مسلماً در بحث بسته بندی، بسته بندی لوازم الکترونیکی به بیشترین میزان توجه به جزئیات نیاز دارند. این محصولات می توانند بسیار آسیب پذیر و شکننده باشند، و همچنین مستعد تخلیه بار الکترواستاتیکی (ESD) نیز هستند. از همین رو باید یک بسته بندی خوب، محصولات الکترونیکی را در برابر آسیب های مختلف محافظت نمود. در ادامه می خواهیم اطلاعاتی کلی در خصوص نحوه بسته بندی لوازم الکترونیکی ارائه دهیم.

اهمیت بسته بندی لوازم الکترونیکی

با در نظر گرفتن مواردی که در بالا به آن اشاره شد، تشخیص مشکلات بسته بندی لوازم الکترونیکی آسان است. چون این محصولات حساس، آسیب پذیر و گران قیمت هستند، هر گونه آسیب به محصول در حین حمل و نقل، می تواند پرهزینه باشد. این امر برای آسیب های ناشی از الکتریسیته ساکن نیز صدق می کند که می تواند آسیب های جدی ای را برای محصول به همراه داشته باشد.
در نتیجه، حفاظت از محصول در برابر ضربات در هنگام حمل و نقل، رطوبت، گرد و غبار و الکتریسیته ساکن امری ضروری برای یک طراحی موفق بسته بندی لوازم الکترونیکی است.

چه بسته بندی برای لوازم الکترونیکی بهتر است؟

در آذین پک، ما از تخصص، دانش و تجربه بسته بندی خود در صنعت الکترونیک برای ارائه راه حل های بسته بندی موفق استفاده می کنیم. در واحد طراحی آذین پک، ما با طراحی بسته بندی های ایمن، زیبا و مقرون به صرفه تلاش می کنیم تا علاوه بر حفاظت از محصول شما آن را از رقبا متمایز نموده و شما بتوانید محصولی خاص به بازار عرضه نمایید.

بسته بندی لوازم الکترونیکی چه محافظت هایی ارائه می دهد؟

حفاظت ESD (الکترواستاتیک)

امروزه از بسته بندی های مختلفی برای محافظت وسایل الکترونیکی در برابر تخلیه الکتریسیته ساکن استفاده می شود.
• نایلون های حباب دار ضربه گیر
• کیسه های آنتی استاتیک
اصولا لوازم و قطعات الکترونیکی را درون کیسه های مخصوص که به آنتی استاتیک معرف هستند قرار می دهند و سپس برای حفاظت هر چه بیشتر آن را داخل نایلون های ضربه گیر قرار می دهند.

جلوگیری از دستکاری

از آنجایی که لوازم الکترونیکی ارزشمند هستند و به همین دلیل است که لیبل ها و برچسب های گارانتی و بسته بندی هایی که در صورت باز شدن پاره می شوند نقش مهمی در صنعت الکترونیک بازی می کنند. همانطور که می دانید دسترسی غیر مجاز به بسته ‌ها می‌تواند منجر به آسیب رسیدن به محصولات و یا سرقت آنها شده و یک سناریوی پرهزینه برای شما خلق کند.
کارتن هایی برای جلوگیری از دستکاری: این کارتن ها و بسته بندی ها طوری طراحی می شوند که هنگام باز شدن آسیب ببینند و پاره شوند (باز کردن بسته بدون آسیب رساندن به آن امکان پذیر نیست).
لیبل ها و برچسب های گارانتی: این برچسب ها و لیبل ها راهی عالی برای جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به محصول ایجاد نموده به صورتی که جداسازی آنها بدون آسیب رساندن به بسته بندی محصول امکان پذیر نیست.

حفاظت محصول در برابر آسیب

بسیاری از لوازم الکترونیکی حاوی قطعاتی هستند که مستعد خراشیدگی، ترک خوردن و شکستن هستند. حال می توان با یک بسته بندی مناسب امکان این اتفاق را به صفر رساند.

بسته بندی لوازم الکترونیکی

نکات مهم در بسته بندی لوازم الکترونیکی

ارسال و حمل و نقل بسته بندی به صورت ایمن باید اولویت شما باشد. زیرا قطعات الکترونیکی آسیب پذیر و گران قیمت هستند. شما می توانید با رعایت کردن نکات زیر، آسیب پذیری محصولات خود را به حداقل رسانده و از زیان و خسارت جلوگیری نمایید.

بسته بندی باتری ها به صورت کامل ایمن: بسیاری از لوازم الکترونیکی به باتری نیاز دارند. باتری ها در صورتی بسته بندی نامناسب برای حمل و نقل، می توانند به خطری جدی تبدیل شده و ایجاد جرقه یا آتش سوزی نمایند. برای بسته بندی باتری ها، باید از آنها (با استفاده از یک متریال غیر رسانا) در برابر اتصال کوتاه محافظت کنید.

بسته بندی لوازم جانبی و سیم ها را به طور جداگانه: اگر محصول شما حاوی چندین قطعه است، بهتر است که آنها را در مرتب بسته بندی نمایید. جدا سازی سیم ها و سایر لوازم جانبی و بسته بندی مرتب آنها کمک شایانی به کاربر می کند.

بکارگیری متریال مناسب برای بسته بندی و حمل نقل: اولیت ایمنی است. کارتن های مقاوم، ضربه گیرها و بگ های آنتی استاتیک همگی می توانند نقش مهمی در ایمن نگه داشتن محصولات شما ایفا نمایند.

راه حل های بسته بندی لوازم الکترونیکی از آذین پک

با توجه به ماهیت محصولات الکترونیکی و مشکلاتی که در اینجا به آنها اشاره نمودیم، بهتر است در مورد بسته بندی از متخصصین مشاوره بگیرید. اگر نیازمند طراحی بسته بندی برای محصولات خود هستید که هم زیبا، کارآمد و مقرون به صرفه باشد، همین امروز با آذین پک تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده اند تا شما را یاری نمایند.

مشاوره رایگان بسته بندی و کارتن سازی