ورود صنعت کارتن سازی در بسته بندی نوشیدنی

در زمان‌های دور برای بسته بندی نوشیدنی ، از پوست حیوانات به عنوان بسته بندی استفاده میشده است. و پس از آن سرامیک و شیشه جایگزین پوست‌ها و مواد طبیعی شد. در اوایل قرن بیستم دو ماده جدید یعنی مقوا و پلاستیک جای خود را در صنعت نشان دادند. و اهمیت بالایی پیدا کردند. این طور نشان نمی‌داد که استفاده از کاغذ و مقوا برای بسته‌های نوشیدنی قانع کننده باشد، با این وجود بسیار کارآمد بوده و به اثبات رسید.

بسته بندی کاغذی یا کارتنی نوشیدنی یک منبع تجدید پذیر برای بسته بندی به دنیا عرضه کرد. علاوه بر این ، قابلیت شکل پذیری آن کاربرد فراوانی برای تنوع و ایده پردازی در بسته‌ها داشت.

امروزه کارتن‌های نوشیدنی کاغذی، در اندازه و شکل‌های متنوع‌تری در دسترس عموم است.

خواندن این مقاله برای چه کسانی مفید است؟

در این مقاله سعی بر این داریم تا با بررسی تاریخچه کارتن سازی، نکاتی را در مورد این صنعت رو به رشد با هم مرور کنیم. چه از فعالین حوزه بسته بندی هستید، چه به دنبال راهی برای شناخت بسته بندی نوشیدنی و چه به دنبال روشی کارآمد برای بسته بندی و حمل و نقل آسان کالای خود هستید، توصیه می‌شود این مقاله‌ را از دست ندهید.

مشاوره رایگان بسته بندی و کارتن سازی

اولین سابقه کشف شده در خصوص استفاده از بسته بندی کاغذی مایعات

اولین سوابق استفاده از کاغذ برای بسته بندی نوشیدنی و مایعات در تاریخچه کارتن سازی، با مقیاس تجاری به تاریخ 1908 میلادی باز می‌گردد. ظروف شیر کاغذی ، توسط فردی به نام G.W. Maxwell در سانفرانسیسکو و لس آنجلس اختراع و فروخته شد. ماکسول در اوایل سال 1906 از موم پارافین برای ضد رطوبت کردن کاغذ استفاده کرد. اما دستیابی به پیوند محکم در مایع در اتصالات دشوارتر بود. از آنجا که چسب با محتویات تماس حاصل داشت، آلودگی‌هایی را ایجاد می‌کرد.

اعلام رسمی تولید انبوه بسته‌های کارتنی برای نوشیدنی

در سال 1928 ، یک شرکت آمریکایی حق اختراع بطری‌های کاغذی را به ثبت رساند. و علامت تجاری Pure-Pak را به دست آورد. با این کار تحول عظیمی در صنعت کارتن سازی به وجود آمد.

شرکت Pure-Pak ، شش ماشین اول ساخت این نوع بسته بندی ها را از سال 1929 تا 1934 ساخت.

در حالی که تلاش می کرد هم کانتینر و هم ماشین آلات تولید را کامل کند. در اوایل دهه 1930 ، اولین شیرهای برند Pure-Pak خود را به صنعت لبنیات و مصرف کنندگان معرفی کرد.

نشریات مشهور درباره‌ی طراحی و تولید بسته بندی نوشیدنی ها، چسباندن پایه و فرو بردن كارتن در موم داغ پارافین برای ضد رطوبت کردن داخل و خارج را توصیف كردند. کارتن پر شد و با جمع شدن ، فشار دادن زیر گرما و منگنه کردن ، قسمت بالایی آن بسته شد تا به یک مهر و موم کامل برسد. طیفی از اندازه های کارتن به تولید انبوه رسید، از نصف پیمانه تا یک چهارم (حدود 240 میلی لیتر تا 950 میلی لیتر).

گسترش بسته بندی نوشیدنی و مایعات

تا دهه 1930، حدود ده شرکت، انواع مختلف بسته بندی کاغذی برای شیر در ایالات متحده معرفی کردند. به عنوان مثال، در سال 1929، ظروف ویژه کارتنی در نیویورک ساخته شد.

مزایای بسته بندی نوشیدنی کاغذی:

  • سبک بودن آن (1 اونس برای یک ظرف کوارتز)
  • ضد نفوذ بودن بسته بندی
  • ماندگاری طولانی مایعات در شرایط کاملا استریل

چالش تاریخچه کارتن سازی نوشیدنی و راه حل‌ها

کمبود مقوا ، موم پارافین و منگنه های اصلی چالش های جدیدی را به ویژه در طول جنگ جهانی دوم به وجود آورد. صنعت کارتن سازی در سال 1955 جایگزین جدیدی برای درب قوطی‌های کارتنی نوشیدنی به بازار عرضه کرد. که تا حدودی مشکلات را برطرف نمود. همچنین در سال 1963 با پیشرفت صنایع کاغذسازی، نسل جدید پاکت‌های کارتنی (یا همان کاغذی) برای بسته بندی مایعات معرفی شد.

کارتن سازی، صنعتی رو به پیشرفت

مطالب فوق بخش کوچکی از مطالب گوناگون در خصوص بسته بندی مایعات در جهان بود. این صنعت هم چنان رو به پیشرفت است و همه ساله مدل‌های خلاقانه و جدیدی برای تولید به بازار معرفی می‌شود. آذین پک با اطلاع از انواع کارتن‌ها از دیر باز تا کنون، بهترین گزینه را به کسب و کار شما ارائه می‌کند. برای تحول کسب و کارتان تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آذین پک استفاده کنید.