سرعت انتقال اطلاعات در دنیای امروزه به قدری زیاد است که مصرف‌ کنندگان یک محصول در کسری از ثانیه می‌ توانند واکنش‌ های خود را نسبت به محصولی که دریافت کرده‌ اند، نشان بدهند. به محض انتشار اطلاعات در فضای مجازی، افکار عمومی درگیر ویژگی‌ های آن محصول می‌ شود. پس از بررسی ویژگی‌ های محصول، نوبت به بررسی برند تولیدکننده می‌ رسد. اگر برند تولیدکننده نسبت به واکنش‌ های مصرف‌ کنندگان، هیچ واکنشی نشان ندهد، آن برند بی‌ ارزش تلقی می‌ شود و همه‌ افراد نسبت به آن برند حس اعتماد و اطمینان نخواهند داشت. کاهش خرید محصولات یک برند و بی‌ ارزش شدن آن، دو نمونه از بارز ترین اثرات منفی کاهش حس اطمینان به یک برند است. این اثرات منفی یک برند در زمان بسیار کمی رخ می‌ دهد و هیچ چیز نمی‌ تواند جلودار آن باشد. حال با خودتان فکر کنید که اگر جعبه سازی محصولات یک برند در حد ایده‌ آل نباشد، آیا آن برند در زمان طولانی می‌ تواند در بین مردم محبوب باقی بماند؟! در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی موشکافانه نقش صنعت جعبه سازی در بهبود برندینگ بپردازیم. 

نقش صنعت جعبه سازی در بهبود برندینگ

مصرف‌ کنندگان یک محصول دقیقا به کدام یک از اطلاعات درج‌ شده بر روی کارتن توجه می‌ کنند؟

دانستن چگونگی شکل‌ گیری حس اعتماد به نفس در مصرف‌ کنندگان می‌ تواند تغییرات اساسی و نوینی را در مراحل جعبه سازی ایجاد کند. در قدم نخست، افرادی که یک محصول را دریافت می‌ کنند، به مواد تشکیل‌ دهنده‌ آن نگاه می‌ کنند. پس از نگاه کردن به مواد تشکیل‌ دهنده آن محصول، نام برند و کشور تولیدکننده، توجه افراد را نسبت به ابعاد متفاوت آن بسته بندی جلب می‌ کند. پس تا اینجا متوجه شدیم که ظاهر بصری جعبه تنها چیزی نیست که سبب جلب توجه مصرف‌ کنندگان نسبت به بسته بندی شود. به بیانی ساده، مصرف‌ کنندگان در پی افزایش آگاهی خود از روی اطلاعات درج‌ شده بر روی جعبه هستند. پس شرکت‌ های تولیدکننده بیش از هر چیز دیگری باید نسبت به این موضوع حساس باشند. 

ایجاد آگاهی برای مصرف‌ کنندگان و افزایش ارزش محصول

زمانی که مصرف‌ کنندگان با خریداری یک محصول دریابند که شرکت تولیدکننده همواره می‌ کوشد تا در جهت ایجاد آگاهی برای آنها پیش برود، به طور حتم در دفعات بعدی از محصولات آن شرکت خریداری می‌کنند. در حقیقت، چیزی که باعث افزایش اعتماد مشتریان به آن برند می‌ شود، بخاطر ارزشی است که شرکت تولیدکننده برای مصرف‌ کنندگان خلق می‌ کند. 

نقش صنعت جعبه سازی در بهبود برندینگ

افزایش ارزش محصول و ایجاد حس وفاداری بین مشتریان جدید

ایجاد وفا داری بین مشتریان و یک شرکت تولیدکننده محدود به یک زمان خاص نیست. زمانی که ارزش محصول در بین مشتریان افزایش پیدا کند، آن موقع می‌ توان گفت که حس وفاداری بین شرکت تولیدکننده و مشتریان ایجاد می‌ شود. به بیانی، یک دلیل محکم برای ایجاد حس وفاداری در بین مشتریان جدید و یک برند، ایجاد ارزش واقعی است که در طی زمان برای برند شما اتفاق می‌ افتد. 

ایجاد حس وفاداری بین مشتریان جدید با درج راه‌های ارتباطی

جعبه سازی تنها یک راه برای محافظت از یک محصول از یک برند نیست. درج راه‌ های ارتباطی در محل مناسب جعبه می‌ تواند اعتبار برند را افزایش بدهد. بیایید به طور ساده به این موضوع نگاه کنیم. زمانی که مشتریان توانستند آگاهی خود را در رابطه با محصول برند افزایش دهند، مایل می‌ شوند که از سایر محصولات آن برند، اطلاعات کسب کنند. مسلما کارتن بسته بندی نمی‌ تواند اطلاعاتی بیشتر از یک شماره تماس، مواد اصلی تشکیل‌ دهنده یک محصول و آدرس شرکت تولیدکننده را در بر داشته باشد. پس از دستیابی مشتریان به شرکت تولیدکننده می‌ توانند دریابند که همه‌ چیز از قبل برای ارتباط برقرار کردن با آن مجموعه در نظر گرفته شده است.

ایجاد فضایی در شبکه‌‌های اجتماعی برای تعامل دوطرفه

هنگامی که مشتریان از طریق راه‌ های ارتباطی، یک برند را می‌ شناسند؛ تمایل دارند تا از طریق راه‌ های ارتباطی با آن مجموعه ارتباط برقرار کنند. این فضای تعامل باعث می‌ شود حتی افراد که شما را نمی‌ شناسند و آگاهی از برند شما ندارند، برند شما و اهدافی را که دنبال می‌ کند به طور کامل بشناسند. به بیانی می‌ توان دریافت که نرخ بازگشت سرمایه یک برند در همین مراحل رخ می‌ دهد و هیچ چیز نمی‌ تواند جایگزین آن باشد. 

نقش صنعت جعبه سازی در بهبود برندینگ

نقش صنعت جعبه سازی در بهبود برندینگ

برای مشاهده‌ی این اثرات مثبت، باید سفارش کارتن سازی را به یک شرکت معتبر بدهید که در این زمینه هوشمندانه و تخصصی عمل کند. چون آثار کارتن سازی هوشمندانه در خارج از ایران بسیار متداول است و تعداد معدودی از شرکت‌ ها می‌ توانند در این زمینه تخصصی عمل کنند. مجموعه‌ ای همانند آذین پک در شهر مشهد مقدس، جزو همین تعداد معدود شرکت‌ ها است.