یک کارتن پسته با کیفیت برگ برنده برند شماست. بسته بندی اصولی دقیقا همان تفاوت کسب و کارهای متوسط و عالی را نشان می‌دهد. اثر مثبتی که بسته بندی بر فروش و برندسازی می‌گذارد با هیچ عمل دیگری قابل مقایسه نیست.

بازار پسته نیز به همین روال است و با ایجاد یک بسته بندی اصولی و متناسب با هدف، ارزش پیشنهادی و رقابتی پررنگی خواهید داشت و مسیر هموارتری رو به کسب و کار شماست.

بازار پسته ایران و دیگر کشورها

وضعیت بازار پسته روز به روز در حال گسترش است. به همین علت کارتن پسته اهمیت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است. این محصول در بین خشکبار صادراتی نیز بسیار پرطرفدار است و کشورهای چین، عمان، کویت و حوزه خلیج فارس خریداران عمده آن هستند.

فروش بسته بندی‌های پسته هم در ایران و هم در عرصه بازار بین الملل رونق گرفته، اما رشد صادرات به علت گرانی‌های پسته و وجود دلال‌ها در ایران، بیشتر از بازار داخل بوده است.

کارتن پسته و انواع پسته از نظر ظاهری

اگر بخواهیم بسته را از لحاظ ظاهری، تقسیم بندی کنیم به شکل زیر است:

1- پسته گرد یا فندقی (پیشنهاد: کارتن پسته جیبی)

رتبه کوچک‌ترین پسته معروف به پسته فندقی تعلق دارد که سایز آن معمولا از فندق هم کمی کوچک‌تر است. پسته فندقی چگالی بسیار کمی دارد و در بسته بندی صادراتی صرفه اقتصادی خوبی به همراه می‌آورد.

2- کارتن پسته برای پسته اکبری/احمد آقایی (پیشنهاد: هاردباکس)

این دو مدل پسته اندازه متوسطی و کیفیت بالایی دارد و در بین تمام پسته‌ها قیمتی‌ترین پسته از نوع اکبری است. جعبه پسته اکبری به دلیل ارزش بالای اقتصادی باید بسیار لاکچری طراحی شود.

3- پسته درشت یا کله قوچی (پیشنهاد: بسته بندی صادراتی ساده)

این نوع پسته اندازه بزرگی دارد و مزه آن نیز بسیار دلنشین است.

4- مغز پسته یا مغز پسته سبز، مغز پسته خلال شده

جعبه بسته بندی پسته به شکل خلال شده و و پوست کننده باید کمی متفاوت‌تر از بقیه انواع باشد تا تازگی آن حفظ شود و طعم ماندگی نگیرد. این دو مدل در صنعت غذایی و درست کردن خوراکی‌ها کاربرد فراوان دارد.

* خوبی و بدی بین این گروه از پسته‌ها وجود ندارد و دلیلی بر ارجعیت یکی بر دیگر گروه‌ها نیست. هر کدام از این دسته‌ها در بازار صادراتی حضور دارند و به نوبه خود می‌درخشند.

فرایند بسته بندی پسته

اولین مرحله برای طراحی کارتن پسته تحلیل مشتری هدف است. باید مشخص شود که قصد دارید محصولات را به بازار داخل عرضه کنید یا صادرات هدف اصلی شماست. حتی اگر کسب و کار شما در هر دوی این قسمت‌ها را زیر نظر گرفته است باید بدانید که نیاز دارید پک‌های مختلفی طراحی و تولید کنید.

جعبه بسته بندی پسته به توانایی خرید مخاطبان و سن آن‌ها نیز ربط پیدا می‌کند. بسته بندی‌های لاکچری معمولا برای صادرات یا قشر مرفه طراحی می‌شود و بسته بندی با متریال ارزان‌تر برای افراد دیگر آماده می‌شود.

اگر می‌خواهید پسته را به عنوان تنقلاتی مقوی و خوشمزه به کودکان معرفی کنید باید از المان‌های بصری کودکانه و کارتونی و همچنین رنگ‌های شاد استفاده کنید تا مشتریان را ترقیب به خریداری کنید. این استراتژی برای بزرگسالان برعکس این ماجرا است و ترجیح‌ آن‌ها طرح‌های شیک اما ساده است.

تایید مجوزهای بسته بندی و بهداشتی

قبل از قرار دادن محصولات در بسته باید مجوز‌های لازم بهداشتی را دریافت کنید. هرچند متاسفانه به این موضوع در کشور ما نسبت به کشورهای اروپایی کمتر بها داده می‌شود؛ اما با این وجود نهادهای نظارتی استانداردهای خاصی برای بهداشت و کیفیت کارتن پسته تعیین کرده‌اند.

خود بسته‌ها نیز باید به گونه تعبیه شوند که کمترین آلودگی را به خود جذب کند و از آنجایی که زیر مجموعه دسته مواد غذایی است در مکان‌های تمیز و بهداشتی تولید شده باشد.

انتخاب برندی که همه جانبه به محصول نگاه کرد و قبل از بسته بندی آن را مورد تحلیل برسی قرار دهد امری بسیار ضروری تلقی می‌شود. مکانی که از بهداشت آن خیالی آسوده داشته باشید و با دلی محک بسته بندی و پکینگ پسته و انواع مواد غذایی را به آن بسپارید. آذین پک ارائه کننده انواع جعبه بسته بندی پسته با رعایت سخت گیرانه اصول بهداشتی در تمام مجموعه می‌باشد.

حفاظت از پسته با جعبه بسته بندی مطلوب

هرچند پک‌هایی با مضمون دیزاین وجود دارد که صرفا محصول را زیباتر جلوه می‌دهد، اما اولین و مهم‌ترین دلیلی که در پس انواع مختلف بسته بندی وجود دارد، حفاظت از محتوای درون آن است. از گذشته تا به حال انواع مختلفی کارتن پسته روانه بازار شده‌اند که در اینجا نیز بیشتر بحث محافظت از محصول مطرح بوده است.

پسته نوعی خشکبار است که حفاظت و ماندگاری آنچنانی ندارد. برای نگهداری از آن لازم است دقت بالایی به خرج دهید. در حقیقت بسته بندی موجود باید، محصول را در برابر نور خورشید، انواع آب و هوا و رطوبت حفظ نماید. در غیر این صورت، پسته طعم تازگی خود را از دست می‌دهد.

بسته بندی‌های پسته‌ای که مناسب سوغاتی هستند، چه ویژگی‌هایی دارد؟

پسته رفسنجان مشهورترین پسته از نظر طبقه بندی جغرافیایی است. همه ساله مسافران زیادی، از آنجا و دیگر شهرهای ایران، پک‌های سوغاتی خریداری می‌کنند و برای عزیزان‌شان ارسال می‌کنند. این امر پسندیده موجب شده دقت بیشتری به جعبه بسته بندی پسته داشته باشیم.

تلفیق با دیگر محصولات

در بسته بندی‌هایی که برای سوغاتی درست شده تلیق با دیگر محصولات به چشم می‌خورد. این بدان معناست که به عنوان مثال پسته در کنار بادام و گردو ارائه می‌شود تا شکیل‌تر دیده شود. بسته بندی پسته همراه با چندین محصولات مشابه در برخی مواقع قیمت کارتن پسته را پایین‌تر می‌آورد تا مشتری توانایی خرید پیدا کند یا اینکه ان را لاکچری‌کرده و قیمت را بالا می‌برد.

ارائه محصول اولیه در کنار اقلام و خدمات تکمیل کننده

یکی از راه‌هایی که به شدت به نفع فروشنده و خریدار است و خواهان زیادی داد، همراه کردن محصول اولیه با اقلام مکمل است.

مثالی که برای شما مشهود باشد این است که، هنگامی که قصد خرید سوغاتی زعفران از مشهد را دارید و به فروشگاه مراجعه می‌کنید، انواع متفاوتی از پک را مشاهده خواهید کرد که در کنار محصول اصلی، محصولات جانبی و تکمیل کننده دیگری چون ابزار خرد و پودر کردن زعفران وجود دارند.

اگر در بازار این دو قلم یعنی زغفران و ابزار پودر کردن آن را به تنهایی خریداری کنید قیمت بسیار پایین‌تری دارد. جعبه پسته به همراه موارد تکمیل کننده ارزش آن را بالا می‌برد و به نوعی ارزش افزوده ایجاد میکند. فروشنده سود بیشتری به جیب می‌زند و از طرف دیگر کار مشتری راحت شده و احساس رضایت بخشی از محصول خریداری شده دارند.

با انتخاب صحیح کارتن پسته ، ارز آوری را صدها برابر کنید

مشکلی که از دیرباز در کشور مطرح بوده و هنوز که هنوز است این موضوع را در رادیو، تلوزیون و دیگر رسانه‌ها می‌شنوید؛ خام فروشی و عمده فروشی به دیگر کشورها است. موضوعی که گاها دل بسیاری دوستداران ایران را به درد می‌آورد.

هنگامی که از تولید و صادر کننده در خصوص خام فروشی سوال میشود در پاسخ به ما می‌گویند که خام فروشی ارتباطی با کارتن و بسته بندی پسته ندارد. کشورهای دیگر فقط به صورت عمده از ما خریداری می‌کنند و کسب و کار ما هم چاره‌ای جز قبول پیشنهاد آن ها ندارد

همیشه این طور نیست و همه این حرف‌ها غالب اوقات، بهانه‌ای برای تلاش نکردن است. درست است که کشورها سود اقتصادی بیشتری می‌بینند اگر به صورت عمده از ما خرید کنند و با بسته بندی توسط خودشان ارزش آن را صدها برابر می‌کنند، اما خریدار اقلام بسته بندی شده که استاندارد و مجوزهای لازم را گرفته باشد بسیار زیاد است.

با استفاده از فروش پسته با بسته بندی صادراتی بازاری با پتانسیل بالا پیش رو خواهید داشت و نرخ ارز آوری به کشور صدها برابر افزایش خواهد داشت.

پک بسته بندی پسته در انتظار شماست

با این همه دلیل و مزایا، هنگام خرید جعبه پسته فرا نرسیده است؟ وقتی همه فرایند فوق را در کنار هم می‌گذارید متوجه خواهید شد برای صرف کردن زمان و هزینه روی بسته بندی، دیر هم شده است.

اما به قول معروف ، ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است یا جلوی ضرر را از هر کجا بگیری منفعت است؛ می‌توان فرصت بسته بندی اصولی را جدی گرفت و تاثیر آن را در کسب و کار مشاهده کرد.

کارتن پسته با کیفیت را از ما بخواهید

مجموعه تخصصی آذین پک به شما کمک می‌کند کارتن پسته و بسته بندی پسته را با توجه به مخاطبین و بودجه، به درستی انتخاب کنید و درصد خطای شما را به حداقل می‌رسانند. همچنین از اول فرایند ایده پردازه تا اجرا و آنالیز بسته بندی‌ها در صنایع مختلف کنار مشتری خواهد ماند.

همین الان می‌توانید از طریق شماره تماس‌ها با ما در ارتباط باشید و بسته بندی اصولی سفارش دهید.