حتما برای شما هم پیش آمده وقتی در فروشگاه در حال گشتن بین قفسه ها هستید محصولی چشم شما بگیرد و شما برای چک کردن آن توقف کنید (با اینکه ندانید محصول چیست). اینجا طراحی بسته بندی دقیقا وظیفه خود را انجام داده و توجه مصرف کننده را جلب کرده. برداشت اولیه برای مصرف کنندگان بسیار مهم است (حتی اگر تمام تلاش خود را بکنند تا بر اساس ظاهر یک محصول را قضاوت نکنند). در دنیای امروز بسته بندی دقیقا به اندازه خود محصول اهمیت دارد. چاپ خوب روی بسته بندی، یکی از مهم ترین جنبه ها برای یک برند است. در ادامه دلایلی برای اهمیت چاپ روی بسته بندی و تاثیر آن بر مصرف کنندگان را بررسی نماییم.

کارکرد بسته بندی محصول

محافظت از محصول

محافظت از محصول مهم ترین عملکرد آن است. هدف اصلی بسته بندی محافظت از محصولی است که در داخل آن قرار دارد خصوصا در هنگام حمل و نقل و جابه جایی که ممکن است ضربه به محصول واد شود. کسی محصول آسیب دیده را نمی خرد. پس اولیوت اول هر برند داشتن بسته بندی ای است که بتواند به بهترین نحو از محصول (از زمان خروج آن از کارخانه تا رسیدن محصول به دست مشتری) محافظت کند.

تمایز از رقبا

هر روزه محصولات جدیدی در قفسه ها قرار می گیرند. در فروشگاه ها برای خرید، محصولات مشابه در کنار هم جای می گیرند. بنابراین، تمایز در طراحی بسته بندی محصول بسیار مهم است. طراحی بسته بندی صحیح و سنجیده کلید تمایز یک محصول از رقبای آن است. استفاده مناسب از طرح ها و رنگ های خاص، فونت های چشم نواز، عکس ها و تصاویر همه و همه می توانند به متمایز شدن محصول از رقبا کمک کنند.

تبلیغ برند و محصول

بسته بندی علاوه بر محافظت از محصول، فضایی مناسب برای تبلیغ و بازاریابی آن نیز هست. بسته بندی محصول باید بتواند به نحو احسن خود محصول و برند سازنده آن را به نمایش بگذارد. همچنین درج اطلاعات مهم روی بسته بندی (مانند ترکیبات، روش های ارتباطی و…) به افزایش میزان رضایت مشتری منجر می گردد. وقتی یک مصرف کننده کارایی یک محصول را بهتر درک کند فاعدتا از خرید خود راضی تر خواهد بود.

از سوی دیگر، گاهی اوقات باید به خود محصول اجازه داد که حرف بزند. قرار دادن یک پنجره روی بسته بندی به خریدار اجازه می دهد تا اصل محصول درون جعبه را دیده و آنچه را که می خواهند خریداری کنند به درستی از نظر بگذرانند. این امر می تواند منجر به افزایش شانس خرید محصول توسط مشتری گردد.

جذب خریداران

هدف تولید یک محصول ارائه راه حلی برای رفع نیازها و خواسته های مخاطبان هدف شما است. اینجاست که اهمیت بسته بندی محصول مشخص می شود. هدف همه کسب و کارها بدست آوردن مشتریان وفادار است. قبلا گفتیم که خلق یک برداشت اولیه خوب بسیار مهم و حیاتی است، انتخاب سبکی که برای مخاطبان هدف جذاب باشد، آنها را تشویق به خرید محصول می کند. بخاطر داشته باشید، بسته بندی انعکاسی از محصول است. به طور معمول، شرکت ها ابتدا خواسته ها و نیازهای خریداران را قبل از عرضه محصول را دقیق مورد بررسی قرار می دهند تا مطمئن شوند که هدف گذاری دقیق و صحیح بوده است.

 

اهمیت چاپ روی بسته بندی

هویت برند باید از طریق طراحی بسته بندی مناسب منعکس شود. در نهایت، یک طرح خوب علاوه بر داشتن زیبایی و جذابیت، باید به چند سوال پاسخ دهد.

  • کاربرد محصول چیست؟
  • محصول برای چه کسانی مناسب است؟
  • یک مصرف کننده چطور می تواند اطلاعات بیشتری در مورد برند محصول پیدا کند؟
  • محصول چگونه زندگی مصرف کننده را آسانتر می کند؟ (چه نیازی از مصرف کننده را برطرف می کند؟)
  • از انتخاب این محصول چه سودی نصیب مصرف کننده می شود؟

با صرف هزینه و سرمایه گذاری در طراحی و چاپ روی بسته بندی، می توانید تصویری موثر تر و به یاد ماندنی تر از برند خود ایجاد کرده که در نهایت به افزایش فروش شما کمک خواهد کرد.

همانطور که بیان نمودیم، خلق یک برداشت اولیه خوب، بسیار حیاتی است. تیم حرفه ای طراحی آذین پک، آماده است تا با طراحی بسته بندی زیبا، جذاب و خیره کننده برای برند شما و محصولاتتان، شما را در خلق یک برداشت اولیه مناسب یاری نموده و به شما کمک کند تا گوی سبقت را از رقبا بربایید.

مشاوره رایگان بسته بندی و کارتن سازی