیت را می توان پایگاه و شبکه اصلی بازاریابی در نظر گرفت.

سخن نهایی

برای اینکه یک طراحی برند عالی و یک شرکت متمایز از رقبا باشید، فرآیند برندسازی استراتژیک باید انجام پذیرد. ارائه یک تصویر دقیق از هویت برند به کسب و کار شما کمک می کند تا به موفقیت دست یابید!

اگر می خواهید طراحی برند برای شرکت خود انجام دهید، با ما تماس بگیرید و ما خوشحال می شویم که به شما کمک کنیم.